GIUV2013-095
L'activitat d'aquest grup se centra en dues grans línies d'investigació:
Investigació en didàctica de la geometria: Anàlisi dels problemes didàctics d'ensenyament i aprenentatge de la geometria en els diferents nivells educatius des de E. Primària fins a la Universitat. En aquests moments, l'activitat se centra, de manera concreta, en: Investigació sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de la demostració en matemàtiques: Estudi de la problemàtica relacionada amb el desenvolupament de la capacitat de raonament matemàtic. Investigació sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de la geometria en entorns informàtics: Estudi de les característiques, avantatges i inconvenients de la utilització de tecnologia (ordinadors, dispositius mòbils) i programari educatiu en les classes de geometria. Investigació sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de la geometria des de la perspectiva del model de raonament matemàtic de Van Gele: Aplicació del model de Van Gele a l'avaluació del nivell de raonament dels estudiants de matemàtiques, al disseny d'unitats d'ensenyament i a l'organització metodològica de l'ensenyament de la geometria.
Investigació sobre els estudiants amb alta capacitat matemàtica...L'activitat d'aquest grup se centra en dues grans línies d'investigació:
Investigació en didàctica de la geometria: Anàlisi dels problemes didàctics d'ensenyament i aprenentatge de la geometria en els diferents nivells educatius des de E. Primària fins a la Universitat. En aquests moments, l'activitat se centra, de manera concreta, en: Investigació sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de la demostració en matemàtiques: Estudi de la problemàtica relacionada amb el desenvolupament de la capacitat de raonament matemàtic. Investigació sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de la geometria en entorns informàtics: Estudi de les característiques, avantatges i inconvenients de la utilització de tecnologia (ordinadors, dispositius mòbils) i programari educatiu en les classes de geometria. Investigació sobre l'ensenyament i l'aprenentatge de la geometria des de la perspectiva del model de raonament matemàtic de Van Gele: Aplicació del model de Van Gele a l'avaluació del nivell de raonament dels estudiants de matemàtiques, al disseny d'unitats d'ensenyament i a l'organització metodològica de l'ensenyament de la geometria.
Investigació sobre els estudiants amb alta capacitat matemàtica (ACM): Anàlisi didàctica de diverses variables rellevants en l'ensenyament i l'aprenentatge de les matemàtiques per estudiants d'ACM. En aquests moments, l'activitat se centra, de manera concreta, en:
Identificació i caracterització de factors didàctics que intervenen en els processos d'ensenyament i aprenentatge d'estudiants amb ACM de E. Primària i ESO: Estudi dels estils de raonament, visualització, resolució de problemes, afectivitat, etc. propis dels estudiants amb ACM de diferents nivells educatius.
Desenvolupament d'eines per al disseny i anàlisi d'unitats didàctiques de matemàtiques de E. Primària i ESO amb atenció diferenciada a estudiants amb ACM: Identificació d'elements teòrics útils en la creació d'eines per a analitzar materials didàctics (llibres de text, materials de reforç, etc.) i per a dissenyar unitats d'ensenyament per a les aules.
[Llegir més][Ocultar]
[Llegir més][Ocultar]
- Aportar conocimiento a la investigacion internacional en educacion matematica en el area de didactica de la geometria
- Analizar los estilos de demostracion, visualizacion y razonamiento geometrico de estudiantes en diferentes niveles educativos y con diversas capacidades matematicas
- Analizar las potencialidades de los entornos de geometria dinamica para la enseñanza a estudiantes con diversas capacidades matematicas, en especial con alta capacidad matematica
- Aportar conocimiento a la investigacion internacional en educacion matematica en el area de enseñanza a estudiantes con alta capacidad matematica
- Identificar y analizar caracteristicas diferenciadoras de los procesos de resolucion de problemas de estudiantes con alta capacidad matematica
- Diseñar y evaluar secuencias de enseñanza de las matematicas para grupos de aula que incluyen a estudiantes con alta capacidad matematica
- Didàctica de la geometria: Anàlisi dels problemes didàctics d'ensenyança i aprenentatge de la geometria des de E. Primària fins a la Universitat.Investigació en ensenyament i aprenentatge de la demostració en matemàtiques. Investigació en ensenyament i aprenentatge de la geometria en entorns informàtics. Investigació en ensenyament i aprenentatge de la geometria des de la perspectiva del model de raonament matemàtic de Van Gele.
- Atenció a estudiants d'alta capacitat matemàtica: Variables didàctiques rellevants en la seua ensenyança i aprenentatge de les matemàtiques.Caracterització de factors didàctics que intervenen en ensenyament i aprenentatge d'estudiants amb ACM d'educació primària i ESO. Desenvolupament d'eines per a disseny i anàlisi d'unitats didàctiques de matemàtiques d'educació primària i ESO amb atenció diferenciada a estudiants amb ACM. Anàlisi dels processos de resolució de problemes per estudiants amb ACM.
Nom | Caràcter de la participació | Entitat | Descripció |
---|---|---|---|
ANGEL GUTIERREZ RODRIGUEZ | Director-a | Universitat de València | Catedràtica/Catedràtic d'Universitat |
Equip d'investigació | |||
ADELA JAIME PASTOR | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
MARTA PLA CASTELLS | Membre | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
CARMEN MELCHOR BORJA | Membre | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
TOMAS QUERALT LLOPIS | Col·laborador-a | Consellería d'Educació | professor-a de secundària |
SERGIO MANUEL PEREZ POZUELO | Col·laborador-a | Universitat de València | Associada/associat d'Universitat |
MARIA JOSE BELTRAN MENEU | Col·laborador-a | Universitat Jaume I | professor-a contractat-da doctor-a |
MONICA ANDREA MORA BADILLA | Col·laborador-a | Universidad Estatal Distancia de Costa Rica | professor-a |
RAFAEL RAMIREZ UCLES | Col·laborador-a | Universidad de Granada | professor-a titular d'universitat |
JUAN MIGUEL RIBERA PUCHADES | Col·laborador-a | Universitat de les Illes Balears | professor-a ajudant-a doctor-a |
- Educación primaria.
- Educación secundaria general.
- Educación universitaria.
- Didàctica de la Matemàtica
- estadístiques financeres
- Alta Capacidad Matemática, Educación Primaria, Educación Secundaria, Diseño de Unidades de Enseñanza, Análisis de Unidades de Enseñanza, Resolución de Problemas