GIUV2018-428
La gestió pública és un fet en l'activitat turística. Ja no hi ha cap dubte del paper decisiu de l'Administració (en qualssevol dels nivells en els quals es dividisca), per a admetre que la seua presència proveeix al turisme d'un marc estable, no condicionat exclusivament a l'esdevenir del mercat. I ha de ser així, fonamentalment, perquè l'activitat turística requereix per al seu desenvolupament de l'ús de béns i serveis públics que, en la majoria de casos, o bé no van ser creats amb aqueixa fi o no existeixen. Des d'una visió micro, els productes turístics que es creen per a aqueix consum estan conformats, entre els seus components bàsics, amb béns públics que, en general, constitueixen els elements més valorats en l'elecció dels qui els consumeixen. I igualment determinants, encara que menys visibles, són altres components (com a infraestructures, normativa, seguretat o sanitat) que, des d'una visió macro, condicionen en molts casos l'èxit del turisme. Aquests béns i serveis públics que, dit siga de pas, no són en general competència de turisme, generen friccions entre administracions, i aquestes amb l'esfera privada i civil, la qual cosa es tradueix en espais de conflicte....La gestió pública és un fet en l'activitat turística. Ja no hi ha cap dubte del paper decisiu de l'Administració (en qualssevol dels nivells en els quals es dividisca), per a admetre que la seua presència proveeix al turisme d'un marc estable, no condicionat exclusivament a l'esdevenir del mercat. I ha de ser així, fonamentalment, perquè l'activitat turística requereix per al seu desenvolupament de l'ús de béns i serveis públics que, en la majoria de casos, o bé no van ser creats amb aqueixa fi o no existeixen. Des d'una visió micro, els productes turístics que es creen per a aqueix consum estan conformats, entre els seus components bàsics, amb béns públics que, en general, constitueixen els elements més valorats en l'elecció dels qui els consumeixen. I igualment determinants, encara que menys visibles, són altres components (com a infraestructures, normativa, seguretat o sanitat) que, des d'una visió macro, condicionen en molts casos l'èxit del turisme. Aquests béns i serveis públics que, dit siga de pas, no són en general competència de turisme, generen friccions entre administracions, i aquestes amb l'esfera privada i civil, la qual cosa es tradueix en espais de conflicte. Conseqüentment, el turisme ja no sols crea benefici econòmic, sinó també altres externalitats que, discutides fins a temps molt recents, ja han sigut assumides en l'actualitat. Així doncs, i en l'esfera del públic, la gestió del turisme centra la seua atenció en com mitigar els efectes negatius de l'activitat i apostar per l'explotació convenientment de les oportunitats que s'albiren en els territoris amb potencialitat. Tot això considerant la diversitat d'actors implicats i els seus interessos, i no havent de prioritzar entre les dimensions social, econòmica, cultural i ambiental. Aperturism, com a grup d'investigació, naix amb l'objectiu general d'analitzar, aprofundir i reflexionar sobre la gestió pública del turisme, amb especial atenció en l'àmbit local.
[Llegir més][Ocultar]
[Llegir més][Ocultar]
- Estudiar las estructuras de gestion y los procesos en los que se toman las decisiones
- Observar las escalas de intervencion de la gestion publica y los instrumentos de aplicacion
- Profundizar en los recursos (economicos, humanos, naturales, culturales ) y su papel en la gestion publica del turismo
- Analizar las relaciones entre los actores, sus conflictos e intereses y, en especial, la participacion de los agentes privados y civiles en la esfera
- Planificació del turisme.Els instruments en la planificació del turisme i la seua vinculació amb la gestió sostenible: estructures de gestió, adequació dels marcs globals de desenvolupament, polítiques públiques i territori en la planificació, eficiència dels objectius estratègics, els recursos com a motor de desenvolupament.
- Gobernança.Estructura, mesura i anàlisi de la governança en la performance de les destinacions turístiques: aquesta línia té per objecte l'estudi dels marcs de col·laboració publicoprivada, els sistemes de participació en la presa de decisions, l'estudi de relacions entre actors.
Nom | Caràcter de la participació | Entitat | Descripció |
---|---|---|---|
ROSA MARIA YAGÜE PERALES | Director-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
Equip d'investigació | |||
ROSARIO MARTINEZ VERDU | Membre | Universitat de València | Catedràtica/Catedràtic d'Escola Universitària |
RUBEN ARNANDIS I AGRAMUNT | Membre | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
VICTOR FERNANDEZ PALLARES | Col·laborador-a | Universitat de València | Ajudant Doctora/Doctor |
CARMEN ZORNOZA GALLEGO | Col·laborador-a | Universitat de València | Ajudant Doctora/Doctor |
JOSE JAVIER SERRANO LARA | Col·laborador-a | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
PAULA MARIA SIMO TOMAS | Col·laborador-a | Universitat de València | Ajudant Doctora/Doctor |
Oleg Lazovski Bakhirev | Col·laborador-a | Ostelea - Centro Superior de altos estudios internacionales, S.L. - Ostelea (Barcelona) | professor-a titular d'universitat |
JOSE TOMAS ARNAU DOMINGUEZ | Col·laborador-a | Universitat de València | Ayudante Doctor/a |
JOSE TOMAS ARNAU DOMINGUEZ | Col·laborador-a | UNIVERSIDAD EUROPEA DE VALENCIA | professor-a |
- Investigación y desarrollo experimental en ciencias sociales y humanidades.
- Actividades de investigación.
- Economia Aplicada
- Planificación del turismo, instrumentos de planificación turística, políticas turísticas, desarrollo turístico, destino turístico, sostenibilidad,
- Gobernanza del turismo, colaboración público-privada, participación, toma de decisiones, evaluación de políticas públicas, análisis de redes sociales