- CE1: Consciència crítica de la relació entre els esdeveniments i processos actuals i el passat
- CE2: Coneixement crític de les diferents perspectives historiogràfiques en els diversos períodes i contextos
- CE3: Consciència i respecte pels punts de vista que es deriven d'altres antecedents culturals o nacionals
- CE4: Consciència que el debat i la investigació històrics estan en contínua construcció
- CE5: Coneixement del marc diacrònic general del passat
- CE6: Coneixement detallat d'un o més períodes específics del passat de la humanitat
- CE7: Capacitat de comunicar-se i argumentar en forma oral i escrita en la pròpia llengua, d'acord amb la terminologia i les tècniques usades en la professió
- CE8: Capacitat de transcriure, resumir i catalogar informació de forma pertinent
- CE9: Capacitat de llegir textos historiogràfics o documents originals en una altra llengua
- CE10: Habilitat per a usar els instruments de recopilació d'informació, com catàlegs bibliogràfics, inventaris d'arxiu i referències electròniques
- CE11: Capacitat per a manejar els recursos i tècniques informàtiques i d'Internet en elaborar dades històriques o relacionades amb la història (mètodes estadístics, bases de dades, etc...)
- CE12: Coneixement de llengües antigues
- CE13: Coneixement de la història local
- CE14: Coneixement de la història nacional pròpia
- CE15: Coneixement de la història europea
- CE16: Coneixement de la història universal o mundial
- CE17: Coneixement i habilitat per a usar mètodes i tècniques d'altres ciències socials i humanes
- CE18: Coneixement dels mètodes i problemes de les diferents branques de la investigació històrica: econòmica, social, política, cultural, de gènere, etc.
- CE19: Coneixement de les tècniques específiques necessàries per estudiar documents de determinats períodes (v. gr. paleografia o epigrafia)
- CE20: Capacitat d'identificar i utilitzar apropiadament fonts d'informació per a la investigació històrica
- CE21: Habilitat d'exposar de forma narrativa els resultats de la investigació d'acord amb els cànons crítics de la disciplina
- CE22: Habilitat per a comentar, anotar o editar correctament textos i documents d'acord amb els cànons crítics de la disciplina
- CE23: Capacitat de llegir, analitzar i interpretar el registre arqueològic
- CE24: Consciència dels mètodes i problemes de les diferents branques de la investigació històrica: econòmica, social, política, cultural, de gènere, etc.
- CE25: Consciència de les diferents perspectives historiogràfiques en els diversos períodes i contextos.
- CE26: Consciència dels temes i problemes del debat historiogràfic dels nostres dies.
- CE27: Capacitat de llegir textos historiogràfics o documents originals en la pròpia llengua.
- CE28: Coneixement i habilitat per a usar els instruments de recopilació d'informació, com catàlegs bibliogràfics, instruments d'arxiu i referències electròniques.
- CE29: Coneixement i habilitat per a usar les tècniques específiques necessàries per a estudiar documents de determinats períodes.
- CE30: Habilitat per a la utilització de catàlegs bibliogràfics i altres recursos per a l'obtenció d'informació històrica.
- CE31: Capacitat d'identificar i utilitzar apropiadament fonts d'informació per a la investigació històrica.
- CE32: Desenvolupar un esperit analític i crític per conèixer l'obra d'art, interpretar el llenguatge de les seues formes, apreciar els seus valors estètics, identificar els seus components físics i tècnics, i extraure'n informacions sobre la cultura que l'ha generada.
- CE33: Coneixement dels diferents llenguatges artístics en el seu component formal, tècnic i cultural, al llarg del temps i en diferents espais, per mostrar les condicions que incideixen en el resultat final de l'obra i la seua recepció
- CE34: Comprensió dels conceptes bàsics de la teoria de la història de l'art.
- CE35: Interpretació de plantes i alçats d'edificis.
- CE36: Interpretació de les obres artístiques a partir de l'anàlisi iconogràfica.
- CE37: Capacitat per a dissenyar un projecte docent per a l'ensenyament secundari.
- CE38: Capacitat per a aplicar els coneixements teòrics adquirits en la pràctica docent en l'ensenyament secundari.
- CE39: Capacitat d'aplicar els coneixements a la pràctica.
- CE40: Coneixements dels espais geogràfics regionals.
- CE41: Coneixements de geografia humana, econòmica i social.
- CE42: Coneixements de geografia física i medi ambient.
- CE43: Coneixements d'ordenació del territori.
- CE44: Ordenar, sintetitzar i utilitzar la informació geogràfica com a instrument de coneixement i interpretació del territori.
- CE45: Combinar les dimensions temporal i espacial en l'explicació dels processos socioterritorials.
- CE46: Interrelacionar el medi físic i ambiental amb l'esfera social i humana.
- CE47: Interrelacionar els fenòmens a diferents escales territorials.
- CE48: Explicar la diversitat de llocs, regions i localitzacions.
- CE49: Comprendre les relacions espacials.