Logo de la Universitat de València Logo del portal

Últimes 10 novetats

• RDA

19/06/18

Catalogació segons la Normativa RDA (Resource Description & Access)

A partir del proper dia 20 de Juny de 2018 les biblioteques de la Universitat de València comencen a catalogar segons la Normativa RDA (Resource Description & Access). Des de 2013 la Library of Congress i altres importants biblioteques nacionals han adoptat RDA com a normativa de descripció bibliogràfica. La UV és conscient de la importància actual de l’intercanvi de dades i de la necessitat d’adaptar-se a la normativa internacional, raó per la qual s’ha decidit adoptar les noves pautes al llarg d’aquest 2018. En els darrers mesos, un grup de treball ha redactat les Pautes RDA per a la UV i ha preparat una selecció de materials d’interés. Inicialment, les biblioteques de Universitat de València aplicaran RDA a material textual (monografies impreses i electròniques) i en els propers mesos s’ampliarà també a altre tipus de materials (audiovisuals, mapes, fons antic, revistes…).

• Edifici La Nau

19/06/18

Sala Thesaurus horaris especials

Del 23 de juny al 8 de juliol, la Sala d'estudi Thesaurus (edifici la Nau) romandrà oberta de dilluns a dissabte de 8.30 a 20.00 hores i diumenges i festius de 9.15 a 13.45 hores.

• Sorteig Ipad mini

25/05/18

Guanyadors i guanyadores del iPad mini i blocs de notes Cross

El dijous 24 de maig, es realitzà el sorteig d’un iPad mini entre els i les estudiants que han contestat “l’enquesta d’opinió i satisfacció amb el Servei de Biblioteques i Documentació”. La guanyadora del iPad mini ha sigut Beatriz Chamorro Cercós amb el número 5001830 que estudia el doctorat en Educació. També s’han sortejat 5 blocs de notes Cross entre el professorat que ha contestat l’enquesta i altres 5 blocs entre el personal del mateix Servei de Biblioteques i Documentació.

[Llegir més]

• Biblioteca de Ciències

21/05/18

Biblioteques obertes 24 hores

La Biblioteca de Ciències (Campus Burjassot) i la Biblioteca de Ciències Socials, sols planta -1, (Campus Tarongers) obrirà 24 hores des del 14 de maig fins al 4 de juliol a les 21.00 h. La Biblioteca d'Humanitat (Campus Blasco Ibáñez) obrirà 24 hores des del 14 de maig fins al 29 de juny a les 21.00 h. La Biblioteca de Ciències de la Salut (Campus Blasco Ibáñez) obrirà els caps de setmana des del 19 de maig fins a l'1 de juliol.

• 21/05/18

"D'identitats i sexualitats" al Raconet

El 17 de maig es va a inaugurar a la Biblioteca d'Humanitats una nova exposició al Raconet amb el títol "D'identitats i sexualitats". Amb motiu de les celebracions durant els mesos de maig i juny del Dia Internacional de la família (15/05), el Dia contra la homofòbia (17/05) i el Dia de l’orgull gai (28/06), exposarem el fons de la biblioteca al voltant de la transsexualitat, la bisexualitat, l’homosexualitat o la Teoria queer, entre altres. Hem organitzat esta mostra conjuntament amb el programa “Diversitats” de la Universitat de València i en col·laboració amb "Lambda", col·lectiu de lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals. La bibliografía, revisada per Ruth Mestre Mestre, es pot consultar en l'enllaç de baix.

• Jornades CRAI

14/05/18

La Universitat de València acull les XVI Jornadas CRAI: Los laboratorios digitales: un servicio de apoyo digital a la docencia, la investigación y el aprendizaje

Les XVI Jornades CRAI del 2018, organitzades pel Servei de Biblioteques i Documentació de la Universitat de València, se celebraran a València els propers 7 i 8 de juny amb el títol “Los laboratorios digitales: un servicio de apoyo digital a la docencia, la investigación y el aprendizaje”. Les Jornades s'han desenvolupat cada any com un dels objectius de la Línia 2 del Pla Estratègic de REBIUN. El seu propòsit és difondre el concepte de CRAI entre els professionals de la informació, de la innovació educativa i de la producció multimèdia i qualsevol persona relacionada amb el suport a la docència i a l'aprenentatge a les universitats. Després de quatre anys dedicats als MOOCs (Massive Online Open Courses), s'obre un nou cicle temàtic. Aquesta nova etapa es dedicarà a revisar, analitzar i conèixer el concepte -i els seus possibles diferents materialitzacions- dels laboratoris digitals.

• Bibliteca de Ciències Socials

04/05/18

Problemes tècnics amb els préstecs

Durant les últimes setmanes, el programa de gestió de biblioteques ha tingut alguns problemes tècnics. Una vegada solucionats, si detecteu qualsevol incidència amb els vostres préstecs en "En meu compte" contacteu per "La Bibliotec@ respon" o directament als taulells de préstec. Lamentem totes les molèsties ocasionades.

• Edifici la Nau

01/05/18

Sala d'estudi Thesaurus tancada

El dia 8 de maig, la sala d'estudi Thesaurus (edifici La Nau) romandrà tancada al matí per motius institucionals. La sala s'obrirà a partir de les 15.00 h. Disculpeu les molèsties.

• Estudiant arreplegant el premi

27/04/18

Campanya Dia del Llibre

La passada setmana es va realitzar una campanya en Facebook amb l'objectiu de celebrar el Dia del Llibre i difondre la nostra xarxa social. La iniciativa, amb l'etiqueta #FacesAndBooks, convidava als nostres usuaris a fer-se fotos amb llibres de les biblioteques. La guanyadora, Lydia Sánchez Mataix, estudiant del Grau de Farmàcia, va arreplegar ahir el seu premi en la Biblioteca Eduard Boscà.

• Biblioteca de Ciències de la Salut

23/04/18

Dissabte 28 d'abril algunes biblioteques tancades

El dissabte 28 d'abril romandran tancades les biblioteques de la Universitat de València. De manera extraordinària s'obriran la Biblioteca d'Humanitats (Campus Blasco Ibáñez), la Biblioteca de Cièncias Socials, sols planta -1 (Campus Tarongers) i la Biblioteca de Ciències (Campus Burjassot).

Per a més novetats, utilitza el cercador