BibliotequesUVUniversitat de València Logo del portal

• Estudiants

Les biblioteques de la Universitat de València celebren el Dia de l’Orgull

• 27 de juny de 2024

El 28 de juny celebrem el Dia internacional de l’Orgull, commemorant els disturbis de Stonewall (Nova York, EUA) de 1969. La Universitat de València se suma des de 2017 a aquesta celebració hissant la bandera de l’arc de sant Martí als seus edificis. Enguany tornarà a onejar en l’edifici del Centre Cultural La Nau, la Biblioteca de Ciències Socials “Gregori Maians” al Campus de Tarongers, la Biblioteca de Ciències “Eduard Boscà” al Campus de Burjassot i al campus d'Ontinyent.

De la mà de la Unitat d’Igualtat de la Universitat de València es van instal·lar, la primera setmana de Juny , punts multicolors informatius en els halls de les biblioteques universitàries de Ciències,  Ciències Socials i Humanitats, dinamitzats pel personal tècnic de diversitats per tal d’apropar l’estudiantat els diferents recursos en matèria de diversitat. El mateix dia es van organitzar tallers de teixit d’ulls de deu Huichol amb els colors de la bandera de l’arc de sant Martí en les biblioteques de Ciències Socials i Humanitats, conduïts de la mà de Las Ganchilleras Luchadoras, un grup de dones d’ètnia gitana del barri del Cabanyal.

A més de diverses iniciatives realitzades en la Universitat de València, la Biblioteca de Ciències Socials ha preparat una mostra de llibres relacionats amb el moviment LGTBI+. Aquesta exposició pretén donar visibilitat a la diversitat i promoure la inclusió, posant a disposició dels usuaris una selecció de títols de la seua col·lecció que aborden aquesta temàtica des de diverses perspectives.

Per a acompanyar la mostra, a la biblioteca han preparat un photocall perquè els usuaris puguen fer-se fotos amb els llibres exposats i compartir-les a les xarxes socials. A més, cada vegada que algú agafe un llibre en préstec de la mostra, li regalaran un marcapàgines de tela amb els colors de l’arc de Sant Martí.

A la Biblioteca d’Educació ha organitzat un punt de lectura amb materials relacionats amb la literatura infantil i l’educació en diversitat i han dedicat la seua “llibreta d'expressió” a la diversitat, a més d’adornar la biblioteca amb teles multicolor. A la Biblioteca d’Humanitats, es farà una bibliografia sobre el tema i una mostra de llibres al hall de la biblioteca. A la Biblioteca de Ciències, han preparat un expositor amb llibres relacionats i a la Biblioteca de Psicologia i Esport compten amb un raconet dedicat al mes de l’orgull.

A banda de les activitats en les biblioteques, des del nostre catàleg Trobes i de manera virtual es pot accedir a la col·lecció “Llig amb orgull" amb una selecció de llibres de totes les biblioteques de l'SBD que tracten temes relacionats amb les persones LGTBIQ+.