Els Grups d'Investigació de la UV (GIUV), regulats al capítol I del Reglament ACGUV48/2013, pel qual es desenvolupa el procediment per a la creació d’estructures d’investigació, són estructures bàsiques d'organització i desenvolupament de l'activitat investigadora, resultat de la agrupació d'investigadors, lliure i voluntària, per raons de coincidència estable en els seus objectius, infraestructures i recursos, compartits entorn d'unes línies d'investigació comunes, afins o complementàries amb compromís temporal d’estabilitat, consolidació i treball conjunt, i capacitat de finançament sostenible.

Els Grups d’Investigació inclosos en l’àmbit d’aplicació de l'esmentat Reglament estan inscrits al Registre d’Estructures d’Investigació de la Universitat de València (REIUV), sota la dependència del Vicerectorat d’Investigació. La seua informació bàsica pot consultarse en aquesta pàgina web.

Participants

Les dades relatives als grups d'investigació que figuren en els diferents mitjans de difusió de la informació que s'utilitzen no suposaran, en cap cas, un pronunciament ni un compromís respecte de la vinculació laboral o acadèmica de les persones que figuren, amb la Universitat de València, sent la seua inclusió responsabilitat exclusiva de els/as directors/as dels grups. La seua actualització es realitzarà a petició de les persones interessades.

.

  • Grups inscrits al Registre d'Estructures d'Investigació de la Universitat de València - REIUV

Emprenedoria, Direcció d'empreses cooperatives i de l'economia social i Sostenibilitat Corporativa - EMPRECOOP

Referència del grup:

GIUV2013-026

 
Descripció de l'activitat investigadora:
Estudi sobre l'emprenedoria i la creació d'empreses en general i per al cas de les empreses socials en particular. Anàlisi del concepte d'empresari i emprenedor, les seues característiques i aplicació de les diferents teories sobre l'entrepreneurship. Aplicació de les eines per a la creació d'empreses i la definició del pla de negoci d'empresa. Especial incidència en les empreses socials i els conceptes d'emprenedoria i innovació social. Estudi sobre l'administració i direcció d'empreses cooperatives i de l'Economia Social. S'inclou el seu diagnòstic estratègic, el disseny del sistema d'objectiu amb la missió, la visió i el valors, la formulació d'estratègies corporatives i competitives i la implementació d'aquestes estratègies mitjançant el disseny organitzatiu, la planificació i el control i l'estudi del comportament de les persones. Aplicació de les eines de la Direcció Estratègica a les cooperatives i altres organitzacions de l'Economia Social: anàlisi dels stakeholders i matriu d'interès-poder, anàlisi de l'entorn, anàlisi interna mitjançant l'auditoria de recursos i l'anàlisi VRIO, anàlisi per a l'avaluació i disseny d'estratègies i variables de disseny organitzatiu. Els...Estudi sobre l'emprenedoria i la creació d'empreses en general i per al cas de les empreses socials en particular. Anàlisi del concepte d'empresari i emprenedor, les seues característiques i aplicació de les diferents teories sobre l'entrepreneurship. Aplicació de les eines per a la creació d'empreses i la definició del pla de negoci d'empresa. Especial incidència en les empreses socials i els conceptes d'emprenedoria i innovació social. Estudi sobre l'administració i direcció d'empreses cooperatives i de l'Economia Social. S'inclou el seu diagnòstic estratègic, el disseny del sistema d'objectiu amb la missió, la visió i el valors, la formulació d'estratègies corporatives i competitives i la implementació d'aquestes estratègies mitjançant el disseny organitzatiu, la planificació i el control i l'estudi del comportament de les persones. Aplicació de les eines de la Direcció Estratègica a les cooperatives i altres organitzacions de l'Economia Social: anàlisi dels stakeholders i matriu d'interès-poder, anàlisi de l'entorn, anàlisi interna mitjançant l'auditoria de recursos i l'anàlisi VRIO, anàlisi per a l'avaluació i disseny d'estratègies i variables de disseny organitzatiu. Els diferents membres del grup es dedicaran, mitjançant projectes d'investigació competitius en els seus diferents nivells (autonòmic, estatal i europeu), a la investigació dels aspectes de l'emprenedoria i la direcció d'empreses cooperatives i de l'Economia social amb la finalitat d'aplicar aquestes eines a la resolució dels problemes reals d'aquestes empreses i a contribuir a la creació de nous coneixements en aquesta matèria.
[Llegir més][Ocultar]
 
