Els Grups d'Investigació de la UV (GIUV), regulats al capítol I del Reglament ACGUV48/2013, pel qual es desenvolupa el procediment per a la creació d’estructures d’investigació, són estructures bàsiques d'organització i desenvolupament de l'activitat investigadora, resultat de la agrupació d'investigadors, lliure i voluntària, per raons de coincidència estable en els seus objectius, infraestructures i recursos, compartits entorn d'unes línies d'investigació comunes, afins o complementàries amb compromís temporal d’estabilitat, consolidació i treball conjunt, i capacitat de finançament sostenible.

Els Grups d’Investigació inclosos en l’àmbit d’aplicació de l'esmentat Reglament estan inscrits al Registre d’Estructures d’Investigació de la Universitat de València (REIUV), sota la dependència del Vicerectorat d’Investigació. La seua informació bàsica pot consultarse en aquesta pàgina web.

Participants

Les dades relatives als grups d'investigació que figuren en els diferents mitjans de difusió de la informació que s'utilitzen no suposaran, en cap cas, un pronunciament ni un compromís respecte de la vinculació laboral o acadèmica de les persones que figuren, amb la Universitat de València, sent la seua inclusió responsabilitat exclusiva de els/as directors/as dels grups. La seua actualització es realitzarà a petició de les persones interessades.

.

  • Grups inscrits al Registre d'Estructures d'Investigació de la Universitat de València - REIUV

Investigació en direcció i lideratge, desenvolupament professional i avaluació d´organitzacions educatives - COMPLICED

Referència del grup:

GIUV2021-508

 
Descripció de l'activitat investigadora:
Aquest equip de recerca que va iniciar la seua trajectòria l'any 2006, amb altres components i acrònim, s'ocupa de la recerca i millora de les organitzacions educatives, des de diferents perspectives: avaluació, direcció educativa, lideratge i formació permanent del professorat. Els membres d'aquest equip pretenem investigar en profunditat aquests eixos per fer-ne una anàlisi crítica, per a la construcció de coneixements rellevants que permeten establir pautes i propostes de millora que puguen incidir en un millor funcionament de les organitzacions educatives. Mirar al futur requereix arguments de canvi i propostes d'innovació que assumim amb interès, dedicació i il·lusió per garantir que les nostres organitzacions siguen referents de qualitat, equitat i inclusió. Aquest és el repte que ens mou des de la Universitat per fer-ho realitat. Per tant, l'objectiu principal d'aquest equip és intentar investigar els processos d'avaluació, direcció, lideratge i formació del professorat per construir no només coneixement sinó també dissenyar, aplicar i avaluar propostes que milloren la qualitat de les organitzacions educatives. Consegüentment, pretenem investigar aquestes línies de recerca:...Aquest equip de recerca que va iniciar la seua trajectòria l'any 2006, amb altres components i acrònim, s'ocupa de la recerca i millora de les organitzacions educatives, des de diferents perspectives: avaluació, direcció educativa, lideratge i formació permanent del professorat. Els membres d'aquest equip pretenem investigar en profunditat aquests eixos per fer-ne una anàlisi crítica, per a la construcció de coneixements rellevants que permeten establir pautes i propostes de millora que puguen incidir en un millor funcionament de les organitzacions educatives. Mirar al futur requereix arguments de canvi i propostes d'innovació que assumim amb interès, dedicació i il·lusió per garantir que les nostres organitzacions siguen referents de qualitat, equitat i inclusió. Aquest és el repte que ens mou des de la Universitat per fer-ho realitat. Per tant, l'objectiu principal d'aquest equip és intentar investigar els processos d'avaluació, direcció, lideratge i formació del professorat per construir no només coneixement sinó també dissenyar, aplicar i avaluar propostes que milloren la qualitat de les organitzacions educatives. Consegüentment, pretenem investigar aquestes línies de recerca: avaluació i qualitat en l'educació. Aquesta línia pretén reforçar una relació còmplice i autèntica entre la necessitat d'una avaluació per a l'aprenentatge i per a la millora professional que hi facilite els processos de qualitat. L'avaluació es presenta, sens dubte, com un agent d'optimització i innovació. Equips directius. Aquest eix se centra a promoure la reflexió, la recerca i la innovació sobre els problemes d'organització i gestió de les organitzacions educatives per donar suport als processos de canvi i millora. I, en particular, planificar, desenvolupar i avaluar plans d'acció i formació contínua dels equips directius per abordar les complexitats a què s'enfronten en organitzacions cada vegada més canviants i complexes. Desenvolupament professional i formació permanent del professorat. Aquest punt té com a objectiu aconseguir una millor competència professional del professorat que intenta fomentar la innovació i millorar els processos d'ensenyament i aprenentatge per elevar el potencial de l'alumnat i aconseguir-ne l'èxit educatiu. Formació continuada que permetrà el desenvolupament professional del professorat. Una relació bidireccional que necessita estratègies que permeten potenciar els processos de canvi i millora contínua. Lideratge. Aquesta perspectiva té com a finalitat investigar les tendències de lideratge emergents i l'impacte positiu que se'n deriva en els resultats acadèmics dels estudiants, en el desenvolupament professional de l'equip docent i en la millora de la comunitat educativa. Sense oblidar la rellevància dels processos comunicatius com a eix vertebrador del bon funcionament i gestió de les organitzacions educatives. En concret, se centra a liderar i gestionar grups de professionals en el marc d'organitzacions participatives, així com dissenyar estratègies i tècniques de lideratge que promoguen organitzacions educatives democràtiques, sostenibles i de qualitat.
[Llegir més][Ocultar]
 
