Es determinen inicialment aquests requisits i procediments d’avaluació i baremació de candidats:
1. Requisits.
A. Estar en possessió d’algun dels graus següents (o el seu equivalent en el cas d’estudiants estrangers):
• Comunicació Audiovisual.
• Periodisme.
• Publicitat i Relacions Públiques.

B. Estar en possessió d’una titulació de grau superior diferent de les que s’han indicat adés. En aquest cas, els candidats han de cursar una formació complementària de 24 crèdits associats als continguts acadèmics següents: teoria de la comunicació, estructura de la comunicació i indústries culturals, història de la comunicació i gèneres periodístics. Aquesta formació serà avaluada mitjançant el seguiment de la docència que es programarà a aquests efectes i del treball autònom que hagen realitzat els estudiants. Tant un aspecte com l’altre seran objecte d’una avaluació contínua que es complementarà amb la realització d’un treball aplicat d’algun dels aspectes relacionats amb aquests continguts acadèmics, en què els estudiants hauran de posar en pràctica els coneixements adquirits.

2. Criteris de baremació per a l’accés.
La selecció de candidats que posseïsquen els requisits assenyalats més amunt es farà mitjançant la valoració dels apartats següents:
A. Expedient acadèmic.
B. Memòria explicativa i raonada de l’interès dels candidats pel perfil del màster.
C. Currículum.
D. Coneixement d’idiomes.