GIUV2018-418
La línia d'investigació se centra en el disseny i avaluació d'entorns d'aprenentatge dirigits a potenciar l'aprenentatge actiu i significatiu en diferents contextos instruccionals. En funció del coneixement disponible sobre l'aprenentatge humà, les característiques dels entorns d'aprenentatge efectius es caracteritzen per estar (1) centrats en els aprenents (partir dels seus coneixements i habilitats prèvies, actituds, creences i motivacions: ajudar a establir connexions entre els mateixos i tasques d'aprenentatge obertes, rellevants i significatives , per efectuar el seguiment dels seus progressos individuals i proporcionar suports ajustats a les seues necessitats); (2) centrar-se en el coneixement i en la comprensió, destacant la importància de prevaldre la comprensió profunda, intentant facilitar el desenvolupament d'un coneixement ben organitzat, accessible i flexible en diferents contextos i situacions), (3) prevaldre l'avaluació formativa i la retroalimentació, facilitant als estudiants revisar i millorar la qualitat dels seus aprenentatges, i als professors proporcionar-los les ajudes que els permeten progressar; i, (4) desenvolupar el sentiment de pertinença a una...La línia d'investigació se centra en el disseny i avaluació d'entorns d'aprenentatge dirigits a potenciar l'aprenentatge actiu i significatiu en diferents contextos instruccionals. En funció del coneixement disponible sobre l'aprenentatge humà, les característiques dels entorns d'aprenentatge efectius es caracteritzen per estar (1) centrats en els aprenents (partir dels seus coneixements i habilitats prèvies, actituds, creences i motivacions: ajudar a establir connexions entre els mateixos i tasques d'aprenentatge obertes, rellevants i significatives , per efectuar el seguiment dels seus progressos individuals i proporcionar suports ajustats a les seues necessitats); (2) centrar-se en el coneixement i en la comprensió, destacant la importància de prevaldre la comprensió profunda, intentant facilitar el desenvolupament d'un coneixement ben organitzat, accessible i flexible en diferents contextos i situacions), (3) prevaldre l'avaluació formativa i la retroalimentació, facilitant als estudiants revisar i millorar la qualitat dels seus aprenentatges, i als professors proporcionar-los les ajudes que els permeten progressar; i, (4) desenvolupar el sentiment de pertinença a una comunitat orientada cap a l'aprenentatge, emfatitzant la interacció, l'aprenentatge cooperatiu, el contrastar arguments i prestar-rebre ajudes dels companys. També s'emfatitza el paper de les noves tecnologies en l'educació(formació, ja que faciliten l'aprenentatge basat en problemes del món real utilitzant una àmplia varietat de recursos com ara vídeos, simulacions, demostracions- que incrementen la motivació dels estudiants, proporcionen potents eines de visualització i anàlisi de la informació, ofereixen més oportunitats d'interacció amb els materials d'aprenentatge, de comunicació i retroalimentació per part dels professors i dels iguals, així com construir comunitats d'aprenentatge en què poden participar agents molt diversos. Tòpics:
Mètodes d'ensenyament centrats en l'aprenent.
Disseny d'instrucció per a promoure l'aprenentatge autoregulat.
Avaluació i retroalimentació formativa.
Aprenentatge autoregulat: Estratègies cognitives, metacognitives i afectiu-motivacionals. Gestió del temps (Avaluació i intervenció).
Promoció de l'engagement acadèmic.
Rúbriques d'avaluació.
Portafolis electrònics.
Formació basades en competències.
[Llegir més][Ocultar]
[Llegir més][Ocultar]
- Diseño y validacion de entornos y herramientas dirigidos a promover el aprendizaje activo y significativo en contextos educativos/formativos
- Tecnologia instruccional.Disseny de propostes i eines instruccionals que potencien l'aprenentatge actiu i significatiu.
Nom | Caràcter de la participació | Entitat | Descripció |
---|---|---|---|
RAFAEL GARCIA ROS | Director-a | Universitat de València | Catedràtica/Catedràtic d'Universitat |
Equip d'investigació | |||
MARIA DOLORES SANCERNI BEITIA | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
BEATRIZ LUCAS MOLINA | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
MARIA DEL CASTILLO FUENTES DURAN | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
ANIELSON BARBOSA DASILVA | Col·laborador-a | Universidade Federal da Paraíba (Brasil) | professor-a titular d'universitat |
- Educación secundaria general.
- Educación secundaria técnica y profesional.
- Educación universitaria.
- Educación terciaria no universitaria.
- Psicologia Evolutiva i de l'Educació
- Aprendizaje autorregulado, evaluación formativa, retroalimentación, diseño de instrucción