Interculturalitat i comunicació - InterCom

Referència del grup:

GIUV2013-127

 
Descripció de l'activitat investigadora:

En la societat de la informació, el coneixement aplicat, derivat de la investigació empírica, és un instrument de desenvolupament social. A més, la comunicació ocupa una posició central pel que fa a l'estructura i al funcionament de la societat, entenent les noves tecnologies de la informació i de la comunicació no sols com una eina de primera necessitat, sinó també com una manera d'apreciar i percebre el món globalitzat, a part de constituir una de les millors eines d'intervenció sociocultural. Moltes de les noves indústries i de les institucions (públiques o privades) han de comptar amb especialistes en aquest camp, tant com investigadors com professionals ben qualificats per a afrontar alguns dels reptes actuals en les matèries de cultura, comunicació, societat i política, des de la creació a la gestió. La pretensió de InterCom és aprofundir en el coneixement d'aquestes àrees, fonamentalment en els territoris del discurs audiovisual (cinema, televisió, cultura popular, còmic, internet, fotografia, etc.).

 
Pàgina Web:
 
Objectius cientificotècnics:
  • Conocer los principios basicos de la comunicacion intercultural y la conformacion de la vision del mundo a traves del lenguaje y la cultura
  • Reconocer y reflexionar en torno a las politicas comunicativas de los distintos sistemas mediaticos de la sociedad de la informacion
  • Analizar el impacto de las nuevas tecnologias en la organizacion social y politica y en todos los ambitos, desde el administrativo y burocratico, hasta
  • Estudiar los lenguajes mediaticos utilizados en el flujo comunicativo de la sociedad de la informacion
 
Línies d'investigació:
  • Còmic.Anàlisi del còmic i la narració gràfica.
  • Fotografia.Anàlisi tècnica-teoricopràctica de la fotografia.
  • Música popular.Anàlisi del discurs de la música popular.
  • Cinema clàssic.Anàlisi de les maneres de representació del cinema clàssic.
  • Cinema contemporani.Anàlisi de les maneres de representació del cinema contemporani.
  • Cinema espanyol.Anàlisi de les maneres de representació del cinema espanyol.
  • Sèries televisives.Anàlisi del discurs televisiu.
 
Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
GIULIANA COLAIZZI Director-aUniversitat de ValènciaCatedràtic D Universitat
Equip d'investigació
JUAN MIGUEL COMPANY RAMONMembreUniversitat de València - Estudi Generalprofessor-a honorari-a UVEG
MANUEL DE LA FUENTE SOLERMembreUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
ANTONIO MENDEZ RUBIOMembreUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
SILVIA GUILLAMON CARRASCOMembreUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
AOUATEF EL KETITI YAHMEDIMembreUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
JORGE BELMONTE AROCHACol·laborador-aUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
LUIS ENRIQUE VERES CORTESCol·laborador-aUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
ELVIRA CALATAYUD ESTEVANCol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
MARIA ALMUDENA IGLESIAS NAPOLEONCol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
 
CNAE:
  • Servicios de representación de medios de comunicación.
  • Regulación de las actividades sanitarias, educativas y culturales y otros servicios sociales, excepto Seguridad Social.
 
Estructura associada:
  • Institut Universitari d'Estudis de les Dones (IUED)
 
Paraules clau:
  • còmic, narrativa gràfica, relat
  • fotografia, imatge
  • música, societat, espectacle, rock, jazz
  • cinema, relat, discurs, representació
  • cinema, relat, discurs, representació, memòria
  • televisió, serialitat, relat