GIUV2023-563
El Grup de Recerca en Sinergia Prosocial (GISProsc) està format per investigadors i docents de diferents universitats públiques i privades, amb caràcter internacional, que tenen com a objecte de recerca tant la prosocialitat en si mateixa, com la forma sinèrgica. Hi participen investigadors de diferents àrees de la Psicologia (Bàsica, Evolutiva i Educativa, Avaluació de la Personalitat i Tractaments Psicològics, Psicologia Social, Metodologia en Ciències del Comportament, Psicobiologia) i Ciències de l'Educació (Mètodes de Recerca i Diagnòstic en Educació), que permet el desenvolupament d'investigacions de major rigor científic. El caràcter internacional ajuda a tenir en compte els elements culturals i transculturals en l'estudi prosocial, analitzant així sinergies i donant resposta a les demandes de tota recerca rigorosa i científica. A més, el grup treballa des de la perspectiva del model bio-psico-social, el qual consideren, per tant, les bases biològiques (estructures cerebrals i hormones) i psicològiques: cognitives (raonament moral, pensament criminal, intel·ligència...), emocionals (empatia, benestar psicològic...), motivacionals (suport social, Responsabilitat Social...El Grup de Recerca en Sinergia Prosocial (GISProsc) està format per investigadors i docents de diferents universitats públiques i privades, amb caràcter internacional, que tenen com a objecte de recerca tant la prosocialitat en si mateixa, com la forma sinèrgica. Hi participen investigadors de diferents àrees de la Psicologia (Bàsica, Evolutiva i Educativa, Avaluació de la Personalitat i Tractaments Psicològics, Psicologia Social, Metodologia en Ciències del Comportament, Psicobiologia) i Ciències de l'Educació (Mètodes de Recerca i Diagnòstic en Educació), que permet el desenvolupament d'investigacions de major rigor científic. El caràcter internacional ajuda a tenir en compte els elements culturals i transculturals en l'estudi prosocial, analitzant així sinergies i donant resposta a les demandes de tota recerca rigorosa i científica. A més, el grup treballa des de la perspectiva del model bio-psico-social, el qual consideren, per tant, les bases biològiques (estructures cerebrals i hormones) i psicològiques: cognitives (raonament moral, pensament criminal, intel·ligència...), emocionals (empatia, benestar psicològic...), motivacionals (suport social, Responsabilitat Social Universitària) i relacionals vinculades a la conducta prosocial. Reconeix els models teòrics aportats per la ciència per al comportament prosocial; es recolza en mètodes i instruments d'avaluació psicològica amb fiabilitat i validesa adequada; realitza revisions sistemàtiques i metaanàlisis que acumulen evidències obtingudes en estudis empírics i que sintetitzen la informació científica disponible mitjançant mètodes explícits que estalvien temps als professionals de les Ciències de la Salut i les Ciències Socials. D'aquesta manera, ofereix una visió general del que l'evidència científica confirma sobre la prosocialitat o constructes relacionats. El grup investiga el comportament prosocial, així com els seus predictors. També dissenya, avalua i aplica programes d'intervenció en contextos educatius de tots els nivells: Infantil, Primària, Secundària, Universitat, tenint en compte aquells elements i processos que estan relacionats amb la presència de l'alumnat amb diversitat funcional. Un altre interès és l'atenció, la salut i el benestar psicològic de les persones. Per tant, es dissenyen eines i es proposen intervencions concretes i pràctiques adreçades a la població en general, persones de l'àmbit educatiu (equip docent, personal administratiu, pares, mares, alumnat;) pertanyents a totes les etapes educatives (infantil, primària, secundària i universitària), cuidadors de persones dependents, persones amb problemes de salut o absència de benestar psicològic, persones vinculades a àmbits socials, especialment de vulnerabilitat i exclusió (dones, migració, presó¿). Finalment, cal destacar que el grup investiga la prosocialitat com a element protector de diferents addiccions (jocs en línia, xarxes socials, consum de substàncies, sexe, tabac, videojocs...).
[Llegir més][Ocultar]
[Llegir més][Ocultar]
- Analizar las bases biologicas psicologicas y sociales relacionadas o predictoras de la conducta prosocial.
- Determinar instrumentos para evaluar la conducta prosocial (validez, revision sistematica y metaanalisis ) y de constructos y variables relacionadas.
