GIUV2016-329
El grup que presentem sorgeix de la suma de professores-investigadores de la Facultat de Filosofia i CC. de l'Educació de la Universitat de València que pertanyen als Departaments de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació (MESURA) i Educació Comparada i Història de l'Educació (TIRE). Aquesta unió es consolida amb la comprovació individual, després de diversos anys de rellevants experiències en projectes d'investigació, que el treball en projectes col·laboratius, ens dotaria d'una visió més holística i complementària dels contextos educatius d'investigació en els quals treballem, enriquint les nostres propostes i resultats. Així mateix, per l'afinitat de les nostres línies d'estudi, fins i tot en aquests moments desenvolupades així com pels objectius comuns que com a professionals en l'àmbit de l'educació tenim, pensem que la unificació en un grup de treball aconseguirà que aconseguim amb majors èxits aquests objectius, perquè les infraestructures i estructures s'ampliaran des de diverses xarxes de contacte, propostes d'accions, perspectives de treball en profunditat i ampliació del camp educatiu, etc. Les investigadores que l'integren són: PDI a temps complet vinculat...El grup que presentem sorgeix de la suma de professores-investigadores de la Facultat de Filosofia i CC. de l'Educació de la Universitat de València que pertanyen als Departaments de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació (MESURA) i Educació Comparada i Història de l'Educació (TIRE). Aquesta unió es consolida amb la comprovació individual, després de diversos anys de rellevants experiències en projectes d'investigació, que el treball en projectes col·laboratius, ens dotaria d'una visió més holística i complementària dels contextos educatius d'investigació en els quals treballem, enriquint les nostres propostes i resultats. Així mateix, per l'afinitat de les nostres línies d'estudi, fins i tot en aquests moments desenvolupades així com pels objectius comuns que com a professionals en l'àmbit de l'educació tenim, pensem que la unificació en un grup de treball aconseguirà que aconseguim amb majors èxits aquests objectius, perquè les infraestructures i estructures s'ampliaran des de diverses xarxes de contacte, propostes d'accions, perspectives de treball en profunditat i ampliació del camp educatiu, etc. Les investigadores que l'integren són: PDI a temps complet vinculat estatutàriament o laboralment a la Universitat amb relació indefinida en la mateixa així com una PDI doctora a temps parcial que porta com a professional contractada en aquesta Universitat de València des del curs 2004. Aquesta activitat investigadora se centra d'una banda, en la necessitat que detectem en diferents contextos d'acció educativa (el diagnòstic, la intervenció, l'avaluació, la història,¿) de desenvolupar processos d'investigació diferencials. I, d'altra banda, en la resposta o resultat diferencial que trobem si atenem l'existència de diferències en i entre les persones i entre els grups de persones i els contextos en els quals es troben. Diferències entre altres físiques, psíquiques, psicològiques i emocionals així com, socials, culturals, de gènere i edat.
La diversitat, des d'una perspectiva d'educació inclusiva, llança a la nostra investigació un conjunt sistèmic i interactiu de variables educatives que han d'investigar-se de manera inclusiva i des de la mirada pluridimensional que exigeix el desenvolupament individual i social de les persones en tot procés educatiu. Així doncs, partim d'un ampli i variat ventall de possibilitats per a la nostra investigació que centrem tant en temes de *inequidad; com en temes d'investigació avaluativa com a procediment per a posar en marxa, gestionar i aportar informació que millore l'educació i els processos formatius. El PDI que conforma el grup a més de ser docent en les titulacions de Grau de Pedagogia i Educació Social realitza també formació en els següents màsters universitaris oficials de la Universitat de València: Màster Universitari en Acció Social i Educativa; Màster Universitari en Educació Especial; Màster Universitari en Psicopedagogia; Màster Universitari en Professorat de Secundària. Així mateix, es compta amb la direcció dels màsters propis de la mateixa Universt: Màster en Atenció a la Diversitat i Educació Inclusiva; Màster en Detecció, Diagnòstic i Intervenció en Altes Capacitats. PDI amb sexennis d'investigació; publicacions en revistes nacionals i internacionals; llibres i capítols de llibres. Índexs Impactes:
Índex h en Google Scholar de 7. I l'índex i10 total de 4. (Amparo Pérez Carbonell);
Índex h en Google Scholar de 6. I l'índex i10 total de 5. (Immaculada Chiva Sanchis);
Índex h en Google Scholar de 9. I l'índex i10 total de 9. (María Jesús Martínez Usarralde);
Índex h en Google Scholar de 5. I l'índex i10 total de 5. (Genoveva Ramos Santana).
[Llegir més][Ocultar]
[Llegir més][Ocultar]
- Analizar y corroborar la importancia de la diversidad de variables fisicas, psiquicas, psicologicas, sociales y culturales que intervienen en los procesos educativos y formativos de las personas a lo largo de su vida.
