Logo de la Universitat de València Logo Unitat Web i Màrqueting Logo del portal

Consells per a il·lustrar els esdeveniments d'agenda

Imatge d'una estudiant de la UV.

Els esdeveniments de l'Agenda UV representen una de les millors eines per a la promoció i difusió de les activitats organitzades pels centres, òrgans, serveis i altres estructures de la Universitat de València, però la incorrecta elecció d'imatges per a il·lustrar aquestes publicacions influirà en la seua eficàcia i repercussió. 

3 de de maig de 2024

Totes les usuàries i usuaris de la UV pertanyents als col·lectius de PAS, PDI i personal investigador poden remetre esdeveniments d'agenda que la Unitat Web i Màrqueting revisarà i validarà per a la seua publicació. Aquesta mecànica permet una gran difusió de les activitats entre la comunitat universitària i el públic en general, i alhora disposar d'una completa agenda. Però els autors dels esdeveniments d'agenda tenen la responsabilitat de maximitzar el rendiment d'aquestes publicacions cuidant el contingut, especificant al màxim els detalls de cada esdeveniment, i sobretot triant el material gràfic adequat, perquè una il·lustració incorrecta limitarà la difusió de la publicació. 

Per a que un esdeveniment d'agenda aconseguisca la màxima difusió és imprescindible que la imatge que l'il·lustra estiga lliure de textos, rètols, logos o altra simbologia. Cal evitar la complexitat de la imatge i no intentar aportar a través d'ella cap informació sobre el què, com, quan i on que ja estan suficientment explicats en el titular de l'esdeveniment, i desenvolupats en el seu contingut. Una imatge que continga text sobre el títol de l'esdeveniment, la seua naturalesa, lloc de celebració o dates, el que provocarà és una repetició d'informació que ja va inclosa de forma obligatòria en el titular de l'esdeveniment. Per tant, davant una il·lustració complexa i carregada d'elements innecessaris i aliens a la simple imatge, el validador relegarà la seua ubicació i es limitarà per tant la seua repercussió. 

I no es tracta només d'una qüestió d'estètica. Una imatge carregada de text dificulta complir amb la normativa d'accesibilitat del web i aplicacions mòbils de la Universitat de València per a permetre l'accés a tots els continguts de la web en igualtat de condicions per a tots els usuaris i usuàries. 

Per contra, una imatge de qualitat escollida de forma correcta en funció de la temàtica de la publicació ocuparà de segur un lloc prominent en la relació d'esdeveniments d'agenda. 

Etiquetes