Els Grups d'Investigació de la UV (GIUV), regulats al capítol I del Reglament ACGUV48/2013, pel qual es desenvolupa el procediment per a la creació d’estructures d’investigació, són estructures bàsiques d'organització i desenvolupament de l'activitat investigadora, resultat de la agrupació d'investigadors, lliure i voluntària, per raons de coincidència estable en els seus objectius, infraestructures i recursos, compartits entorn d'unes línies d'investigació comunes, afins o complementàries amb compromís temporal d’estabilitat, consolidació i treball conjunt, i capacitat de finançament sostenible.

Els Grups d’Investigació inclosos en l’àmbit d’aplicació de l'esmentat Reglament estan inscrits al Registre d’Estructures d’Investigació de la Universitat de València (REIUV), sota la dependència del Vicerectorat d’Investigació. La seua informació bàsica pot consultarse en aquesta pàgina web.

Participants

Les dades relatives als grups d'investigació que figuren en els diferents mitjans de difusió de la informació que s'utilitzen no suposaran, en cap cas, un pronunciament ni un compromís respecte de la vinculació laboral o acadèmica de les persones que figuren, amb la Universitat de València, sent la seua inclusió responsabilitat exclusiva de els/as directors/as dels grups. La seua actualització es realitzarà a petició de les persones interessades.

.

  • Grups inscrits al Registre d'Estructures d'Investigació de la Universitat de València - REIUV

Grup de recerca en cirugia general i digestiva - CIR-INVEST

Referència del grup:

GIUV2016-301

 
Descripció de l'activitat investigadora:

Investigació en cirurgia endocrina, cirurgia bariàtrica/metabòlica, coloproctologia, cirurgia hepatobiliar, cirurgia pancreàtica, cirurgia esòfag-gàstrica, cirurgia de paret abdominal, cirurgia de mama.

 
Pàgina Web:
 
Objectius cientificotècnics:
  • Comprension de la fisiopatologia de procesos quirurgicos, mejora de los protocolos diagnosticos/terapeuticos en patologias quirurgicas
 
Línies d'investigació:
  • Cirurgia Endocrí/Metabòlica.Tècniques innovadores de diagnòstic en l'hiperparatiroïdisme. Fisiopatologia dels pacients sotmesos a cirurgia bariàtrica/metabòlica.
  • Coloproctologia.Cirurgia del sòl pelvià. Diagnòstic i tractament del càncer de còlon amb tècniques quirúrgiques avançades. Prehabilitació de pacients en la cirurgia colorectal.
  • Cirurgia hepato-bilio-pancreàtica.Fisiopatologia de la pancreatitis aguda. Reconstrucció diagnòstica en 3D de la patologia hepàtica i pancreàtica. Incidència de les complicacions postoperatòries en el pronostic oncològic dels tumors de fetge i pàncrees.
  • Cirurgia esofago-gastrica i peritoneal.Habilitació gàstrica prequirúrgica en cirurgia de càncer d'esòfag. Diagnòstic de la disseminació peritoneal del càncer gàstric. Influència dels factors genètics en el pronòstic de càncer gàstric.
 
Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
JOAQUIN ORTEGA SERRANODirector-aUniversitat de ValènciaCatedràtica/Catedràtic d'Universitat
Equip d'investigació
LUIS SABATER ORTIMembreUniversitat de ValènciaCatedràtic/a d'Universitat
FERNANDO LOPEZ MOZOSMembreUniversitat de ValènciaAssociada/associat Assistencial Ciències Salut
VICENTE PLA MARTIMembreUniversitat de ValènciaAssociat/da Assistencial Ciències Salut
DAVID MORO VALDEZATEMembreUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
MARINA GARCES ALBIRMembreUniversitat de ValènciaAssociada/associat d'Universitat
ROBERTO FRANCISCO MARTI OBIOLCol·laborador-aHospital Clínico Universitario de Valenciacap de secció/servei
NORBERTO CASSINELLO FERNANDEZCol·laborador-aUniversitat de ValènciaAsociado/a Universidad
NORBERTO CASSINELLO FERNANDEZCol·laborador-aHospital Clínico Universitario de Valenciacap de secció/servei
ELENA MUÑOZ FORNERCol·laborador-aUniversitat de ValènciaAssociat/da Assistencial Ciències Salut
JOSE MARTIN AREVALOCol·laborador-aUniversitat de ValènciaAssociada/associat Assistencial Ciències Salut
JOSE MARTIN AREVALOCol·laborador-aHospital Clínico Universitario de Valenciafacultatiu-va
Elena Martí CuñatCol·laborador-aHospital Clínico Universitario de Valenciafacultatiu-va
 
CNAE:
  • Investigación y desarrollo experimental en biotecnología.
 
Estructura associada:
  • Cirurgia
 
Paraules clau:
  • Hiperparatiroidismo, Cirugía endocrina, Cirugía Bariátrica, Cirugía metabòlica abdominal, senología
  • Cirugía de colon y recto. Suelo pélvico. ERAS colorectal.
  • Cirugía hepàtica, cirugía pancreàtica, reconstrucción 3D, pancreatitis.
  • Cirugía esofàgica, cirugía gàstrica, càncer de estómago, càncer de esófago, carcinomatosis peritoneal, Cirugía Coloproctológica, Cirugía Hepatobiliar, Cirugía Pancreática, Cirugía Endocrina, Cirugía Bariátrica, Cirugía Mamaria