Lliure(ment)
Lliure(ment)

Som Lliure(ment), un grup estudiantil LGTB+ que es va formar per a lluitar contra la discriminació de forma única i específica quan ningú en la institució ho feia.

Començarem a realitzar activitats, esdeveniments i jornades, en les quals s'ajuntava molta gent, i que van ser una bona oportunitat d'iniciar reflexions i debats sobre com funciona la societat, quin tipus de desigualtats es generen i per què, però es quedaven en això… idees en l'aire.

Enguany, per primera vegada, hem decidit presentar-nos a eleccions a Claustre en Psicologia i en Ciències Socials. Enguany hem pres la decisió de no deixar que moren les nostres idees, sinó posar-les nom i cridar-les. Fer que es complisquen, perquè sinó no serveixen de res, perquè ens quedem a mig camí.

Volem “alliberar les ments” en la nostra universitat: us portem propostes per a una universitat més feminista, més verda, més integrada amb la seua llengua i en definitiva més igualitària.

Perquè totes les persones tenen dret a la seua educació. Una educació honrada i de qualitat.

I eixe hauria de ser el nostre himne a la Universitat de València.

Més igualtat, més educació: alliberant les ments, que demà posaran la societat en marxa.

Principals propostes electorals

NO a la Discriminació Socioeconòmica:

  1. Augmentar el pressupost destinat al Servei de Biblioteques, perquè NO HI HA MANUALS PER A TOTES LES PERSONES i tothom hauria de poder estudiar sense haver de dependre de tindre diners per a comprar els llibres.
  2. Apostem per una BAIXADA DE TAXES, per a promoure que CAP PERSONA TINGA PROBLEMES PER A PAGAR EL SEU DRET A l'EDUCACIÓ.
  3. Requerim un AUGMENT DE TERMINIS per a pagar la matrícula de la Universitat, per a brindar les màximes facilitats amb l'assumpció del pagament de la matrícula.
  4. Es fan NECESSÀRIES la creació de BEQUES MENJADOR, que permeten a l'estudiantat menjar gratis en qualsevol de les cafeteries de la Universitat de València. Això és ESSENCIAL per a ajudar l'estudiantat que forma part de les famílies més desprotegides.
  5. Augment del pressupost destinat a les beques pròpies; creació de noves convocatòries.
  6. Convenis amb EMTs i RENFE per a reduir el cost econòmic que suposa el transport de l'estudiantat residents en pobles i altres comunitats a la Universitat.
  7. Convenis amb Col·legis Majors i finançament d'una part del lloguer de la “Borsa d'habitatge propi de la UV”
  8. BEQUES ANOTACIONS, perquè a les aules SE'NS ESTÀ EXIGINT comprar fotocòpies. HI HA FAMÍLIES QUE NO S'HO PODEN PERMETRE. Així doncs, quan S'EXIGEIXEN manuals de pràctiques, HAURIEN DE SER GRATUÏTS.
  9. No PODEN EXIGIR-NOS QUE PAGUEM LLICÈNCIES DE PROGRAMES com el SPSS, que costen centenars d'euros. LA UNIVERSITAT ha de GARANTIR A TOT L'ESTUDIANTAT LLICÈNCIES D'ÚS per a aquests programes, o bé, APOSTAR PELS SOFTWARES LLIURES.
  10. Tots els serveis de la Universitat, com les clíniques (psicològica, logopèdica, mèdica, assessoria jurídica, sexologia) GRATUÏTS PER A l'ESTUDIANTAT DE LA UNIVERSITAT.

 

NO Discriminació per motius de gènere:

