Logo de la Universitat de València Logo Servei de Biblioteques i Documentació Logo del portal

• Estudiants

Presentació de Manuscritos bibliográficos en Bibliotecas de REBIUN

• 22 de maig de 2020
BH Ms 1074(08)

El Grup de Patrimoni Bibliogràfic de REBIUN ha presentat el seu últim treball col·laboratiu Manuscritos bibliográficos en bibliotecas de REBIUN. El document s’ha publicat en accés obert al repositori de Rebiun, dins la col·lecció Estudios e informes.

Aquest catàleg pretén recopilar aquells manuscrits que permeten estudiar i aprofundir en la història de les biblioteques universitàries. Documents que són una font imprescindible per a la investigació en la formació de les col·leccions universitàries, així com les diferents situacions, algunes tràgiques, que els han afectat.

L’obra conté cinc-cents cinquanta registres on s’inclouen catàlegs, índexs, inventaris, llistes de lots fundacionals, donacions, llegats o compres, i inventaris de biblioteques particulars que s’han conservat a les biblioteques universitàries al llarg de la seua història.

La Universitat de València hi ha aportat 111 documents entre els que destaquen les relacions de llibres del Convent del Carme, els catàlegs de Sant Miquel dels Reis, del Convent de Montesa o  del Convent de San Francesc, així com nombrosos inventaris de donacions: Mariano Liñán y Morelló, Vicente Alonso, Salvador de Perellós y Lanuza, Francisco Carbonell, Francisco Borrull y Villanova, Luis Gonzaga Gascó Albert, Giner Rabassa de Perellós (Marqués de Dos Aguas), Domingo Mascarós y Segarra, Vicente Hernández Máñez, Onofre Soler o Vicente Daudier.

Així mateix, cal destacar entre altres el manuscrit de 1897 amb la relació de les obres de la biblioteca del Duc d’Osuna Catálogo de las obras que existen en la Biblioteca Universitaria y Provincial de Valencia procedentes de la Biblioteca del Duque de Osuna i el manuscrit 947, de 1525, amb l’inventari de Ferran d’Aragó, duc de Calàbria.

Més informació al nostre blog Àgora.