Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Estudis Anglesos Avançats Logo del portal

Aquesta assignatura proporciona una anàlisi en profunditat de la comunicació a través de productes o gèneres mediàtics, tant dels tradicionals (premsa, ràdio, televisió, cinema) com dels nous mitjans digitals (xarxes socials). La dinàmica expert/inexpert, el gir demòtic, o la visió del conflicte com a espectacle són fenòmens mediàtics que es negocien i s’expressen a través del discurs, i que reflecteixen els canvis socioculturals en el context anglòfon actual. A més, l'estudi del mitjà digital comportarà una revisió de les característiques socials i tecnològiques que limiten el discurs digital en els correus electrònics, Facebook, Youtube o Twitter, entre altres. Així mateix, s'explicarà com teories sobre la llengua d'Internet van impulsar estudis de sociolingüística i d’anàlisi crítica sobre els discursos digitals. Es relacionaran els debats sobre productes o gèneres mediàtics amb fenòmens socials als països anglòfons, com per exemple el periodisme ciutadà, els nous espais per a debats polítics, les ideologies de la llengua, la cultura juvenil, els conflictes i processos discursius d'afiliació i desafiliació en relació amb la construcció d'identitats socials de gènere, ètnia, classe o afiliació política.