03/07/25
La Universitat de València llança una nova edició dels cursos en línia AprènCD i AprènTFG per al curs 2025-2026
El Servei de Biblioteques i Documentació de la Universitat de València presenta una nova edició dels cursos AprènCD i AprènTFG, adreçats a estudiants de grau i dissenyats per a millorar les seues competències digitals i acadèmiques.
AprènCD: Competències digitals: del 14 d’octubre al 17 de novembre de 2025
AprènTFG: Recursos per al Treball de Fi de Grau: del 14 d’octubre al 24 de novembre de 2025
Més informació i matrícula:
26/06/25
El Servei de Biblioteques i Documentació celebra el 28J amb activitats i visibilització als espais universitaris
Amb motiu del 28 de juny, Dia Internacional de l’Orgull LGTBI+, el Servei de Biblioteques de la Universitat de València reafirma el seu compromís amb la diversitat, la igualtat i la inclusió mitjançant diverses accions als seus espais i xarxes socials.
Diverses biblioteques han organitzat activitats per donar protagonisme als continguts relacionats amb la diversitat sexual i de gènere:
- A la Biblioteca d’Humanitats, s’ha creat una col·lecció virtual accessible des del catàleg TROBES amb una selecció de recursos LGTBI+. També es pot consultar una tria de llibres en paper a la prestatgeria del vestíbul, prop del taulell de préstec.
- A la Biblioteca de Ciències, s’ha preparat una exposició de llibres sobre temàtica LGTBI+, amb l’objectiu de fomentar la visibilització i la reflexió entorn de la diversitat.
- A la Biblioteca de Psicologia i Esport, també s’ha creat una mostra bibliogràfica sobre el col·lectiu, accessible a tota la comunitat universitària.
- A la nostra Biblioteca d'Educació hem preparat el punt d'interés dedicat al 28J.
Amb aquestes accions, el Servei de Biblioteques vol contribuir a una universitat més oberta, plural i respectuosa, tot posant en valor el paper del coneixement i la cultura en la defensa dels drets humans i la igualtat.
12/06/25
Horari d'estiu a les biblioteques de la Universitat de València
A la nostra Biblioteca d'Educació, l'horari és el següent:
Horari d'obertura de juliol: com sempre, de dilluns a divendres de 8:30h a 21:00h.
Horari d'obertura d'agost:
- Els dies 1 d'agost i del 25 al 29 d’agost: de dilluns a divendres de 8:30h a 14:30h.
- Del 4 al 24 d'agost: tancat.
30/04/25
Comença l'horari extraordinari pel període d'exàmens
El pròxim dilluns 5 de maig comença l'horari extraordinari per exàmens, fins al 26 de juny.
Recordeu que a la nostra biblioteca es demana la targeta universitària.
Consulta el nostre horari i el de la resta de biblioteques.
04/04/25
Exposició "Exlibris de Mestres" per al dilluns 7 d'abril
L'exposició estarà formada per 100 exlibris dissenyats per l'alumnat de l'assignatura "Propostes didàctiques en educació artística", una matèria optativa que s'oferix a l'alumnat de tercer curs de la menció "Art i Humanitats" del grau de Maestro/a d'Educació Primària.
Són ells i elles els qui trien el lloc de la biblioteca en el qual volen que estiga exposada la seua obra.
Este taller permet promocionar la lectura i la cultura del llibre, des de la mirada particular de les arts.
28/03/25
Enguany celebrem l’any Beneyto.
Maria Beneyto és una de les escriptores més importants de les lletres valencianes contemporànies. Encara que va començar a tindre un èxit notable escrivint en castellà, als anys 50 s’animà a escriure en valencià, però la seua obra en aquesta lengua estaba inèdita fins a la dècada dels 90, quan es donà a conèixer gràcies a la reivindicació de la seua figura.
La seua formació, a cavall de dues cultures, entre el castellà aprés a Madrid i el valencià natal, explica el bilingüisme literari de Maria Beneyto.
A més dels diversos guardons literaris que va guanyar, va aconseguir el Premi de les Lletres Valencianes de la Generalitat Valenciana (1992), el Premi Internacional de la Dona Treballadora de les Corts Valencianes (2000), el Premi Isabel de Villena (2008) i el Premi Lluís Guarner (2009).
En 2025 va ser nomenada Escriptora de l'any 2025 per l'Acadèmia Valenciana de la Llengua. La UV li dedica:
- Una exposició en la Biblioteca Històrica que es podrà visitar a partir del 9 d’abril
- Una xicoteta mostra de les seues obres a la nostra biblioteca. Zona Exposicicions. Planta -1