Biofísica de membranes - MemBioPhys

Referència del grup:

GIUV2015-252

 
Descripció de l'activitat investigadora:

Autoassemblat de molècules anfipàtiques de característiques lipídiques i polipeptídiques, naturals o sintètiques. Caracterització d'estructures de membrana amb interès biològic, biomèdic i biotecnològic, amb especial interès en porus i estructures de fusió i fissió. Canvis moleculars en membranes induïts per llum, naturals o sintètics. Disseny implementació i aplicacions d'interruptors moleculars en membranes.

 
Pàgina Web:
 
Objectius cientificotècnics:
  • Disseny i caracteritzacio de la interaccio amb membranes lipidiques de peptids i proteines amb activitat formadora de porus y remodelarora de membranas.
  • Descripcio de mecanismes de formacio de porus, canvis de curvatura i processos de fusio i fissio de membranes.
  • Determinants moleculars i propietats fisic-quimiques responsables a nivell de sequencia de de l'activitat en membranes de molecules polipeptdidicas.
  • Redisseny de molecules polipeptidiques per al control de la seva activitat.
  • Desenvolupament de nova metodologia, experimental i teorica, per a l'estudi estructural i funcional d'activitats de membrana.
 
Línies d'investigació:
  • Disseny i síntesi de polipèptids membranoactius.Disseny de noves seqüències polipeptídiques amb activitat de membrana, a partir de proteïnes i pèptids nadius. Metodologies: anàlisi computacional d' estructures polipeptídiques a diversos nivells. Síntesi química de pèptids.
  • Disseny i síntesi de polipèptids membranoactius.Estudi de les propietats cinètiques i termodinàmiques de complexos actius en membranes. Descripció de l'estructura dels complexos actius i dels seus mecanismes de formació. Metodologia: espectroscopies d'infrarojos, UV-Vis, DC i fluorescència. Micorscopia de fluorescència. Nanoscopia AFM. Monocapes de Langmuir. Simulacions moleculars. Models teòrics de difusió. Anàlisi estadística.
 
Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
VICTOR ARMANDO LORENZ FONFRIADirector-aUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
Equip d'investigació
JESUS SALGADO BENITOMembreUniversitat de ValènciaCatedràtica/Catedràtic d'Universitat
DEBORAH AURORA PERINI MembreUniversitat de ValènciaPersonal Investigador
MATEO CALLE VELASQUEZCol·laborador-aUniversitat de ValènciaPersonal Investigador
 
CNAE:
  • Otra investigación y desarrollo experimental en ciencias naturales y técnicas.
 
Estructura associada:
  • Institut de Ciència Molecular (ICMOL)
 
Paraules clau:
  • Pèptids membranoactius, dominios mínimos con actividad de membrana
  • GUV, ATR-FTIR, Vesícula individual, Ley de Fick, Monocapas, Membranas soportadas