GIUV2020-470
L'activitat investigadora del grup se centra en l'anàlisi de les indústries creatives i els mercats culturals des d'una perspectiva multidisciplinària i transversal que conjuga teories, principis i instruments d'economia, sociologia, management, màrqueting i finances. Des d'aquest enfocament s'aborden els principals efectes del canvi tecnològic, tant en l'oferta com en la demanda, en un escenari que ha permés l'emergència de nous mercats culturals. Així, la digitalització ha suposat per a la indústria una reducció dels costos fixos de producció, distribució i promoció, comportant innovacions en processos o productes i serveis. En referència als consumidors, ens trobem, entre altres, amb un canvi en els hàbits de consum, amb la reducció de costos de cerca i descobriment de nous productes i serveis, i la ruptura de barreres a la participació. En concret, es persegueix analitzar tant qualitativa com quantitativament l'impacte que els canvis socials (diversitat i democratització) i tecnològics (acceleració de la digitalització de continguts) han tingut en els diferents agents que intervenen en els diferents mercats culturals. En aquest sentit l'àmbit d'estudi contempla l'anàlisi tant...L'activitat investigadora del grup se centra en l'anàlisi de les indústries creatives i els mercats culturals des d'una perspectiva multidisciplinària i transversal que conjuga teories, principis i instruments d'economia, sociologia, management, màrqueting i finances. Des d'aquest enfocament s'aborden els principals efectes del canvi tecnològic, tant en l'oferta com en la demanda, en un escenari que ha permés l'emergència de nous mercats culturals. Així, la digitalització ha suposat per a la indústria una reducció dels costos fixos de producció, distribució i promoció, comportant innovacions en processos o productes i serveis. En referència als consumidors, ens trobem, entre altres, amb un canvi en els hàbits de consum, amb la reducció de costos de cerca i descobriment de nous productes i serveis, i la ruptura de barreres a la participació. En concret, es persegueix analitzar tant qualitativa com quantitativament l'impacte que els canvis socials (diversitat i democratització) i tecnològics (acceleració de la digitalització de continguts) han tingut en els diferents agents que intervenen en els diferents mercats culturals. En aquest sentit l'àmbit d'estudi contempla l'anàlisi tant a nivell sectorial (música, audiovisual, videojocs, arts escèniques i plàstiques) com des d'una perspectiva més agregada. Els membres del grup compten amb una dilatada trajectòria investigadora en el camp de l'economia i gestió de la cultura, les indústries creatives i les arts. En aquest context han desenvolupat investigacions centrades en analitzar l'ús de les TIC i la participació cultural, l'extensió de les audiències i els nous models de negoci sorgits arran del canvi tecnològic. A més, alguns membres de l'equip estan vinculats amb diferents associacions de caràcter acadèmic com a integrants dels seus comités científics: International Association of Arts and Cultural Management, AIMAC, Montreal; International Music Business Research Association, IMBRA, Vienna; Workshop on Cultural Economics and Management, WCEM, Sevilla. Al seu torn, han participat activament en la transferència de resultats de la investigació mitjançant la signatura de nombrosos convenis i contractes amb entitats vinculades al sector creatiu, cultural i social. Finalment, part dels membres d'aquest equip pertanyien a un grup ja registrat en l'Oficina de Transferència de Resultats de la Investigació (OTRI) de la Universitat de València.
[Llegir més][Ocultar]
[Llegir més][Ocultar]
- Avanzar y profundizar en la investigacion sobre las industrias creativas y sus mercados a traves de teorias, metodologias y tecnicas diversas
- Desarrollar metricas de la calidad de los productos y servicios en areas donde los resultados resultan complejos de cuantificar de forma objetiva
- Incorporar la diversidad y la sostenibilidad social y ambiental en el marco de la investigacion desarrollada
- Aproximar y transmitir los conocimientos alcanzados tanto a los sectores implicados como a diferentes agentes y a la sociedad
- Big data aplicat a les industries creatives.Desenvolupament de metodologies empíriques quantitatives i qualitatives utilitzant dades generades en plataformes digitals.
- Models microeconmètrics de partipació cultural.Aplicació de metodologies estadístiques i economètriques per a l'anàlisi de dades procedents d'enquestes de participació cultural i altres.
- Comportament del consumidor 2.0.Estudi de les diferents dimensions del consum cultural, la seua influència en l'experiència de consum (sensorial, afectiva, conductual, social i intel·lectual) i la seua implicació sobre la satisfacció, el benestar i la lleialtat dels consumidors.
- Diversitat als mercats culturals.Estudi de la influència del gènere, l'orientació sexual i la pertinença a col·lectius minoritaris en el context dels projectes creatius i en la participació.
Nom | Caràcter de la participació | Entitat | Descripció |
---|---|---|---|
JUAN DE DIOS MONTORO PONS | Director-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
Equip d'investigació | |||
MANUEL CUADRADO GARCIA | Membre | Universitat de València | Catedràtic/a d'Universitat |
MARIA JOSE MIQUEL ROMERO | Col·laborador-a | Universitat de València | Catedràtic/a d'Universitat |
MARIA CABALLER TARAZONA | Col·laborador-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
CRISTINA PARDO GARCIA | Col·laborador-a | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
EDUARDO FONS D'OCON | Col·laborador-a | Universitat de València | Associada/associat d'Universitat |
PIERGIACOMO MION DALLE CARBONARE | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de doctorat UVEG |
- Edición de videojuegos.
- Actividades de exhibición cinematográfica.
- Actividades de producción cinematográfica y de vídeo.
- Actividades de grabación de sonido y edición musical.
- Artes escénicas.
- Creación artística y literaria.
- Gestión de salas de espectáculos.
- Actividades de museos.
- Gestión de lugares y edificios históricos.
- Economia Aplicada
- data mining, text mining, redes sociales, Internet, contenido creado por usuarios
- análisis de encuestas, modelos de variable dependiente cuantitativa, consumo cultura
- percepción multisensorial, experiencia de marca, marketing multisensorial, emociones, bienestar, recomendación e intención
- diversidad, inclusión social, actitudes, impacto