Logo de la Universitat de València Logo Servei d'informàtica [SIUV] Logo del portal

  1. INTRODUCCIÓ:

Cisco Jabber és el nou xat intern de Cisco de la Universitat, semblant a Skype o Whatsapp, integrat amb la Telefonia IP de la Universitat amb suport multiplataforma (Windows, Mac).

Entre les seues característiques principals els usuaris de la Universitat disposaran de diversos serveis tals com: cerca en el directoritelefonar i despenjar utilitzant el PC, xat (permet la creació de grups de xat. Ex.: secretaria, negociat), enviament d'arxius (enviament d'arxius a grups o individualment), compartir escriptori, sistema de presència (si l'usuari està al telèfon o ocupat), integració amb agenda (Google, Outlook).

En el futur es disposarà de característiques avançades, com videotelefonades IP i integració de Cisco Jabber amb dispositius mòbils i tauletes tàctils (tablets).

Ací podeu trobar una guia ràpida d'ús de Cisco Jabber ,[ Guia ràpida Cisco Jabber.]

 

  1. CARACTERÍSTIQUES

  • Directori: cerca en el directori corporatiu de la Universitat  de València. Inclou la possibilitat de crear un directori personal. Introduïu nom i/o cognoms de l'usuari que cal buscar. Una vegada l'usuari ha sigut trobat, podem triar entre telefonar-li directament, afegir-lo als contactes personals o iniciar una finestra de xat.

 

 

  • Control de telèfon IP: es pot respondre i realitzar telefonades des de Cisco Jabber. Mitjançant el botó verd que apareix en la part superior dreta de la finestra de xat és possible fer que el telèfon IP telefone a l'usuari en qüestió de manera automàtica.

 

 

 

  • Xat: Sistema de missatgeria instantània amb possibilitat de crear grups de xat privats com Whatsapp. Tota la informació s'envia encriptada. A través dels accessos ràpid de la cantonada inferior dreta es podrà enviar una captura de pantalla, enviar arxius, usar emoticones, modificar la tipografia o afegir més usuaris a la finestra de xat.

 

 

  • Enviament d'arxius: ofereix la possibilitat d'enviar arxius entre usuaris. Ex.: PDF, arxius de text, etc.

 

 

  • Compartir escriptori: l'usuari pot mostrar el seu escriptori a un altre usuari i fins i tot controlar-lo de forma remota. Aquesta funcionalitat s'activa mitjançant la icona situada al costat de la icona de telefonada, que dibuixa una fletxa que apunta cap amunt. l'usuari pot mostrar el seu escriptori a un altre usuari i inclús controlar-ho de forma remota

 

 

  • Presència: indica l'estat de l'usuari. Si està al telèfon, absent, ocupat. Mitjançant una icona, al costat de l'usuari, que canvia de color segons l'estat en el qual es trobe. Es permet la creació d'estats personalitzats. Exemple: “Reunit”.

 

  • Agenda: integració amb Microsoft Outlook, Lotus Noti o Google Calendar.

 

 

 

  1. SOL·LICITUD DE CISCO JABBER

Per sol·licitar l'activació de Cisco Jabber, l'usuari haurà de realitzar una petició d'alta del servei mitjançant una sol·licitud d"'Alta de Client Jabber" a través de la "pàgina web de manteniment de telefonia".

A continuació, quan la vostra sol·licitud s'haja resolt afirmativament, es mostraran un parell de videotutorials en què podreu observar com i on es descarrega el programari i la posterior instal·lació i configuració. És molt senzill d'instal·lar i de configurar.

 

  1. DESCÀRREGA DE CISCO JABBER

El client està disponible tant per a Windows com per a Macintosh ,

Vídeo de descàrrega de Cisco Jabber

 

  1. INSTAL·LACIÓ I CONFIGURACIÓ DE CISCO JABBER

Vídeo d'instal·lació i configuració

Si tinguéreu algun problema amb el procés podeu posar-vos en contacte amb el CAU de la Universitat  de València.

Nota: heu d'haver sol·licitat l'activació prèvia del “pas 2” de Cisco Jabber.