Pàgina Web:
 
Objectius cientificotècnics:
  • Adquirir nous coneixements sobre l'emprenedoria, la direccio d'empreses cooperatives i de l'Economia Social i la Sostenibilitat Corporativa i diferents models de responsabilitat social empresarial.
  • Contribuir a resoldre els problemes reals d'emprenedoria, direccio de les empreses de l'Economia Social i Cooperativa i empreses sostenibles i socialment responsables.
  • Generar noves formes organitzatives per a l'emprenedoria, creacio d'empreses socials i la sostenibilitat corporativa.
  • Formacio de universitaris i professionals en l'emprenedoria, la direccio d'empreses cooperatives i de l'Economia Social i la sostenibilitat corporativa, el govern corporatiu, l'etica en els negocis i els criteris ASG.
 
Línies d'investigació:
  • Sostenibilitat corporativa, responsabilitat social empresarial i ètica en els negocis.Estudi de la sostenibilitat corporativa en les PIMES i en les empreses de l'Economia Social. Les memòries de sostenibilitat i els informes no financers. Estudi dels diferents models de sostenibilitat com l'Economia del Bé Comú i les BCorporation. Creació de valor compartit i Triple Botton Line.
  • Emprenedoria Sostenible.Estudi sobre l´emprenedoria i la creació d´empreses en general i per al cas de les empreses socials en particular. Anàlisi del concepte d´empresari i emprenedor, les seues característiques i aplicació de les diferentes teories sobre l'emprenedoria.
  • Direcció d'empreses de l'Economia Social.Estudi sobre l'administració i direcció d'empreses cooperatives i de l'economia social. S'inclou el seu diagnòstic estratègic, el disseny del sistema d'objectiu amb la missió, la visió i el valors, la formulació d'estratègies corporatives i competitives, i la implementació d'aquestes estratègies.
 
Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
VANESSA CAMPOS CLIMENTDirector-aUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
Equip d'investigació
JOAN RAMÓN SANCHIS PALACIOMembreUniversitat de ValènciaCatedràtica/Catedràtic d'Universitat
ANTONIA MOHEDANO SUANESMembreUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
ANA TERESA EJARQUE CATALAMembreUniversitat de ValènciaAjudant Doctor/a
DOMINGO ENRIQUE RIBEIRO SORIANOCol·laborador-aUniversitat de ValènciaCatedràtica/Catedràtic d'Universitat
MARIA DEL MAR BENAVIDES ESPINOSACol·laborador-aUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
SERGIO RODRIGUEZ PEREZCol·laborador-aUniversitat de ValènciaAssociada/associat d'Universitat
KATY SUOMICol·laborador-aUniversity of Turkuprofessor-a ajudant-a doctor-a
ANITA ZEHRERCol·laborador-aMCI The Entrepreneurial Schoolprofessor-a
 
Estructura associada:
  • Direcció d'Empreses 'Juan José Renau Piqueras'
 
Paraules clau:
  • ENTREPRENEURSHIP
  • Emprenedoria; Creació d'empreses; Entrepreneurship; emprenedoria sostenible
  • Direcció d'empreses; Economía Social; Cooperatives
  • Sostenibilitat corporativa, Responsabilitat social empresarial, Ética en els negocis, Economia de Bé Comú.
  • CREACCIÓ D'EMPRESES
  • DIRECCIÓ D'EMPRESES
  • ECONOMIA SOCIAL
  • SOSTENIBILITAT COORPORATIVA
  • ECONOMÍA DEL BÉ COMÚ