Foto | Nom i cognoms | Adreça | + info | Biografia |
---|---|---|---|---|
HUERTA RAMON, RICARD VICENT |
(9639) 83401 |
Biografia | ||
Ricard Huerta és artista i docent. Catedràtic d'Educació Artística a la Universitat de València. Investigador de l’Institut Universitari de Creativitat i Innovacions Educatives. Director d'EARI Educación Artística: Revista de Investigación www.revistaeari.org i del Diploma d’Especialització en Educació Artística i Gestió de Museus https://postgrado.adeituv.es/es/cursos/ciencias_de_la_educacion-4/gestion-museos/datos_generales.htm Director de Museari www.museari.com Fundador i actual president d´AVALEM Associació Valenciana d´Educadors de Museus i Patrimonis. Doctor en Belles Arts i llicenciat en Música, Belles Arts i Comunicació Audiovisual. Coordinador del Grup CREARI de Recerca en Pedagogies Culturals (GIUV2013-103) https://www.uv.es/creari Professor del Departament de Didàctica de lEducació Física, Artística i Música de la Facultat de Magisteri. Dirigeix el Projecte d'Innovació Educativa SecondRound, Art i Lluita a Secundària. IP1 del projecte R+D del Ministeri de Ciència i Innovació “DETATS. Creatividad inclusiva en secundaria mediante la relación entre centros educativos y museos (PID2021-123007OB-I00). Membre del Seminari de Gènere dels Museus de Catalunya. Investigador convidat a universitats de França, Regne Unit, Itàlia, Brasil, Argentina, Cuba, Uruguai, Portugal, Perú, Equador, Paraguai, Costa Rica, Colòmbia i Xile, així com a les universitats de Barcelona, Girona, Lleida, Complutense de Madrid, Saragossa, Balears i Santiago de Compostel·la. Ha publicat llibres i articles a revistes especialitzades, i ha coordinat nombroses publicacions dins l'àmbit de l'art, l'educació, la formació d'educadors, la diversitat lgtbi, el patrimoni i els museus. Les lletres i els alfabets constitueixen un aspecte rellevant del seu treball tant educatiu com de creació artística. Ha presentat exposicions amb temàtiques molt impregnades per la tipografia i les cal·ligrafies a diferents països. Ha dirigit dotze jornades internacionals de recerca en educació artística i sis congressos internacionals.
Ha publicat, entre altres, els llibres Funció Plàstica dels Lletres, Art i Educació, Cultura Visual a Ontinyent, Apaga-la!, Romà de la Calle: l'impuls estètic en art i educació, Lletres de Ciutats, HomoAlphabet, Maestros y museos, educar desde la invisibilidad, La ciudad y sus docentes, Cimitero Pasolini, Cemitério Paulo Freire, Virtual, Diseñar un museo virtual, Cementerio Miguel Hernández, El holocausto rosa, Videojuegos y creatividad, Profesorado LGTB, Diseño y sostenibilidad, Diseño de portadas, Cementerios para educar, La imagen como experiencia, Arte, género y diseño en educación digital, així com articles en revistes especialitzades, havent coordinat nombroses publicacions dins l'àmbit de l'art, l'educació, la formació d'educadors, el patrimoni i els museus. Les lletres i els alfabets constitueixen un aspecte rellevant del seu treball tant a nivell educatiu com de creació artística. Ha presentat exposicions amb temàtiques molt impregnades per la tipografia i les cal·ligrafies (Alfabet del Tirant, Alfabet del de Jesucrist, Alfabet del d’Alexandre, Alfabet del de les Ciutats, HomoAlphabet, ), propostes a les quals incorpora fotografia, dibuix, gravat i vídeo. Les exposicions de la investigació artística Dones Mestres s'han pogut veure a Brussel·les (Parlament Europeu), Santiago de Xile (Museu Artequín), Montevideo (Al Pie de la Muralla), Medellín (MUUA), Lima (Centro Cultural Casa O'Higgins) i diverses universitats. Ha comissariat més de vint mostres d’art. El projecte internacional Cementiris, en actiu actualment, ha estat presentat a Bolonya (Galleria Studio Cenacchi), Porto (Quase Galeria Espaço T), Jaén (Centro Cultural del Banco de España), i Palma de Mallorca (Centre d’Art Contemporani Casal Solleric). |
