• CE1: Capacitat per a la selecció i utilització dun mètode científic adequat a la hipòtesi de treball.
  • CE2: Ser capaços didentificar i aplicar els instruments nacionals i internacionals de protecció dels dret humans, així com els mecanismes a través dels quals implementar el desenvolupament humà sostenible.
  • CE3: Comprensió adequada del concepte de drets humans i de la seua evolució, tenint present la diversitat de corrents de pensament i moviments socials i polítics que contribueixen a articular la idea de drets humans i al seu permanent dinamisme intern i que informen la seua implementació pràctica. Reconèixer el seu caràcter de concepte obert a múltiples concepcions daquest.
  • CE4: Comprensió del paper de lestat en la protecció dels drets humans i, al mateix temps, de la insuficiència de la tutela estatal i la necessitat consegüent de mecanismes internacionals de garantia dels drets.
  • CE5: Comprensió que la pau no és només absència de guerra, sinó absència de tota classe de violència, directa i estructural.
  • CE6: Desenvolupar la capacitat per a la reflexió, el raonament i largumentació sobre les principals amenaces actuals a la pau.
  • CE7: Conèixer els mecanismes capaços de facilitar la resolució de conflictes a través de processos de diàleg, consens i compromís responsable.
  • CE8: Anàlisi de la necessitat i, al mateix temps, de la insuficiència del creixement econòmic, per si sol, per a la consecució de condicions de vida dignes.
  • CE9: Desenvolupar la capacitat per a la reflexió, el raonament i l´argumentació sobre els instruments econòmics a través dels quals es pot implementar el desenvolupament humà sostenible.
  • CE10: Aprofundiment de la interdependència entre els processos de pau i desenvolupament i el respecte als drets de participació de les comunitats interessades, en particular els sectors tradicionalment exclosos: dones, minories ètniques.
  • CE11: Capacitat per interpretar els fenòmens socials concrets fent ús dels coneixements teòrics sobre les distintes propostes i estratègies en el camp dels drets humans.
  • CE12: Interiorització de la importància del diàleg, de la comprensió de les opinions distintes i de lempatia en la cerca conjunta de solucions justes als problemes socials.
  • CE13: Desenvolupament de les habilitats socials necessàries per facilitar i mediar críticament i èticament en la resolució de conflictes, a través dels processos de diàleg, consens i compromís responsable.
  • CE14: Maneig de les eines jurídiques, de gestió i en el camp de les infraestructures necessàries per a la implementació pràctica dels objectius generals sobre els quals versa el màster.
  • CE15: Ser capaços dassumir compromisos i responsabilitats a la presa de decisions i en tasques de gestió i supervisió.
  • CE16: Adquirir destreses cognitives i pràctiques que permeten innovar en contextos complexos i davant situacions imprevisibles amb vista a trobar solucions creatives a problemes relacionats amb la pau i el desenvolupament.
  • CE17: Conèixer i treballar en projectes concrets i fomentar la capacitat de redactar informes o documents, de mobilitzar les capacitats daltres i de negociar de forma eficaç.
  • CE18: Capacitat danàlisi comparativa i crítica de les distintes propostes de fonamentació i de les diverses interpretacions i models de posada en pràctica dels drets des del punt de vista de les seues conseqüències materials en el pla de lefectiva realització dels drets.
  • CE19: Capacitat per reconèixer els possibles abusos i violacions dels drets humans, especialment dels col·lectius més vulnerables, i per identificar els mecanismes més eficaços per a la seua reparació.
  • CE20: Coneixement de les posicions i de les línies argumentatives jurisprudencials (amb una atenció especial al TEDH) en relació amb la interpretació i els límits dels drets i els conflictes entre aquests.
  • CE21: Capacitat de cerca i gestió de fonts dinformació.
  • CE22: Capacitat per formular una hipòtesi original d´investigació.
  • CE23: Capacitat per estructurar, desenvolupar i argumentar un treball dinvestigació i dotar-lo dun aparell crític suficientment consistent.
  • CE24: Iniciació en les metodologies i les tècniques investigadores, com a preparació per al començament de les tasques investigadores (orientació academic-investigadora).
  • CE25: Capacitat per dissenyar, gestionar i implementar projectes en làmbit dels drets humans, la cooperació al desenvolupament i la construcció de la pau (orientació professional).
  • CE26: Aprofundiment en la incidència sobre els drets d'algunes de les realitats més representatives del nostre temps: globalització, multiculturalitat, moviments migratoris, amenaces i agressions contra la pau, subdesenrotllament i pobresa.
  • CE27: Comprensió de les implicacions de les diverses estratègies d'actuació i intervenció en estos àmbits. I capacitat de posada en pràctica adequada de les mateixes.
  • CE28: Examen de les diverses estratègies jurídiques, econòmiques, culturals, per a la implementació efectiva dels drets humans.
  • CE29: Comprensió de la interdependència i complementarietat recíproca entre tots estos instruments i de l'especial importància de les mesures educatives i de sensibilització.
  • CE30: Desenvolupar la capacitat per a la reflexió, el raonament i l'argumentació sobre alguns dels principals problemes oberts en el camp dels drets humans i la pau.