Els Grups d'Investigació de la UV (GIUV), regulats al capítol I del Reglament ACGUV48/2013, pel qual es desenvolupa el procediment per a la creació d’estructures d’investigació, són estructures bàsiques d'organització i desenvolupament de l'activitat investigadora, resultat de la agrupació d'investigadors, lliure i voluntària, per raons de coincidència estable en els seus objectius, infraestructures i recursos, compartits entorn d'unes línies d'investigació comunes, afins o complementàries amb compromís temporal d’estabilitat, consolidació i treball conjunt, i capacitat de finançament sostenible.

Els Grups d’Investigació inclosos en l’àmbit d’aplicació de l'esmentat Reglament estan inscrits al Registre d’Estructures d’Investigació de la Universitat de València (REIUV), sota la dependència del Vicerectorat d’Investigació. La seua informació bàsica pot consultarse en aquesta pàgina web.

Participants

Les dades relatives als grups d'investigació que figuren en els diferents mitjans de difusió de la informació que s'utilitzen no suposaran, en cap cas, un pronunciament ni un compromís respecte de la vinculació laboral o acadèmica de les persones que figuren, amb la Universitat de València, sent la seua inclusió responsabilitat exclusiva de els/as directors/as dels grups. La seua actualització es realitzarà a petició de les persones interessades.

.

  • Grups inscrits al Registre d'Estructures d'Investigació de la Universitat de València - REIUV

Síntesi, reactivitat i química de coordinació de compostos heterocíclics, activitat farmacològica - GHC

Referència del grup:

GIUV2017-392

 
Descripció de l'activitat investigadora:

Síntesi de compostos heterocíclics nitrogenats i posterior estudi de la seua reactivitat química. Estudi de la capacitat dels compostos preparats per a coordinar-se amb diferents espècies catiòniques i/o aniòniques i estudiar les possibles aplicacions d'aquestes interaccions. Sobre la base d'aquests coneixements, s'estudiarà la possible activitat farmacològica dels compostos preparats.

 
Pàgina Web:
 
Objectius cientificotècnics:
  • Desarrollo de nuevas metodologias sinteticas para la preparacion de compuestos heterociclicos nitrogenados.
  • Estudio de la reactividad de los compuestos preparados: Propiedades acido-base, reactividad frente a nucleofilos y electrofilos. Reacciones de funcionalizacion.
  • Estudios de interaccion de los heterociclos preparados con especies cationicas y/o anionicas asi como con biomoleculas. Aplicaciones como sensores.
  • Estudio de las posibles actividad farmacologica de los compuestos preparados.
 
Línies d'investigació:
  • Química Heterocíclica.Síntesi de compostos heterocíclics nitrogenats i posterior estudi de la seua reactivitat química. Estudi de la capacitat dels compostos preparats per a coordinar-se amb diferents espècies catiòniques i/o aniòniques i estudiar les possibles aplicacions d'aquestes interaccions. Sobre la base d'aquests coneixements, s'estudiarà la possible activitat farmacològica dels compostos preparats.
 
Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
RAFAEL BALLESTEROS CAMPOSDirector-aUniversitat de ValènciaCatedràtica/Catedràtic d'Universitat
Equip d'investigació
BELEN ABARCA GONZALEZMembreUniversitat de València - Estudi Generalprofessor-a honorari-a UVEG
 
CNAE:
  • Fabricación de otros productos básicos de química orgánica.
 
Estructura associada:
  • Química Orgànica
 
Paraules clau:
  • Heterociclos nitrogenados, quiímica supramolecular