||||
ALONSO SANZ, MARIA AMPARO |
Coordinadora de l'Especialitat de Didàctica de les Arts Visuals al Màster en Investigació en Didàctiques Específiques. Facultat de Magisteri. Avda. Magisteri, 4. 46022. València Planta segona, despatx P2.10 (9616) 25098 |
Biografia | ||
Proferssora titular en el Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal de la Universitat de València des de setembre de 2020. Anteriorment professora contratada doctora des de setembre de 2018. Anteriorment Professora Ajudant Doctor des de 2013 fins al 2018; així com professora associada d'Educació Artística a la Universitat d'Alacant des de 2008 fins al 2013. Membre de l'Institut de Creativitat i Innovacions Educatives. Membre del grup de recerca en pedagogies culturals CREARI. Doctora en Didàctiques Específiques en Arts Visuals per la Universitat de València. En possessió del Diploma d'Estudis Avançats en Recerca Educativa, Desenvolupament Curricular i Professional de la Universitat d'Alacant. Llicenciada en Belles Arts amb premi al millor expedient acadèmic i premi alumne cinc estrelles de la Universitat Miguel Hernández. Grau en Enginyeria d'Edificació i Diplomada en Arquitectura Tècnica per la Universitat d'Alacant. |
||||
SILVESTRE VAÑO, RICARD |
(9616) 25108 |
Biografia | ||
Llicenciat en Filosofia per la Universitat de València - Estudi General, i Doctor en Belles Arts per la Universitat Politècnica de València. Professor del Departament de Didàctica de l’Educació Física, Artística i Música ( Facultat de Magisteri de la Universitat de València) i Investigador de l'Institut de Creativitat i Innovacions Educatives (IUCIE), des de 2002 coordina les activitats del Centre de Documentació d'Art Valencià Contemporani 'Romà de la Calle' d'aquesta Universitat (CDAVC), des d'on dirigeix la col·lecció de teoria de l'art Creativitat i Recerca. Comissari i crític d'art, ha col·laborat amb el setmanari El Temps i la revista Bonart. Fou responsable de la programació de la Sala d'Exposicions de l'Espai d'Art' (EA) d'El Corte Inglés a València, i va crear la Plataforma d'Art Contemporani 'Roomart', dedicada a la divulgacio de l'art jove valencià. Ha coordinat les col·leccions Investigació i Documents, i Donacions -publicades per la Real Acadèmia de Belles Arts de Sant Carles de València-. Imparteix docència en el Màster de Didàctiques Específiques de la Universitat de València i en els estudis de Grau en Mestre en Educació Primària amb l'assignatura Didàctica de l'Educació Plàstica i Visual, a més de dirigir Treballs Fi de Master (TFM), Fi de Grau (TFG) i Tesis Doctorals en els citats ámbits acadèmics. Les seues línies de recerca se centren en les poètiques artístiques contemporànies desplegades cap a l'Estètica, l'Educació Artística i el Comissariat. Ha dirigit les Jornades d'Investigació sobre Art Contemporani de l'Institut de Creativitat de la Universitat de València. En 2003 va obtenir la qualificació 'Excel·lent cum laude' amb la tesi doctoral titulada ‘Anàlisi factual de la imatge web de contingut pictòric. Una hermenèutica de la percepció’. Des de la gestió d'activitats de R+D+i, ha coordinat diversos projectes de recerca com el Repertori bibliogràfic online d'artistes valencians contemporanis (1950-2000) i la Catalogació, assessorament i estudi de la col·lecció Bancaixa, sent Investigador Principal en el projecte 'Comportaments artístics fi de segle en el context valencià. Precedents de les poètiques de la globalització' del Ministeri de Ciència i Innovació. Membre de diversos Comites Editorials i Revisor de revistes cientifiques i altres publicacions, ha realitzat estudis monogràfics, assajos i textos crítics sobre diversos artistes contemporanis publicats en revistes especialitzades