GIUV2022-533
El Grup de Recerca Avançada en Psicologia de l'Activitat Física, l'Exercici i l'Esport (GRAPAFED), té com a objectiu abordar la recerca avançada i la intervenció en els diversos contextos de l'activitat física, l'exercici i la pràctica esportiva. En aquests contextos, se centra en diverses línies de recerca com:
- la pràctica esportiva formativa i els contextos d'educació física. Els processos d'influència social des dels principals agents de la socialització esportiva (és a dir, pares i mares, entrenadors, professors d'educació física i companys).
- Els processos motivacionals relacionats amb la pràctica de l'activitat fisicoesportiva.
- La transmissió de valors en l'esport. L'estímul i la promoció del desenvolupament positiu de la joventut en formació.
- L'estudi i la intervenció sobre variables psicosocials (per exemple: identitat social, habilitats per a la vida, adherència a la pràctica d'activitat física).
- La promoció de la salut mitjançant la pràctica d'activitat física-esportiva (per exemple, estratègies de control de pes mitjançant la pràctica d'activitat física i alimentació saludable) en la població general. Investigació i formació en l'enfocament pedagògic de...El Grup de Recerca Avançada en Psicologia de l'Activitat Física, l'Exercici i l'Esport (GRAPAFED), té com a objectiu abordar la recerca avançada i la intervenció en els diversos contextos de l'activitat física, l'exercici i la pràctica esportiva. En aquests contextos, se centra en diverses línies de recerca com:
- la pràctica esportiva formativa i els contextos d'educació física. Els processos d'influència social des dels principals agents de la socialització esportiva (és a dir, pares i mares, entrenadors, professors d'educació física i companys).
- Els processos motivacionals relacionats amb la pràctica de l'activitat fisicoesportiva.
- La transmissió de valors en l'esport. L'estímul i la promoció del desenvolupament positiu de la joventut en formació.
- L'estudi i la intervenció sobre variables psicosocials (per exemple: identitat social, habilitats per a la vida, adherència a la pràctica d'activitat física).
- La promoció de la salut mitjançant la pràctica d'activitat física-esportiva (per exemple, estratègies de control de pes mitjançant la pràctica d'activitat física i alimentació saludable) en la població general. Investigació i formació en l'enfocament pedagògic de l'aprenentatge físicament actiu a l'escola.
[Llegir més][Ocultar]
[Llegir més][Ocultar]
- Investigacion, formacion e intervencion en los diversos ambitos de practica de actividad fisico-deportiva.
- Lideratge a l'esport i l'educació física.Estudi i intervenció sobre el lideratge d'entrenadors i entrenadores, professorat d'educació física, pares i mares.
- Motivació a l'activitat física, l'esport i l'exercici.Estudi i intervenció sobre la motivació en contextos de pràctica d'activitat física, esport i exercici.
- Estratègies de control de pes.Estudi i intervenció sobre les estratègies de control del pes (alimentació saludable vs no saludable; activitat física) i les seues relacions amb la motivació autodeterminada, les etapes de canvi i la personalitat "grit".
- Identitat social a l'esport.Estudi de la identitat social en el context de la pràctica esportiva i la seua relació amb altres variables psicosocials.
- Aprenentatge físicament actiu (PAL).Estudi i aplicació del PAL (aprenentatge físicament actiu, per les sigles en anglès) en contextos escolars.
- Valors a l'esport.Estudi de la transmissió de valors en l'esport i la seua correlació amb altres variables d'interès.
Nom | Caràcter de la participació | Entitat | Descripció |
---|---|---|---|
JOSE OCTAVIO ALVAREZ SOLVES | Director-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
Equip d'investigació | |||
ISABEL MARIA CASTILLO FERNANDEZ | Membre | Universitat de València | Catedràtica/Catedràtic d'Universitat |
MARIA INES TOMAS MARCO | Col·laborador-a | Universitat de València | Catedratico U. |
ANA QUERALT BLASCO | Col·laborador-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
JAVIER MOLINA GARCIA | Col·laborador-a | Universitat de València | Catedràtica/Catedràtic d'Universitat |
MARIA SALETTE MARENTES CASTILLO | Col·laborador-a | UNIVERSIDAD AUTONOMA DE NUEVO LEON (Mexico) | investigador-a |
Laura García Esteban | Col·laborador-a | Hijas de la Caridad - Obra Social Comunidad Luisa de Marillac | psicòleg-oga social |
Juan Facundo Corti | Col·laborador-a | Universidad de Buenos Aires (Argentina) | investigador-a |
Ignacio Agustín Celsi | Col·laborador-a | Universidad de Buenos Aires (Argentina) | investigador-a |
Juan González Hernández | Col·laborador-a | Universidad de Granada | professor-a titular d'universitat |
Nerea Torres Moya | Col·laborador-a | Entitat no especificada | investigador-a |
Mauro Gabriel Pérez Gaido | Col·laborador-a | Universidad Nacional de Tres de Febrero (Buenos Aires, Argentina) | investigador-a |
Francisco Luís Adell Carrasco | Col·laborador-a | Universidad Internacional Isabel I de Burgos | professor-a contractat-da doctor-a |
María Júlia Raimundi | Col·laborador-a | Consejo Nacional de Investigaciones Cientificas y Tecnicas (Conicet) | investigador-a |
Pedro Sàenz-López Buñuel | Col·laborador-a | Universidad de Huelva | catedràtic-a d'universitat |
CAMILA MAGALI ANDRADE | Col·laborador-a | Pontificia Universidad Católica Argentina Santa María de los Buenos Aires | professor-a |
MONTSERRAT ARROYO BABILONI | Col·laborador-a | Autònomo | investigador-a |
LUCÍA ARIAS CASASÚS | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a UVEG |
FERNANDO LÓPEZ VAREA | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de màster |
- Educación universitaria.
- Transformational leadership; Transformational teaching; Transformational parenting
- Teoria de la Autodeterminación; Teoría de Metas de Logro; Climas motivacionales
- Personalidad Grit; Motivación autodeterminada; Etapas de cambio; Conductas de salud
- Identidad social
- PAL; escuela
- Valores;Valores personales; Valores en el deporte