- Estudiar, desde un enfoque sistemico, la aportacion de las diferencias individuales y sociales de las personas en los distintos contextos formativos.
- Identificar acciones y actividades que trabajan desde la diversidad educativa hacia el logro de procesos educativos eficaces.
- Diseñar y evaluar acciones de aceptacion y tolerancia en diversidades construidas socialmente: la relevancia de la variable "genero".
- Analizar, evaluar y proponer acciones educativas eficaces desde la relevancia de la variable "edad".
- Describir y evaluar acciones de mejora de procesos de enseñanza-aprendizaje asi como de sus agentes intervinientes.
- Identificar, evaluar y proponer mejoras en las metodologias docentes que favorecen el aprendizaje activo de los estudiantes.
- Estudiar y analizar politicas de organismos internacionales relacionadas con la diversidad educativa.
- Bases i dimensions de la diversitat en la responsabilitat educativa.La necessitat d'atendre les bases i totes les dimensions en les quals es presenta la diversitat de les persones tant en els estudis relacionats amb la seua pròpia formació integral com la del seu món de relacions amb les altres persones que es troben i el seu context. Estudis i investigacions encaminades a la millora de relacions humanes on la diversitat és un valor fonamental de desenvolupament i on les diferències personals i grupals o contextuals afavoreixen la riquesa de qualsevol acció educativa i social.
- Igualtat de gènere.Desenvolupament de projectes d'investigació destinats a l'anàlisi d'accions educatives destinades a la igualtat de gènere en l'àmbit de l'educació formal i no formal. Desenvolupament d'estudis i projectes encaminats a la millora de la intervenció educativa en l'àmbit de la coeducació. Analitzar i comparar propostes d'igualtat de gènere en tots els contextos (personal, familiar, social i laboral).
- Mediació educativa.Desenvolupament de projectes encaminats al disseny, la implementació i l'avaluació de programes i accions educatives diverses relacionades amb l'àmbit de la mediació i la resolució de conflictes escolars. Estudis sobre l'assetjament escolar o bullying, la convivència escolar i el clima d'aula en els diferents nivells educatius (infantil, primària, secundària obligatòria, batxillerat, formació professional i Universitat).
- Avaluació.La comunitat educativa és més conscient que mai de la importància i les repercussions d'avaluar per a obtindre qualitat. Dissenyem i desenvolupem avaluacions que estudien les necessitats educatives específiques dels contextos educatius per a aconseguir generar processos de millora contínua. Estudis relacionats amb processos de e-avaluació i procediments docents col·laboratius d'avaluació de l'aprenentatge.
- Temàtiques vinculades a les disciplines de Cooperació al Desenvolupament, Educació Comparativa i lnternacional.Estudi de les polítiques supranacionals dels organismes internacionals des d'un vessant epistemològic i metodològic. Al mateix temps, s'aborden temàtiques vinculades a la cooperació al desenvolupament i la seua connexió amb l'educació, tant des del punt de vista de les polítiques com des de la visió d'educació per al desenvolupament (EpD).
- Metodologies relacionades amb la docència universitària, innovació i impacte sobre la qualitat.Parlem de treballs en la detecció, anàlisi i avaluació de metodologies docents dissenyades i implementades per professorat de tot nivell educatiu per a determinar si la innovació en aquestes suposa un impacte en la qualitat d'aquesta docència.
Nom | Caràcter de la participació | Entitat | Descripció |
---|---|---|---|
Equip d'investigació | |||
INMACULADA CHIVA SANCHÍS | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
GENOVEVA RAMOS SANTANA | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
ANA MARÍA MORAL MORA | Membre | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
MARIA JESUS MARTINEZ USARRALDE | Col·laborador-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
ANNA MARIA MONZO MARTINEZ | Col·laborador-a | Universitat de València | Associada/associat d'Universitat |
ANNA MARIA MONZO MARTINEZ | Col·laborador-a | Consellería d'Educació | tècnic-a |
PALOMA MERELLO GIMENEZ | Col·laborador-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
Susana Sánchez Ramírez | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de doctorat UVEG |
FRANCISCA MARIA GARCÍA AGÜERA | Col·laborador-a | Ayuntamiento de Valencia | tècnic-a |
- Educación universitaria.
- Otra educación n.c.o.p..
- Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació
- Diversidad;Equidad;Inclusión;Educación Intercultural
- Género;Igualdad;Feminismo;Machismo;Violencia sexual;Educación sexual;Prevención; Conciliación; Calidad de Vida.
- Mediación; Solución de conflictos; Convivencia educativa.
- Evaluación de la educación;Evaluación docente;Evaluación del estudiante;Evaluación del conocimiento;Evaluación de programas
- Cooperación al Desarrollo; Educación Comparativa; Educación Internacional.
- Metodologías enseñanza-aprendizaje; Innovación educativa; Aprendizaje Servicio.