GIUV2025-642
El grup d'investigació LETRA (Lectura i Escriptura: Tècniques i Recursos per a l'Aprenentatge) se centra en els processos cognitius, lingüístics i didàctics implicats en l'adquisició i desenvolupament de la lectura i l'escriptura, així com en la seua ensenyança per a l'aprenentatge i l'alfabetització. Des d'una perspectiva interdisciplinària, el grup empra metodologies diverses, incloent-hi anàlisis lingüístics, estudis sobre l'ensenyament, estudis d'intervenció educativa i experiments en entorns escolars i comunitaris. LETRA tracta temes com l'impacte de les característiques visuals i fonològiques de les lletres en l'aprenentatge, l'ensenyament adaptat a contextos multilingües i el disseny de recursos educatius innovadors per a millorar l'alfabetització en diverses poblacions. L'enfocament combina investigació fonamental amb aplicacions didàctiques que busquen transformar les pràctiques educatives a l'aula.
- Explorar los procesos cognitivos y linguisticos del aprendizaje de la lectura y la escritura
- Desarrollar y evaluar metodologias didacticas innovadoras
- Transferir el conocimiento al ambito educativo
- Adaptar la enseñanza a las necesidades de poblaciones especificas
- Didàctica de la llengua i el seu impacte en l'ensenyament de la lectura.Anàlisi del paper de les característiques visuals i fonològiques de les lletres en l'aprenentatge de l'alfabetització en diverses llengües.
- Metodologies per a l'ensenyament inicial de la lectura i l'escriptura.Avaluació de tècniques didàctiques per a l'ensenyança de la lectura i l'escriptura en l'Educació Infantil i Primària.
- Processos de lectura i escriptura en contextos educatius multilingües.Estudi de la interacció entre diferents sistemes lingüístics i el seu impacte en l'ensenyança i l'aprenentatge.
- Tècniques innovadores per millorar l'alfabetització en poblacions amb necessitats educatives específiques.Desenvolupament i avaluació de mètodes adaptats a estudiants amb diversitat funcional.
- Recursos educatius per a l'ensenyament i l'aprenentatge en l'era digital.Disseny de materials i situacions d'aprenentatge que integren recursos digitals per a millorar l'alfabetització crítica i funcional.
Nom | Caràcter de la participació | Entitat | Descripció |
---|---|---|---|
ANA MARCET HERRANZ | Director-a | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
Equip d'investigació | |||
MANUEL PEREA LARA | Col·laborador-a | Universitat de València | Catedràtica/Catedràtic d'Universitat |
ANA BACIERO DE LAMA | Col·laborador-a | Universidad Complutense de Madrid | professor-a ajudant-a doctor-a |
RAQUEL ROS GARCIA | Col·laborador-a | Universitat de València | Personal Investigador/a |
- Investigación y desarrollo experimental en ciencias sociales y humanidades.
- Educación primaria.
- Educación universitaria.
- Didàctica de la Llengua i la Literatura