  1. Més finançament econòmic per a la Unitat d'Igualtat i comissions d'igualtat.
  2. Obligar al fet que es done ENSENYAMENT A les AULES AMB PERSPECTIVA DE GÈNERE, com planteja el III Pla d'Igualtat. NO PODEM ESPERAR ANYS PER A COMENÇAR.
  3. Crear un PLA INTEGRAL CONTRA LA TRANSFÒBIA a les AULES, que vaja més enllà del canvi de nom, incloent: PROTOCOLS EN CAS DE TRANSFÒBIA entre iguals, o entre PDI-estudiantat, ANÀLISI D'INCIDÈNCIA, PROPOSTES DE MILLORA. NO PODEM DEIXAR QUE HI HAJA MÉS ASSETJAMENT A LES AULES. ESTEM ESPERANT QUE ENS OBLIGUE UNA LLEI?
  4. DONAR A LES COMISSIONS D'IGUALTAT DE LES FACULTATS COMPETÈNCIES REALS; NO PODEN DEPENDRE PER A TOT DE LA UNITAT D'IGUALTAT.
  5. BANYS A-GÈNERE (UNISEX) EN TOTS ELS EDIFICIS DE LA UNIVERSITAT.
  6. PROMOURE L'ÚS DEL LLENGUATGE INCLUSIU a les aules.
  7. INCLOURE EN ELS BANYS UNISEX CANVIADORS DE BEBÉS PER A DONAR SUPORT A la CONCILIACIÓ FAMILIAR.
  8. DONAR PREMIS ALS MILLORS TFGs, TFM, i TESIS DOCTORALS que tracten les seues investigacions AMB PERSPECTIVA DE GÈNERE i utilitzen LLENGUATGE INCLUSIU.
  9. VOLEM una UNITAT D'IGUALTAT més PRÒXIMA a l'ESTUDIANTAT, per a assegurar que, en els casos crítics, siga molt senzill iniciar el protocol.
  10. VOLEM INFORMACIÓ DEL PROTOCOL CONTRA L'ASSETJAMENT VISIBLE, ACCESSIBLE, COMPRENSIBLE. Infografies molt concretes de COM INICIAR-HO i el seu ANONIMAT.

 

NO Discriminació per LGTBFÒBIA:

  1. CREACIÓ DES DE JA D'UNA UNITAT DE DIVERSITATS.
  2. ATORGAR ESPAI PROPI I FONS ECONÒMIC PROPI A LA UNITAT DE DIVERSITATS.
  3. ATORGAR COMPETÈNCIES ANÀLOGUES A UNITAT D'IGUALTAT, EN QÜESTIONS DE LGTBFOBIA.
  4. AUGMENTAR PERSONAL DE LA UNITAT D'IGUALTAT, AUGMENTAR RECURSOS ECONÒMICS.
  5. CREACIÓ D'UN PRESSUPOST PROPI D'AJUDES A ACTIVITATS ESTUDIANTILS SOCIOCULTURALS LGTB+.
  6. DINS DE CADA FACULTAT i ESCOLA CREACIÓ DE COMISSIONS DE DIVERSITAT.
  7. CREACIÓ D'UN PROTOCOL A SEGUIR EN CASOS DE DELICTES D'ODI, O ASSETJAMENT ENTRE PERSONES DEL MATEIX GÈNERE.
  8. INCLOURE TEMARI A les GUIES DOCENTS SOBRE QÜESTIONS LGTB+, especialment en carreres de l'àmbit de les ciències de salut i les ciències socials.
  9. OBRIR UN CANAL DE COMUNICACIÓ FORMAL I PERIÒDIC UNIVERSITAT-LAMBDA per a treballar en conjunt per la millora de les condicions de vida de les persones LGTB+ de la comunitat universitària.
  10. FER ESTUDIS DE LA INCIDÈNCIA SOBRE ELS CASOS DE LGTBFOBIA A LES AULES, O ASSETJAMENT ENTRE PERSONES DEL MATEIX GÈNERE.

 

NO Discriminació per motius Lingüístics:

