Els Grups d'Investigació de la UV (GIUV), regulats al capítol I del Reglament ACGUV48/2013, pel qual es desenvolupa el procediment per a la creació d’estructures d’investigació, són estructures bàsiques d'organització i desenvolupament de l'activitat investigadora, resultat de la agrupació d'investigadors, lliure i voluntària, per raons de coincidència estable en els seus objectius, infraestructures i recursos, compartits entorn d'unes línies d'investigació comunes, afins o complementàries amb compromís temporal d’estabilitat, consolidació i treball conjunt, i capacitat de finançament sostenible.

Els Grups d’Investigació inclosos en l’àmbit d’aplicació de l'esmentat Reglament estan inscrits al Registre d’Estructures d’Investigació de la Universitat de València (REIUV), sota la dependència del Vicerectorat d’Investigació. La seua informació bàsica pot consultarse en aquesta pàgina web.

Participants

Les dades relatives als grups d'investigació que figuren en els diferents mitjans de difusió de la informació que s'utilitzen no suposaran, en cap cas, un pronunciament ni un compromís respecte de la vinculació laboral o acadèmica de les persones que figuren, amb la Universitat de València, sent la seua inclusió responsabilitat exclusiva de els/as directors/as dels grups. La seua actualització es realitzarà a petició de les persones interessades.

.

  • Grups inscrits al Registre d'Estructures d'Investigació de la Universitat de València - REIUV

Hibridacions culturals i identitats migrants - Hybrida

Referència del grup:

GIUV2013-144

 
Descripció de l'activitat investigadora:

Donar a conéixer i indagar en noves formes de creació literària i artística que tenen com a motor noves identitats sorgides del contacte de diferents cultures, a conseqüència de les migracions o de l'exili, prestant especial atenció a la producció cultural en llengua francesa i prenent com a referència els estudis culturals, postcolonials i de gènere. Analitzar els processos de producció de subjectivitat basats en la interculturalitat, en la mescla i la hibridació de valors i referents procedents de cultures que han mantingut algun tipus de contacte amb França.

 
Pàgina Web:
 
Objectius cientificotècnics:
  • Etica, politica y pensamiento critico frente a la diversidad cultural
 
Línies d'investigació:
  • Literatura i Cinema.Transformacions socials i identitàries lligades a les migracions i les seues representacions literàries i cinematogràfiques.
  • Arts visuals.Transformacions socials i identitàries lligades a les migracions i les seues representacions artístiques contemporànies.
  • Música i teatre.Transformacions socials i identitàries lligades a les migracions i les seues representacions musicals i teatrals contemporànies.
 
Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
DOMINGO PUJANTE GONZALEZDirector-aUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
Equip d'investigació
DAVID CASES MUÑOZCol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
SONIA MONTINS MARCOCol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
SOUKAINA SGHIOURICol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
INMACULADA TAMARIT VALLESCol·laborador-aUniversitat Politècnica de Valènciaprofessor-a titular d'universitat
JESUS MARTINEZ OLIVACol·laborador-aUniversidad de Murciaprofessor-a titular d'universitat
José Santiago Tello ColladoCol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
 
CNAE:
  • Actividades de producción cinematográfica y de vídeo.
  • Artes escénicas.
  • Creación artística y literaria.
 
Estructura associada:
  • Filologia Francesa i Italiana
 
Paraules clau:
  • Literatura, Cine, Migración, Identidad
  • Artes, Migración, Identidad
  • Música, Teatro, Migración, Identidad