i catàlegs d’art contemporani. Ha format part de l’Associació Valenciana de Crítics d’Art (AVCA), l’Associació Catalana de Crítics d’Art (ACCA), l’Asociación Española de Críticos de Arte (AECA) i de l’International Association of Art Critics (AICA). Recentment va establir l’enfocament conceptual de la nova Col·lecció d'Art Contemporani de la Generalitat Valenciana (2018), comissariant la primera mostra dels fons artístics (Primers Moments). Al voltant dels conceptes de Temps i Espai contemporanis, va configurar les propostes expositives de dues edicions del Premi Fundación Cañada-Blanch (2019 i 2020), juntament amb LaVAC (Asociación de Galerías de Arte Contemporáneo de la Comunidad Valenciana) i el Centre Cultural La NAU de la Universitat de València. L’any 2023 ha comissariat l’exposició “Blanc”, sobre l’obra actual del pintor Rafael Armengol. |
||||
PORTALES RAGA, MATILDE |
Facultat de Magisteri Departament de Didàctica de l’expressió musical, plàstica i corporal 4rt pis | Despatx 18 (9616) 25096 |
Biografia | ||
Doctora en Belles Arts (UPV), i professora de l'Àrea de Didàctica de l'Expressió Plàstica i Visual a la Facultat de Magisteri de la Universitat de València. Màster Oficial en Gestió Cultural (UV / UPV) i Diploma d'Especialització en Cultura, Lectura i Literatura Infantil i Juvenil (UV). Ha realitzat xerrades, tallers i cursos sobre il·lustració, creativitat i pedagogia en entorns acadèmics, biblioteques, escoles i altres organismes. Com a investigadora, la seva principal línia de treball se centra en el potencial de les Multiliteracitats, i la hibridació entre Art, Literatura i Natura al marc educatiu. Cal destacar, l'especial interés per l'àlbum il·lustrat, les competències crítiques i sostenibles, la mirada atenta com a metodologia pedagògica (Slow Looking / Tishman, 2018) i l'ús del relats (storytelling) a l'Aula Creativa (Bamford, 2006) Des de l'any 2006, és membre de l'equip de crítics literaris de la revista Faristol (Consell Català de l'Llibre Infantil i Juvenil - CCLIJ). En paral·lel, col·labora, amb editorials nacionals i internacionals com a il·lustradora de llibres infantils. |
||||
MARTINEZ GALLEGO, SILVIA Vicerector/A Vicerector/a-Igualtat, Diversitat i Politiques Inclusives |
||||
RAMON CAMPS, RICARD |
Coordinador de l'especialitat d'educació artística al Màster Universitari en Professorat d'Educació Secundària. Despatx 2.10. Facultat de Magisteri. (9616) 25107 |
Biografia | ||
Doctor per la Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació en Art i Filosofia, Llicenciat en Història de l'Art i Llicenciat en Belles Arts. Màster en Gestió Cultural. Professor al Departament de Didàctica de l'Educació Física, Artística i Música. Investigador a l'Institut Universitari de Creativitat i Innovacions Educatives. Coordinador d'EFÍMERE, Art, Educació i Creativitat. Unitat Mixta d'Investigació UV+UPV (2019-2023). Codirector de la revista EFÍMERE. |
||||
MASCARELL PALAU, SALVADOR DAVID Coordinador/a Curs |
Biografia | |||
David Mascarell Palau es profesor doctor permanente laboral de la Unitat Docent de Didàctica de l'Educació Artística del Departament de Didàctica de l'Educació Física, Artística i Música de la Facultat de Magisteri, a la Universitat de València. Graduat en Disseny, gràfica publicitària (1995), i Llicenciat en Belles Arts (2009), con premio extraordinario de carrera. Màster Universitari del Professorat d'Educació Secundària amb alt rendiment acadèmic i Màster Universitari de Recerca en Didàctiques Específiques. Doctor Cum laude por la Universitat de València en Didáctica de las Artes Visuales. Ha rebutado diversos reconocimientos artísticos, així com pedagògics al largo de la seva trayectoria profesional y docente iniciada en 1995 i 1999. Forma parte de CREARI, grup de recerca en pedagogías culturales. Es