  1. GARANTIR que es done DOCÈNCIA EN VALENCIÀ EN ELS GRUPS VALENCIANS, perquè si la meua llengua materna és el valencià i estic vivint en la meua terra, hauria de tindre el dret a poder usar-la sense que genere conflictes.
  2. CREAR CONVENI AMB LA JUNTA QUALIFICADORA DE CONEIXEMENTS DE VALENCIÀ PERQUÈ ELS CURSOS I ELS EXÀMENS SIGUEN GRATUÏTS, perquè totes les persones que estudien en la Universitat de València haurien de poder ser capaces d'aprendre les seues llengües, sense importar la seua situació econòmica.
  3. DEMANAR QUE LES PERSONES D'ALTRES COMUNITATS AUTONÒMES puguen canviar el seu grup a CASTELLÀ durant el primer curs. Això és necessari, perquè les persones han de tindre un temps per a aprendre la llengua del lloc. En segon curs la persona ja hauria d'haver tingut temps per a adaptar-se al valencià, per la qual cosa deixaria de ser una situació discriminatòria.
  4. FOMENTAR LA CREACIÓ DE GRUPS EN DOS IDIOMES per a facilitar la immersió lingüística. Això donaria motiu al fet que una persona que vulga ficar-se en un grup en anglés, però no es senta totalment segura, puga donar una part en la seua llengua materna i una altra part en anglés.
  5. VETLAR PEL BON NIVELL D'INGLÉS EN LA DOCÈNCIA DELS GRUPS D'ALT RENDIMENT ACADÈMIC (ARA).
  6. AUGMENT DEL FONS ECONÒMIC DE LA CAL.
  7. AUGMENT DE PERSONAL DE LA CAL
  8. REQUERIR UNA MAJOR FREQÜÈNCIA D'ESDEVENIMENTS D'IMMERSIÓ LINGÜÍSTICA EN ELS ESDEVENIMENTS DE LA CAL.
  9. GENERACIÓ D'UNA PARTIDA ECONÒMICA PERQUÈ TOTES LES FACULTATS OFERISQUEN CLASSES D'INGLÉS GRATUÏTES AL SEU ESTUDIANTAT I PDI.
  10. ESCRIURE LES NOTIFICACIONS IMPORTANTS (TANCAMENT DE L'AULA VIRTUAL, TANCAMENT DE LES INSTAL·LACIONS…) EN VALENCIÀ, CASTELLÀ I INGLÉS. La Universitat de València és una de les millor valorades en qüestions de mobilitat internacional dins d'Espanya, per la qual cosa hem de preveure que tenim un gran nombre de persones Erasmus que desconeixen les llengües plenament. NO FER-HO genera una situació de discriminació lingüística cap a l'estudiantat Erasmus.

 

APOSTA per una Democràcia Universitària

  1. EN ELS ASSUMPTES IMPORTANTS MANES TU. Creiem que la Universitat hauria de fer consultes a través del seu web, o per correu, de les decisions importants de la Universitat. En aquestes consultes totes les persones podrien donar la seua opinió, en una proporció 1:1.
  2. DENUNCIEM l'actuació de CERTS COL·LECTIUS estudiantils sindicalistes que han suposat un BLOQUEIG EN EL NOSTRE TREBALL com a representants estudiantils i han impedit prendre accions en diferents ocasions.
  3. ASSEGURAR MÈTODES ELECTORALS LEGALS de la representació estudiantil, que ha de ser elegida mitjançant urna, i no per processos electorals alternatius no recollits per la normativa com les persones delegades.

 

ALTRES PROPOSTES

  1. PAPERERES DE RECICLATGE EN TOTS ELS EDIFICIS DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA.
  2. MENUS VEGETARIANS I VEGANS DE DEBÒ I VARIATS, EN TOTES LES CAFETERIES. Hi ha estudiantat que per motius horaris ha de menjar en la universitat. Part d'eixe estudiantat és vegà o vegetarià. TENEN DRET A UNA ALIMENTACIÓ SALUDABLE i la universitat ha d'exigir-ho a les seues empreses subcontractades.
  3. CONTROL DE LES PRÀCTIQUES. Estem treballant per a ser formats en el nostre àmbit laboral. NO PODEM PERMETRE PRÀCTIQUES que obliguen l'estudiantat a posar cafés. 
  4. Fer TRANSPARENT el PORTAL DE TRANSPARÈNCIA de la Universitat de València. D'ON VENEN ELS DINERS? No se sap, malgrat que està tota la informació pujada. S'HA DE REORGANITZAR LA INFORMACIÓ PERQUÈ SIGA COMPRENSIBLE I LOCALITZABLE DE MANERA RÀPIDA.
Centres en què es presenta:
Facultat de Ciències Socials Facultat de Psicologia i Logopèdia
TwitterInstagramEmailMòbil