Logo de la Universitat de València Logo Unitat Web i Màrqueting Logo del portal

Per aconseguir un bon posicionament en les cerques de YouTube, és imprescindible parar molta atenció en la redacció del títol i la descripció del vídeo. D’altra banda, es recomana la realització de vídeos que no superen els 3 minuts de durada i, sobretot, que capten l’atenció durant els 15 primers segons.

Atès que la longitud màxima dels títols dels vídeos de YouTube és de 100 caràcters, s’ha de procurar ser molt descriptiu i utilitzar paraules clau relacionades amb les possibles cerques dels usuaris.

En la descripció es recomana complementar la informació amb enllaços als perfils en xarxes socials de l’òrgan, servei o unitat de la UV. Perquè aquests funcionen com a enllaços, s’ha d’ incloure el prefix http:// (per ex. https://www.facebook.com/udieuv).

Si els vídeos són molt llargs, es recomana enllaçar-ne des de les xarxes socials segments destacats que interessen puntualment. Per fer-ho, n’hi ha prou a agregar a la URL del vídeo el sufix #det =XXmYYs , on XX,YY representa el punt específic del vídeo mesurat en minuts i segons (per ex. http://www.youtube.com/watch?v=xxv7K4Bf8XM#det=4m05s).

Com a estratègia global en Youtube, s’ha de publicaren el perfil corporatiu principal de la Universitat de València (denominat UVMEDIA), tant en els vídeos promocionals de la UV, com en aquells en què es preveja o es desitge un nombre alt de reproduccions. Per a la publicació dels vídeos en el perfil corporatiu de la UV en YouTube n’hi ha prou a contactar amb el responsable, el qual, després d’unes ràpides comprovacions d’autoria (acreditació del contracte de cessió de drets) i la inserció d’una capçalera i cua normalitzades, segons els criteris d’imatge corporativa de la UV, realitzarà la publicació en la llista de reproducció corresponent. Les dades de contacte dels responsables dels comptes institucionals en xarxes socials (tant la principal, com les que estan associades a òrgans, serveis i unitats) estan pertinentment actualitzades en el web de la UWM.

La resta de continguts, corresponents als vídeos de consum intern o amb una previsió de poques visualitzacions, ha de ser propi dels canals d’òrgans, serveis i unitats. A més, els perfils d’aquests òrgans, serveis i unitats han de crear obligatòriament una xarxa de recomanació interna en YouTube seguint criteris d’afinitat de continguts o pertinença al mateix campus.

Accessibilitat i subtítols

Com a pauta general, i amb l’objectiu d’oferir un nivell d’accessibilitat AA (segons la normativa WCAG 2.0 del W3C) com a administració pública, es recomana, sempre que es puga, subtitular els vídeos perquè els membres de la comunitat universitària amb dificultats auditives puguen entendre’ls plenament. Per facilitar aquesta tasca, YouTube incorpora una eina, que inclou tecnologia de reconeixement de veu, per incloure subtítols automàticament (vegeu http://links.uv.es/9uHOm0G).