Pàgina Web:
 
Objectius cientificotècnics:
  • Investigar en los procesos de evaluacion, organizacion, direccion, liderazgo y formacion del profesorado para mejorar las instituciones educativas
 
Línies d'investigació:
  • Avaluació i qualitat en educació.Aquesta línia pretén reforçar una relació còmplice i autèntica entre la necessitat d'una avaluació per a l'aprenentatge i per a la millora professional que facilite els processos de qualitat a les organitzacions educatives. L'avaluació es presenta com un agent d'optimització i innovació.
  • Equips directius.Aquesta línia se centra a promoure la reflexió, la recerca i la innovació sobre els problemes que troben els equips directius de les organitzacions educatives perndonar suport als processos de canvi i millora.
  • Desenvolupament professional i formació permanent del professorat .Aquesta investigació té com a objectiu assolir una millor competència professional del professorat que intente fomentar la innovació i millora dels processos d'ensenyament i aprenentatge per elevar el potencial de l'alumnat i aconseguir-ne l'èxit educatiu.
  • Lideratge.Aquesta perspectiva té com a finalitat investigar les tendències de lideratge emergents i l'impacte positiu que se'n deriva en els resultats acadèmics de l'alumnat, en el desenvolupament professional de l'equip docent i en la millora de la comunitat educativa.
 
Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
MARIA AMPARO CALATAYUD SALOMDirector-aUniversitat de ValènciaCatedràtic/a d'Universitat
Equip d'investigació
BEATRIZ ALONSO TENACol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
Vicente Riofrio LeivaCol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
María Anabel García NeilaCol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
Gemma Arastey RamírezCol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
Maria Amparo Torres BellvisCol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
Emilio Moscardó MartinezCol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
Edelmira Añó AñóCol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
Flor María Mella MellaCol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
Bertha Guamán GuayaCol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
Margoth Iriarte SolanoCol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
MERCEDES VENTURA CAMPOSCol·laborador-aUniversitat Jaume Iprofessor-a ajudant-a doctor-a
 
CNAE:
  • Educación primaria.
  • Educación secundaria general.
 
Estructura associada:
  • Didàctica i Organització Escolar
 
Paraules clau:
  • evaluación; calidad; mejora
  • dirección; función directiva
  • formación; profesorado; desarrollo profesional
  • liderazgo