Grup d'investigació en posicionament i marca - POMA

Referència del grup:

GIUV2018-437

 
Descripció de l'activitat investigadora:
Tant l'auge de la competència entre empreses a causa de la globalització dels mercats, com la major informació de què disposa el consumidor hui dia gràcies a l'auge de les noves tecnologies, comporten la necessitat apostar per dotar de valor afegit a l'oferta comercial. Ara bé, si aquest valor afegit no es diferencia amb una marca ben posicionada, la seua potència quedar afeblida, sent el resultat final la derrota. El que no es coneix, no existeix; i el que no existeix, no es consumeix. UNA ALTRA INFORMACIÓ D'INTERÉS: El grup d'investigació s'ha nodrit de fons obtinguts en concurs públic (Conselleria d'Empresa, Universitat i Ciència de la Generalitat Valenciana i Ministeri d'Economia i Competitivitat.), investigant com afegir valor i construir marca utilitzant eines com ara les noves tecnologies, l'embalatge/envase del producte o la figura del venedor/comercial. El grup pública tots els anys en revistes científiques d'impacte i assisteix amb regularitat a congressos nacionals i internacionals per a compartir les seues troballes. Aglutina X sexennis d'investigació en total. Així mateix, s'han dirigit diverses tesis doctorals en aquest camp, aprofundint en aspectes com ara: la...Tant l'auge de la competència entre empreses a causa de la globalització dels mercats, com la major informació de què disposa el consumidor hui dia gràcies a l'auge de les noves tecnologies, comporten la necessitat apostar per dotar de valor afegit a l'oferta comercial. Ara bé, si aquest valor afegit no es diferencia amb una marca ben posicionada, la seua potència quedar afeblida, sent el resultat final la derrota. El que no es coneix, no existeix; i el que no existeix, no es consumeix. UNA ALTRA INFORMACIÓ D'INTERÉS: El grup d'investigació s'ha nodrit de fons obtinguts en concurs públic (Conselleria d'Empresa, Universitat i Ciència de la Generalitat Valenciana i Ministeri d'Economia i Competitivitat.), investigant com afegir valor i construir marca utilitzant eines com ara les noves tecnologies, l'embalatge/envase del producte o la figura del venedor/comercial. El grup pública tots els anys en revistes científiques d'impacte i assisteix amb regularitat a congressos nacionals i internacionals per a compartir les seues troballes. Aglutina X sexennis d'investigació en total. Així mateix, s'han dirigit diverses tesis doctorals en aquest camp, aprofundint en aspectes com ara: la transferència de marca des d'un esdeveniment patrocinat a la marca patrocinadora; la construcció de capital de marca en institucions d'educació superior públiques i privades; i el desenvolupament de mega esdeveniments sostenibles com a estratègia màrqueting potenciar la marca-ciutat. Igualment s'ha treballat amb empreses subscrivint periòdicament convenis de col·laboració per a investigar en aspectes com ara l'elecció del millor posicionament de marca per a una cadena de distribució d'alimentació, o l'estudi de la viabilitat d'una marca paraigua en la indústria de la moda valenciana.
[Llegir més][Ocultar]
 
Pàgina Web:
 
Objectius cientificotècnics:
  • Contribuir a crear valor añadido a traves de la marca y el posicionamiento del producto/empresa
 
Línies d'investigació:
  • Posicionamient de marca.Anàlisi de la competència, segmentació del mercat, disseny d'estratègia de posicionament, creació de mapes perceptius de competidors sobre la base del seu posicionament, disseny de marca sobre la base d'identitat visual (forma) i missatge (contingut).
  • Envase i marca.Anàlisi de posicionament en punt de venda de productes tangibles a través de l'envàs per a estimular consum. Elements clau en un envàs: elements visuals i informatius (color, forma, etiqueta, imatges etc.).
  • Extensions i transferencia de marca.Anàlisi d'estratègies d'extensió una marca consolidada, creació de marques paraigües entre diversos competidors, transferència de valor i imatge de marca a través de diverses eines de comunicació. Registre de marca i altres aspectes legals.
  • Força de vendes i marca.Anàlisi del paper dels recursos humans en el posicionament de marca.
 
Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
NATALIA MELANIA VILA LOPEZDirector-aUniversitat de ValènciaCatedràtica/Catedràtic d'Universitat
Equip d'investigació
MARIA ASUNCION HERNANDEZ FERNANDEZMembreUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
PEDRO CANALES RONDAMembreUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
ELISABET MORA PEREZMembreUniversitat de ValènciaAjudant Doctor/a
JOAQUIN ALDAS MANZANOCol·laborador-aUniversitat de ValènciaCatedràtica/Catedràtic d'Universitat
INES KUSTER BOLUDACol·laborador-aUniversitat de ValènciaCatedràtica/Catedràtic d'Universitat
CRISTINA ARAGONES JERICOCol·laborador-aUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
MARIA ISABEL LLUCH DIAGOCol·laborador-aUniversitat de ValènciaPersonal Investigador
 
CNAE:
  • Otras actividades de consultoría de gestión empresarial.
 
Estructura associada:
  • Comercialització i Investigació de Mercats
 
Paraules clau:
  • competencia; posicionamiento; marca, mapa perceptual.
  • Sectores de alimentación y cosmética que necesitan estimular el consumo a través de sus envases; sector textil.
  • Asociaciones sectoriales; servicios turísticos, sector lujo, sector perfumería y cosmética.
  • Vendedor, motivacion, remuneración, formación