GIUV2019-452
El grup de recerca TERRES (TRANSICIONS EDUCATIVES, RESISTÈNCIES, RELACIONS DE GÉNERE EXCLUSIONS I SALUT) busca fer i transferir coneixement, interdisciplinàriament, des d'un posicionat epistemològic crític i inclusiu, que adrece la mirada cap a diferents escletxes que en les societats del coneixement es revelen com a rellevants per tal de comprendre i transformar el món social. Les línees de recerca en les que busquem aprofundir en comú són:
Estudi de la pràctica pedagògica. Anàlisi dels processos de distribució i construcció de coneixement legítim al dispositiu pedagògic. Modalitats pedagògiques de transmissió. Sociologia de la pedagogia.
Identitat pedagògica en contextos específics: descripció i anàlisi de la producció social d'identitat en els processos de transició educativa i professional.
Cossos, gèneres i sexualitats: representacions i pràctiques socials. Construcció social de la salut i la malaltia.
Coeducació audiovisual, gènere, semiòtica i estudis culturals. Anàlisi crítica de la cultura audiovisual i la seua dimensió co-educativa. Significació i codificació de gènere als discursos audiovisuals. Interpel·lació mediàtica: processos d'identificació i...El grup de recerca TERRES (TRANSICIONS EDUCATIVES, RESISTÈNCIES, RELACIONS DE GÉNERE EXCLUSIONS I SALUT) busca fer i transferir coneixement, interdisciplinàriament, des d'un posicionat epistemològic crític i inclusiu, que adrece la mirada cap a diferents escletxes que en les societats del coneixement es revelen com a rellevants per tal de comprendre i transformar el món social. Les línees de recerca en les que busquem aprofundir en comú són:
Estudi de la pràctica pedagògica. Anàlisi dels processos de distribució i construcció de coneixement legítim al dispositiu pedagògic. Modalitats pedagògiques de transmissió. Sociologia de la pedagogia.
Identitat pedagògica en contextos específics: descripció i anàlisi de la producció social d'identitat en els processos de transició educativa i professional.
Cossos, gèneres i sexualitats: representacions i pràctiques socials. Construcció social de la salut i la malaltia.
Coeducació audiovisual, gènere, semiòtica i estudis culturals. Anàlisi crítica de la cultura audiovisual i la seua dimensió co-educativa. Significació i codificació de gènere als discursos audiovisuals. Interpel·lació mediàtica: processos d'identificació i subjectivació.
Estudi dels processos de precarització en contextos socials dominats discursivament per l'economia del coneixement.
Anàlisi de les polítiques socials. En relació amb la capacitat formadora i investigadora del grup les membres hi participem en les formacions de tercer cicle de:
Màster de Gènere i Polítiques d'Igualtat.
Màster d'Acció Social i Educativa.
Màster en Psicopedagogia.
Màster de Professorat d'educació Secundària. A més a més participem en el Programa de Doctorat en Educació de la UV i en el Programa de Doctorat del Institut d'Estudi de les Dones.
[Llegir més][Ocultar]
[Llegir més][Ocultar]
- Desarrollar conocimiento sobre relaciones de genero desde un posicionamiento critico.
- Profundizar en las dinamicas de precarizacion de las sociedades del conocimiento.
- Transferir conocimiento a la sociedad y participar de los procesos sociales de creacion de conocimiento.
- Processos de distribució i construcció de coneixement legítim.Estudi de la pràctica pedagògica a partir de la teoria de Basil Bernstein. Anàlisi dels processos de distribució i construcció de coneixement legítim al dispositiu pedagògic. Modalitats pedagògiques de transmissió. Sociologia de la pedagogia. Pedagogia crítica i taula crítica.
- Identitat pedagògica en transició.Anàlisi de la producció de la identitat pedagògica en contextos específics de transició educativa i professional des d'una perspectiva de justícia social. Construcció de posicionament social de la joventut en els processos institucionals de transició. Anàlisi de polítiques educatives des d'una perspectiva crítica: modernització conservadora.
- Cossos, gèneres i sexualitats: representacions i pràctiques socials..Estudi dels efectes del biopoder aplicat a l'anàlisi dels cossos, els gèneres i les sexualitats. Construcció social de la salut i la malaltia.
- Infància i gènere.Anàlisi del paper de les pràctiques, mètodes i tècniques a l'àmbit de la intervenció social, en la producció d'identitats i sexualitats.
- Coeducació audiovisual, gènere, semiòtica i estudis culturals.Coeducació audiovisual, gènere, semiòtica i estudis culturals. Anàlisi crítica de la cultura audiovisual i la seua dimensió coeducativa. Significació i codificació de gènere als discursos audiovisuals. Interpelació mediàtica: processos d'identificació i subjectivació.
- Noves precarietats en les societats del coneixement.Estudi dels processos de precarització en contextos socials dominats discursivament per l'economia del coneixement i que impliquen especialment a persones amb titulació superior. Fenòmens:l'activació emprenedora, noves formes de precarietat vital i el paper de les institucions d'ensenyament superior.
- Pobresa, guetització, minoríes ètniques.Relacions pedagògiques en contextos d'exclusió social i educativa (pobresa, guetització, minories ètniques). Anàlisi de les polítiques de lluita contra el fracàs i abandonament escolar prematur. Justícia curricular i equitat educativa. Infància i RECE.
Nom | Caràcter de la participació | Entitat | Descripció |
---|---|---|---|
ALMUDENA ADELAIDA NAVAS SAURIN | Director-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
Equip d'investigació | |||
MARIA ELENA GIMENEZ URRACO | Membre | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
JORGE BELMONTE AROCHA | Membre | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
JOAN CARLES BERNAD I GARCIA | Membre | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
MIRIAM ABIETAR LOPEZ | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
FRANCISCO DAVID MUÑOZ RODRIGUEZ | Membre | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
ESPERANZA MERI CRESPO | Membre | Universitat de València | Ajudant Doctor/a |
EVA MOMPO LOPEZ | Membre | Universitat de València | Ajudant Doctora/Doctor |
MARIA DOLORES MOLINA GALVAÑ | Col·laborador-a | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
ELISABET MARCO AROCAS | Col·laborador-a | Universitat de València | Ajudant Doctora/Doctor |
VICENT HORCAS LOPEZ | Col·laborador-a | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
Óscar Luis Graizer | Col·laborador-a | Universidad Nacional de General Sarmiento | catedràtic-a d'universitat |
- Investigación y desarrollo experimental en ciencias sociales y humanidades.
- Institut Universitari d'Estudis de les Dones (IUED)
- Ensenyament I Formació;Formació Professional;Sociologia De L'Educació; Destinataris De L'Educació; Condicions Económiques; Coneixement; Relacions HumanesEconómiques;Coneixement;Relacions Humanes
- Transiciones educativas; formación profesional; sociología de la juventud; procesos curriculares; Justicia Social.
- Cuerpo; Género; Sexualidad; Construcciones sociales. Salud; enfermedad.
- Género e infancia; intervención social. Programas de Educación Sexual.
- Coeducación audiovisual; estudios culturales; semiótica.
- Precariedad; Sociedad del conocimiento
- Relaciones pedagógicas; minorías étnicas; pobreza; infància; ciudades educadoras.