Logo de la Universitat de València Logo del portal

El repositori institucional RODERIC compleix 10 anys

• 3 d'octubre de 2018
Repositori RODERIC

Complim una dècada. El 30 de setembre de 2008 el Consell de Govern de la Universitat signava l'acord pel qual se sumava a la Declaració de Berlín sobre Accés Obert i en conseqüència creava el repositori institucional RODERIC.

RODERIC ha crescut fins a posicionar-se entre els deu repositoris amb més continguts entre les universitats espanyoles, segons dades de REBIUN. Si ens fixem exclusivament en continguts de recerca, que constitueixen l'objecte de ser d'un repositori institucional, RODERIC se situa en quart lloc, sent l'únic dels quatre que ofereix continguts exclusivament a text complet i 100% d'accés obert.

L'altra àrea en què RODERIC s'ha convertit en referent és en la difusió del patrimoni bibliogràfic digitalitzat a través de Somni. Somni ofereix serveis als investigadors que són innovadors i únics entre les col·leccions digitalitzades d'universitats espanyoles. Per exemple, s'ofereixen imatges d'alta resolució per a tots els materials (des dels impresos textuals als materials cartogràfics), descripció multinivell de les obres (estructura física, lògica i descripció d'elements individuals com a miniatures), distribució de dades en obert usant METS, ús de dades enllaçades per a enriquir les obres, distribució d'imatges en WikiMedia Commons i més coses en preparació ..

Llista d'enllaços: