BibliotequesUVUniversitat de València Logo del portal

  • Estudiants

Noves funcionalitats i millores en el repositori RODERIC

  • 14 d’abril de 2025
RODERIC
RODERIC

El repositori institucional de la Universitat de València, RODERIC, ha implementat una sèrie de millores destinades a oferir una experiència d'ús més fluida, accessible i eficient, tant per a la comunitat investigadora com per a qualsevol persona interessada en la producció científica i acadèmica de la nostra universitat.

Millores en l’experiència de l’usuari/a

  • Nou disseny gràfic, més modern i intuïtiu.

  • Visualitzador integrat de documents, que permet consultar els arxius directament des del navegador.

  • Plugin d’accessibilitat, per a garantir una navegació inclusiva i adaptable a diferents necessitats.

  • Cercador amb funcionalitat autocomplete, que facilita la localització de continguts amb més rapidesa.

Gestió avançada de la informació

  • Noves opcions de cerca: s'han incorporat filtres temàtics, com ara els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) o la condició d'accés als continguts, així com una cerca avançada per afinar els resultats.

  • Cites bibliogràfiques disponibles en Google Scholar, PlumX i Scopus, per a facilitar la visibilitat i l’impacte dels treballs publicats.

  • Possibilitat de consultar altres documents de les mateixes autories directament des de Google Scholar.

Interoperabilitat i difusió

  • Els ítems del repositori es poden exportar fàcilment a gestors bibliogràfics com RefWorks, EndNote, Zotero i Mendeley.

  • S’ha afegit la funcionalitat de compartir documents a través de xarxes socials com Facebook, X (abans Twitter), WhatsApp o via correu electrònic.

Amb aquestes millores, RODERIC continua avançant en la seua missió de difondre el coneixement generat a la Universitat de València, afavorint l'accés obert, la visibilitat científica i la reutilització de la informació.