miembro de SEA, Societat per a l'Educació Artística, https://sociedadeducacionartistica.org Ha participado en 16 Proyectos de Innovación Educativa y en uns otros I+D. Las varias líneas de investigación se desarrollan en torno a las Tecnologías de la Información y la Comunicación con dispositivos móviles (Mobile Learning), la cultura visual, las imágenes, el patrimonio y la interdisciplinariedad en la Educación Artística. Ha dut a terme diversos estades, entre elles a l'Oslo Metropolitan University, a Noruega, Lisboa, (Portugal). Actualmente coordina un Proyecto de Innovación Educativa que se enfoca a promover la interdisciplinariedad en la Educación Artística en la etapa infantil. Coordinador de la Unitat Docent de Didàctica de l'Educació Artística, curs acadèmic 2024-2025. |
||||
SOTO GONZALEZ, MARIA DOLORES |
(9616) 25719 |
Biografia | ||
La meua trajectòria professional ha estat sempre relacionada amb l'àmbit de l'educació tant des d'una visió teòrica com pràctica. La formació com a Mestra, Pedagoga i llicenciada en Belles arts ha fet que durant la meua activitat professional treballara en les etapes educatives de Primària i Secundària i també com a professora universitària. Desenrotllament la meua activitat com a docent des de fa 35 anys i soc una persona compromesa amb el món de l'educació. Treball en temes de la Didàctica específica de les Arts i també des de la Didàctica i Organització Escolar, la qual cosa m'ha proporcionat una cultura pedagògica en temes de transdisciplinarietat en l'educació. Participe en un grup d'investigació de la Universitat de València (Pedagogies Culturals - CREARI) el que em permet continuar complementant la meua formació i investigant sobre temes educatius. A més coordine el grup d'Innovació Educativa TRANS-PR - Transdisciplinarietat i pensament reflexiu en la formació docent. Estic implicada en la formació de professionals en actiu i futurs professionals de l'educació a través de seminaris realitzats en els Cefires, Seminaris, Congressos, Conferències, ... Compromesa amb la publicació d'articles i realització de xarrades i ponències que puguen aportar noves reflexions sobre l'estat de l'educació en el segle XXI a través de l'art, així com metodologies organitzatives i conceptuals que venen donades des de la meua experiència com a professora en el contacte real amb els centres educatius. La motivació per la investigació ha fet que des de 2014 estiga molt activa en catorze projectes d'investigació d'àmbit autonòmic, nacional i internacional, augmentant d'este mode l'experiència i producció científica. He sigut IP del Projecte I+D+i - Transdisciplinarietat i pensament reflexiu-creatiu en la formació de mestres i mestres des d'una perspectiva responsable en la implementació dels objectius de desenrotllament sostenible en la universitat. Actualment coordine el Grup d'Innovació Docent - TRANSPR - Transdiscilinarietat i pensament reflexiu a la formació docent. El meu gran repte futur és continuar investigant i aportant coneixement científic a l'Educació, contribuint a la preparació de perfils professionals docents per a un futur ple d'incerteses. En l'àmbit de les publicacions destacaria: Publicació de capítols de llibre en Springer, Graó, Octaedro, Dykinson, Síntesi, Publicacions UV, ... Publicacions en Revistes científiques com a Publicacions, Revista Complutense d'Educació, Educatio Sciencies, Educar, Opció, Matèria primera, EARI, …. Coordinadora dels llibres Noves coordenades per a la formació i l'aprenentatge i Transdisciplinarietat i pensament reflexiu i creatiu a través dels objectius de desenrotllament sostenible en la universitat, tots dos en l'editorial Graó. I finalment la publicació del llibre d'Educació a través de l'Art. Transdisciplinarietat, diversitat i pensament reflexiu en l'editorial Graó.
|