Logo de la Universdad de Valencia Logo Unidad de Igualdad Logo del portal

“Benvinguda en Igualtat a la Universitat de València” és un projecte amb que la Unitat d'Igualtat vol apropar al nou estudiantat universitari els recursos relacionats amb la igualtat d'oportunitats entre dones i homes i amb la prevenció de la violència de gènere.

Benvinguda en Igualtat” es va iniciar en setembre de 2018 amb les presentacions d'uns vídeos de sensibilització sobre la igualtat de gènere en les sessions d'acollida dels 18 centres de la nostra Universitat.

Les píndoles estan disponibles en valencià, castellà i anglès i es poden visualitzar en els següents enllaços:

https://www.youtube.com/watch?v=m4rFCWhQ-rs (anglès)

https://www.youtube.com/watch?v=RjuxtUFKvLU (castellà)

Edició 2019

Sessions d'acollida als centres i els tallers “Qui bé em voldrà, riure em farà”, “a les xarxes no t’enxarxes” i “Revolució feminista” són els continguts d'aquest programa que ofereix tots tres tallers, de forma gratuïta i amb certificat d’assistència als tres campus.

Els dies 24, 25 i 26 de setembre es realitza la 'clownferència' “Qui bé em voldrà, riure em farà” de la “Escuela de Payas@s L@s Hij@s de Augusto”.

Una sessió que preten encendre mirades, subratllar comportaments i destacar consciències. Es busca prevenir situacions de maltractament, donant sentit a allò positiu i al reconeixement del valor de cada persona.  S’afronta la violència de gènere des d'una perspectiva diferent, suscitant interès i curiositat, i brindant una opció fresca, estimulant i enfortidora.

• 24 de de setembre de 2019 de 18:00 a 19:00.  Aula PB 04 Facultat de Magisteri (Campus dels Tarongers)
  • 25 de de setembre de 2019 de 11:00 a 12:00.  Saló d’Actes de la Biblioteca Eduardo Boscá (Campus de Burjassot)
  • 26 de de setembre de 2019 de 11:00 a 12.00. Saló de Graus de la Facultat de Filologia (Campus de Blasco Ibáñez)

Tot seguit, Fani Grande treballarà els usos respectusosos que podem fer amb les xarxes socials, tant les xiques com els xics i de quina manera poden ser aliades en el camí per la igualtat. Presentadora de TV, guionista, escriptora, blocaire i Master en PNL per a la comunicación, Fani Grande planteja en aquest taller els usos que xics i xiques donen a les xarxes i de quina manera poden servir per superar desigualtats.

• 1 de d’octubre de 2019 de 11:00 a 13:00. Sala de Cristal de la Facultat de Filosofia i CC Educació (Campus de Blasco Ibáñez)
  • 2 de d’octubre de 2019 de 11:00 a 13:00. Aula 3A2 de la Facultat de Ciències Socials (Campus dels Tarongers)
  • 3 de d’octubre de 2019 de 12.30 a 14.00. Dia 3 Aula 4105 de la Facultat de Física, Bloc C. (Campus de Burjassot)

El programa “Benvinguda  a la Universitat de València per a la Igualtat” finalitzarà amb el taller “Revolució feminista” de “Towanda Rebels”.

Towanda Rebels està conformat per la periodista Teresa Lozano i la humanista Zua Méndez. Són autores del llibre Hola, guerrera (Aguilar) i activistas en xarxes socials en els quals esvaren fer virals amb la campanya “Hola, putero”.

Durant el taller s’abordarà la quarta Ona Feminista en aquest segle XXI i la globalització i l'ús de les xarxes socials han possibilitat un espai de diàleg entre dones al voltant del món. Es treballarà com utilitzar les xarxes socials com a altaveu de les nostres idees, com generar continguts atractius que fomenten el debat social, on poder trobar coneixements i sabers interessants per a seguir formant-nos i elaborar noves estratègies.

Edició 2018

El monòleg de Pamela Palenciano "No solo duelen los golpes" es programa en els tres campus de la Universitat de València dins de la campanya "Benvinguda a la Universitat de València per la Igualtat".

Representacions al Campus de Blasco Ibàñez (Aula Magna de la Facultat de Filosofia i CC de l'Educació) el 18 de setembre a les 18 hores, al Campus de Burjassot el dia 19 a les 11 hores al saló d'actes de la Biblioteca Eduardo Boscá, i al Campus de Tarongers el dia 19 a les 17 hores al saló d'actes de la Facultat de Ciències Socials.

Pamela Palenciano