Transicions educatives, resistències, relacions de génere, exclusions i salut - TERRES

Referència del grup:

GIUV2019-452

 
Descripció de l'activitat investigadora:
El grup de recerca TERRES (TRANSICIONS EDUCATIVES, RESISTÈNCIES, RELACIONS DE GÉNERE EXCLUSIONS I SALUT) busca fer i transferir coneixement, interdisciplinàriament, des d'un posicionat epistemològic crític i inclusiu, que adrece la mirada cap a diferents escletxes que en les societats del coneixement es revelen com a rellevants per tal de comprendre i transformar el món social. Les línees de recerca en les que busquem aprofundir en comú són: Estudi de la pràctica pedagògica. Anàlisi dels processos de distribució i construcció de coneixement legítim al dispositiu pedagògic. Modalitats pedagògiques de transmissió. Sociologia de la pedagogia. Identitat pedagògica en contextos específics: descripció i anàlisi de la producció social d'identitat en els processos de transició educativa i professional. Cossos, gèneres i sexualitats: representacions i pràctiques socials. Construcció social de la salut i la malaltia. Coeducació audiovisual, gènere, semiòtica i estudis culturals. Anàlisi crítica de la cultura audiovisual i la seua dimensió co-educativa. Significació i codificació de gènere als discursos audiovisuals. Interpel·lació mediàtica: processos d'identificació i...El grup de recerca TERRES (TRANSICIONS EDUCATIVES, RESISTÈNCIES, RELACIONS DE GÉNERE EXCLUSIONS I SALUT) busca fer i transferir coneixement, interdisciplinàriament, des d'un posicionat epistemològic crític i inclusiu, que adrece la mirada cap a diferents escletxes que en les societats del coneixement es revelen com a rellevants per tal de comprendre i transformar el món social. Les línees de recerca en les que busquem aprofundir en comú són: Estudi de la pràctica pedagògica. Anàlisi dels processos de distribució i construcció de coneixement legítim al dispositiu pedagògic. Modalitats pedagògiques de transmissió. Sociologia de la pedagogia. Identitat pedagògica en contextos específics: descripció i anàlisi de la producció social d'identitat en els processos de transició educativa i professional. Cossos, gèneres i sexualitats: representacions i pràctiques socials. Construcció social de la salut i la malaltia. Coeducació audiovisual, gènere, semiòtica i estudis culturals. Anàlisi crítica de la cultura audiovisual i la seua dimensió co-educativa. Significació i codificació de gènere als discursos audiovisuals. Interpel·lació mediàtica: processos d'identificació i subjectivació. Estudi dels processos de precarització en contextos socials dominats discursivament per l'economia del coneixement. Anàlisi de les polítiques socials. En relació amb la capacitat formadora i investigadora del grup les membres hi participem en les formacions de tercer cicle de: Màster de Gènere i Polítiques d'Igualtat. Màster d'Acció Social i Educativa. Màster en Psicopedagogia. Màster de Professorat d'educació Secundària. A més a més participem en el Programa de Doctorat en Educació de la UV i en el Programa de Doctorat del Institut d'Estudi de les Dones.
[Llegir més][Ocultar]
 
Pàgina Web:
 
Objectius cientificotècnics:
  • Desarrollar conocimiento sobre relaciones de genero desde un posicionamiento critico.
  • Profundizar en las dinamicas de precarizacion de las sociedades del conocimiento.
  • Transferir conocimiento a la sociedad y participar de los procesos sociales de creacion de conocimiento.
 
Línies d'investigació:
  • Processos de distribució i construcció de coneixement legítim.Estudi de la pràctica pedagògica a partir de la teoria de Basil Bernstein. Anàlisi dels processos de distribució i construcció de coneixement legítim al dispositiu pedagògic. Modalitats pedagògiques de transmissió. Sociologia de la pedagogia. Pedagogia crítica i taula crítica.
  • Identitat pedagògica en transició.Anàlisi de la producció de la identitat pedagògica en contextos específics de transició educativa i professional des d'una perspectiva de justícia social. Construcció de posicionament social de la joventut en els processos institucionals de transició. Anàlisi de polítiques educatives des d'una perspectiva crítica: modernització conservadora.
  • Cossos, gèneres i sexualitats: representacions i pràctiques socials..Estudi dels efectes del biopoder aplicat a l'anàlisi dels cossos, els gèneres i les sexualitats. Construcció social de la salut i la malaltia.
  • Infància i gènere.Anàlisi del paper de les pràctiques, mètodes i tècniques a l'àmbit de la intervenció social, en la producció d'identitats i sexualitats.
  • Coeducació audiovisual, gènere, semiòtica i estudis culturals.Coeducació audiovisual, gènere, semiòtica i estudis culturals. Anàlisi crítica de la cultura audiovisual i la seua dimensió coeducativa. Significació i codificació de gènere als discursos audiovisuals. Interpelació mediàtica: processos d'identificació i subjectivació.
  • Noves precarietats en les societats del coneixement.Estudi dels processos de precarització en contextos socials dominats discursivament per l'economia del coneixement i que impliquen especialment a persones amb titulació superior. Fenòmens:l'activació emprenedora, noves formes de precarietat vital i el paper de les institucions d'ensenyament superior.
  • Pobresa, guetització, minoríes ètniques.Relacions pedagògiques en contextos d'exclusió social i educativa (pobresa, guetització, minories ètniques). Anàlisi de les polítiques de lluita contra el fracàs i abandonament escolar prematur. Justícia curricular i equitat educativa. Infància i RECE.
 
Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
ALMUDENA ADELAIDA NAVAS SAURINDirector-aUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
Equip d'investigació
MARIA ELENA GIMENEZ URRACOMembreUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
JORGE BELMONTE AROCHAMembreUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
JOAN CARLES BERNAD I GARCIAMembreUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
MIRIAM ABIETAR LOPEZMembreUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
FRANCISCO DAVID MUÑOZ RODRIGUEZMembreUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
ESPERANZA MERI CRESPOMembreUniversitat de ValènciaAjudant Doctor/a
EVA MOMPO LOPEZMembreUniversitat de ValènciaAjudant Doctora/Doctor
MARIA DOLORES MOLINA GALVAÑCol·laborador-aUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
ELISABET MARCO AROCASCol·laborador-aUniversitat de ValènciaAjudant Doctora/Doctor
VICENT HORCAS LOPEZCol·laborador-aUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
Óscar Luis GraizerCol·laborador-aUniversidad Nacional de General Sarmientocatedràtic-a d'universitat
 
CNAE:
  • Investigación y desarrollo experimental en ciencias sociales y humanidades.
 
Estructura associada:
  • Institut Universitari d'Estudis de les Dones (IUED)
 
Paraules clau:
  • Ensenyament I Formació;Formació Professional;Sociologia De L'Educació; Destinataris De L'Educació; Condicions Económiques; Coneixement; Relacions HumanesEconómiques;Coneixement;Relacions Humanes
  • Transiciones educativas; formación profesional; sociología de la juventud; procesos curriculares; Justicia Social.
  • Cuerpo; Género; Sexualidad; Construcciones sociales. Salud; enfermedad.
  • Género e infancia; intervención social. Programas de Educación Sexual.
  • Coeducación audiovisual; estudios culturales; semiótica.
  • Precariedad; Sociedad del conocimiento
  • Relaciones pedagógicas; minorías étnicas; pobreza; infància; ciudades educadoras.