- Evaluar programas de intervencion prosocial en el ambito educativo formal y con personas con Necesidades Educativas Especiales
- Investigar si la prosocialidad es una variable protectora de las conductas adictivas o puede favorecer la deshabituacion a comportamientos aictivos
- Diseño y evaluacion de programas de Intervencion psicologica prosocial en cuidadores, personas dependientes y personas con problemas de salud.
- Psicologia bàsica i prosocialitat.Anàlisi de la relació entre els processos cognitius, afectius i emocionals, motivacionals i conductuals de la conducta prosocial. Models teòrics explicatius de la prosocialitat.
- Conductes adictives i conducta prosocial.1-Estudi de les relacions entre diferents conductes addictives, tant a substàncies com a comportaments, i la conducta prosocial. 2-Millorar la comprensió dels factors de risc i de protecció de les conductes addictives, especialment els relacionats amb la conducta prosocial.
- Prosocialitat i salut.La prosocialitat en persones amb problemes de salut física i en persones cuidadores. 1- Analitzar l'impacte que aquest factor de protecció té en la seua qualitat de vida. 2- Analitzar l'impacte que aquest factor de protecció té en la qualitat de vida de les persones cuidadores i de les persones cuidades.
- Instruments d'avaluació, revisions sistemàtiques i metaanàlisi en prosocialitat..Avaluar els instruments que s'utilitzen en la prosocialitat i constructes relacionats, així com acumular de manera sistemàtica i objectiva les evidències obtingudes en estudis empírics sobre aspectes prosocials o vinculats amb ells.
- Prosocialitat en persones amb Necessitats Educatives Especials.Analitzar l'impacte que aquest factor de protecció té en la qualitat de vida de les persones amb necessitats educatives especials.
Nom | Caràcter de la participació | Entitat | Descripció |
---|---|---|---|
MANUEL MARTI VILAR | Director-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
Equip d'investigació | |||
SERGIO HIDALGO FUENTES | Membre | Universitat de València | Ajudant Doctor/a |
FRANCISCO GONZALEZ SALA | Col·laborador-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
Antonio Zuffianò | Col·laborador-a | Università degli Studi de Roma "La Sapienza" | professor-a titular d'universitat |
Javier Esparza Reig | Col·laborador-a | UNIVERSIDAD EUROPEA DE VALENCIA | professor-a titular d'universitat |
Sara Piñeiro López | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de màster |
Yolanda Ruiz Ordoñez | Col·laborador-a | Universidad Católica de Valencia San Vicente Mártir | professor-a titular d'universitat |
Lucas Marcelo Rodriguez | Col·laborador-a | Pontificia Universidad Católica Argentina Santa María de los Buenos Aires | professor-a titular d'universitat |
Javier Cabedo Peris | Col·laborador-a | Fundación de la Comunidad Valenciana Universidad Internacional de Valencia | professor-a titular d'universitat |
Alberto José Sesé Abad | Col·laborador-a | Universitat de les Illes Balears | catedràtic-a d'universitat |
JULIA GISBERT PEREZ | Col·laborador-a | Universitat de València | Personal Investigador |
JULIA GISBERT PEREZ | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de màster |
Lluna Maria Bru Luna | Col·laborador-a | UNIVERSIDAD EUROPEA DE VALENCIA | professor-a titular d'universitat |
Elena Cejalvo Herraiz | Col·laborador-a | Fundación de la Comunidad Valenciana Universidad Internacional de Valencia | professor-a titular d'universitat |
Antonio Olivera La Rosa | Col·laborador-a | Universidad Católica Luis Amigó | professor-a titular d'universitat |
Manuel Varchetta | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de màster |
Fernando Javier Canet Centellas | Col·laborador-a | Universitat Politècnica de València | catedràtic-a d'universitat |
Susana Calvo Pascual | Col·laborador-a | Hospital Vital Álvarez Buylla (Oviedo) | investigador-a |
MARC CARRASCO REIG | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de doctorat UVEG |
GUILLERMO MANUEL CHANS | Col·laborador-a | Instituto Tecnológico de Monterrey | professor-a |
- Investigación y desarrollo experimental en ciencias sociales y humanidades.
- raonament moral; empatia; intel·ligència emocional; pensament criminal; responsabilitat social universitària;
- Adiccions; factors de risc; factors protectors
- cuidadors professionals; cuidadors informals; factors protectors; factors de risc; salut psicològica; qualitat de vida
- Avaluació d'instruments; revisións sistemátiques; metaanàlisi; REGEMA; PRISMA; estudis transversals amb enfocament quantitatiu; biaix de respostes
- TEA; Altas Capacidades; TDAH