Els Grups d'Investigació de la UV (GIUV), regulats al capítol I del Reglament ACGUV48/2013, pel qual es desenvolupa el procediment per a la creació d’estructures d’investigació, són estructures bàsiques d'organització i desenvolupament de l'activitat investigadora, resultat de la agrupació d'investigadors, lliure i voluntària, per raons de coincidència estable en els seus objectius, infraestructures i recursos, compartits entorn d'unes línies d'investigació comunes, afins o complementàries amb compromís temporal d’estabilitat, consolidació i treball conjunt, i capacitat de finançament sostenible.
Els Grups d’Investigació inclosos en l’àmbit d’aplicació de l'esmentat Reglament estan inscrits al Registre d’Estructures d’Investigació de la Universitat de València (REIUV), sota la dependència del Vicerectorat d’Investigació. La seua informació bàsica pot consultarse en aquesta pàgina web.
Participants
Les dades relatives als grups d'investigació que figuren en els diferents mitjans de difusió de la informació que s'utilitzen no suposaran, en cap cas, un pronunciament ni un compromís respecte de la vinculació laboral o acadèmica de les persones que figuren, amb la Universitat de València, sent la seua inclusió responsabilitat exclusiva de els/as directors/as dels grups. La seua actualització es realitzarà a petició de les persones interessades.
.
- Grups inscrits al Registre d'Estructures d'Investigació de la Universitat de València - REIUV
Referència del grup:
Descripció de l'activitat investigadora: Estudi sobre l'emprenedoria i la creació d'empreses en general i per al cas de les empreses socials en particular. Anàlisi del concepte d'empresari i emprenedor, les seues característiques i aplicació de les diferents teories sobre l'entrepreneurship. Aplicació de les eines per a la creació d'empreses i la definició del pla de negoci d'empresa. Especial incidència en les empreses socials i els conceptes d'emprenedoria i innovació social. Estudi sobre l'administració i direcció d'empreses cooperatives i de l'Economia Social. S'inclou el seu diagnòstic estratègic, el disseny del sistema d'objectiu amb la missió, la visió i el valors, la formulació d'estratègies corporatives i competitives i la implementació d'aquestes estratègies mitjançant el disseny organitzatiu, la planificació i el control i l'estudi del comportament de les persones. Aplicació de les eines de la Direcció Estratègica a les cooperatives i altres organitzacions de l'Economia Social: anàlisi dels stakeholders i matriu d'interès-poder, anàlisi de l'entorn, anàlisi interna mitjançant l'auditoria de recursos i l'anàlisi VRIO, anàlisi per a l'avaluació i disseny d'estratègies i variables de disseny organitzatiu. Els...Estudi sobre l'emprenedoria i la creació d'empreses en general i per al cas de les empreses socials en particular. Anàlisi del concepte d'empresari i emprenedor, les seues característiques i aplicació de les diferents teories sobre l'entrepreneurship. Aplicació de les eines per a la creació d'empreses i la definició del pla de negoci d'empresa. Especial incidència en les empreses socials i els conceptes d'emprenedoria i innovació social. Estudi sobre l'administració i direcció d'empreses cooperatives i de l'Economia Social. S'inclou el seu diagnòstic estratègic, el disseny del sistema d'objectiu amb la missió, la visió i el valors, la formulació d'estratègies corporatives i competitives i la implementació d'aquestes estratègies mitjançant el disseny organitzatiu, la planificació i el control i l'estudi del comportament de les persones. Aplicació de les eines de la Direcció Estratègica a les cooperatives i altres organitzacions de l'Economia Social: anàlisi dels stakeholders i matriu d'interès-poder, anàlisi de l'entorn, anàlisi interna mitjançant l'auditoria de recursos i l'anàlisi VRIO, anàlisi per a l'avaluació i disseny d'estratègies i variables de disseny organitzatiu. Els diferents membres del grup es dedicaran, mitjançant projectes d'investigació competitius en els seus diferents nivells (autonòmic, estatal i europeu), a la investigació dels aspectes de l'emprenedoria i la direcció d'empreses cooperatives i de l'Economia social amb la finalitat d'aplicar aquestes eines a la resolució dels problemes reals d'aquestes empreses i a contribuir a la creació de nous coneixements en aquesta matèria.[Llegir més][Ocultar]
Pàgina Web:
Objectius cientificotècnics: - Adquirir nous coneixements sobre l'emprenedoria, la direccio d'empreses cooperatives i de l'Economia Social i la Sostenibilitat Corporativa i diferents models de responsabilitat social empresarial.
- Contribuir a resoldre els problemes reals d'emprenedoria, direccio de les empreses de l'Economia Social i Cooperativa i empreses sostenibles i socialment responsables.
- Generar noves formes organitzatives per a l'emprenedoria, creacio d'empreses socials i la sostenibilitat corporativa.
- Formacio de universitaris i professionals en l'emprenedoria, la direccio d'empreses cooperatives i de l'Economia Social i la sostenibilitat corporativa, el govern corporatiu, l'etica en els negocis i els criteris ASG.
Línies d'investigació: - Sostenibilitat corporativa, responsabilitat social empresarial i ètica en els negocis.Estudi de la sostenibilitat corporativa en les PIMES i en les empreses de l'Economia Social. Les memòries de sostenibilitat i els informes no financers. Estudi dels diferents models de sostenibilitat com l'Economia del Bé Comú i les BCorporation. Creació de valor compartit i Triple Botton Line.
- Emprenedoria Sostenible.Estudi sobre l´emprenedoria i la creació d´empreses en general i per al cas de les empreses socials en particular. Anàlisi del concepte d´empresari i emprenedor, les seues característiques i aplicació de les diferentes teories sobre l'emprenedoria.
- Direcció d'empreses de l'Economia Social.Estudi sobre l'administració i direcció d'empreses cooperatives i de l'economia social. S'inclou el seu diagnòstic estratègic, el disseny del sistema d'objectiu amb la missió, la visió i el valors, la formulació d'estratègies corporatives i competitives, i la implementació d'aquestes estratègies.
Components del grup:
| Nom |
Caràcter de la participació |
Entitat |
Descripció |
| VANESSA CAMPOS CLIMENT | Director-a | Universitat de València | Catedràtic/a d'Universitat |
| Equip d'investigació |
| JOAN RAMÓN SANCHIS PALACIO | Membre | Universitat de València | Catedràtica/Catedràtic d'Universitat |
| ANTONIA MOHEDANO SUANES | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
| NICOLAS JOSE FORERO ROSILLO | Membre | Universitat de València | Associada/associat d'Universitat |
| ANA TERESA EJARQUE CATALA | Membre | Universitat de València | Ajudant Doctor/a |
| EDURNE ZUBIRIA FERRIOLS | Membre | Universitat de València | Ajudant Doctor/a |
| SERGIO RODRIGUEZ PEREZ | Col·laborador-a | Universitat de València | Associada/associat d'Universitat |
| KATY SUOMI | Col·laborador-a | University of Turku | Professor-a ajudant-a doctor-a |
| ANITA ZEHRER | Col·laborador-a | MCI The Entrepreneurial School | Professor-a |
| DESIREE WEISER | Col·laborador-a | MCI The Entrepreneurial School | Professor-a |
| LUCIA PICO USANO | Col·laborador-a | Universitat de València | Substitut/a |
| MARÍA TERESA MARTÍNEZ FERNÁNDEZ | Col·laborador-a | Universitat Jaume I | Catedràtic-a d'universitat |
Estructura associada: - Direcció d'Empreses 'Juan José Renau Piqueras'