GIUV2014-206
La investigació del grup se centra en diferents aspectes relacionats amb els Trastorns de l'Espectre Autista (TEA) durant l'edat escolar. Una de les temàtiques que més intensa al grup és l'anàlisi del perfil neuropsicològic dels xiquets i xiquetes amb diagnòstic amb TEA. Referent a això, realitzem diferents avaluacions del funcionament executiu i llenguatge en xiquets i xiquetes amb TEA, amb la intenció d'analitzar i descriure les diferents variables avaluades i de relacionar-les amb altres constructes, com el coneixement de continguts escolars (lectura, escriptura i matemàtiques, fonamentalment), així com la severitat dels símptomes de TEA. Igualment, estem interessats a analitzar l'impacte que provoca en el si de les famílies el diagnòstic de TEA en un dels fills, a través de l'avaluació de l'estrés parental, les estratègies d'afrontament i els indicadors de resiliència. També adoptem una mirada més àmplia en la qual tractem d'identificar i analitzar algunes de les barreres que impedeixen la inclusió educativa i social, de les persones amb TEA. En aquesta línia analitzem la imatge social del TEA que projecten agents tan poderosos com la televisió, el cinema, la premsa o les...La investigació del grup se centra en diferents aspectes relacionats amb els Trastorns de l'Espectre Autista (TEA) durant l'edat escolar. Una de les temàtiques que més intensa al grup és l'anàlisi del perfil neuropsicològic dels xiquets i xiquetes amb diagnòstic amb TEA. Referent a això, realitzem diferents avaluacions del funcionament executiu i llenguatge en xiquets i xiquetes amb TEA, amb la intenció d'analitzar i descriure les diferents variables avaluades i de relacionar-les amb altres constructes, com el coneixement de continguts escolars (lectura, escriptura i matemàtiques, fonamentalment), així com la severitat dels símptomes de TEA. Igualment, estem interessats a analitzar l'impacte que provoca en el si de les famílies el diagnòstic de TEA en un dels fills, a través de l'avaluació de l'estrés parental, les estratègies d'afrontament i els indicadors de resiliència. També adoptem una mirada més àmplia en la qual tractem d'identificar i analitzar algunes de les barreres que impedeixen la inclusió educativa i social, de les persones amb TEA. En aquesta línia analitzem la imatge social del TEA que projecten agents tan poderosos com la televisió, el cinema, la premsa o les xarxes socials. Finalment, l'objectiu més ambiciós del grup és elaborar propostes d'intervenció psicopedagògica a partir del coneixement generat de l'avaluació dels estudiants. Aquestes propostes es dirigiran al professorat que atén regularment a les seues aules a estudiants amb TEA, tant al professorat especialista (mestres/as de pedagogia terapèutica i d'audició i llenguatge), com als tutors i als especialistes de les diferents àrees curriculars
[Llegir més][Ocultar]
[Llegir més][Ocultar]
- Analizar el impacto familiar producido por el TEA
- Analizar el perfil neuropsicologico de los niños con TEA en edad escolar
- Diseñar procedimientos de intervencion educativa
- Identificar y reducir barreras para la inclusion educativa y social de las personas con TEA.
- Avaluació i intervenció psicopedagògica en trastorns d'espectre autista.Aquesta línia tracta de millorar els procediments aplicats d'avaluació i intervenció psicopedagògica en contextos escolars per a xiquets i xiquetes amb TEA.
- Detecció i reducció de barreres per a la inclusió educativa i social.A través d'aquesta línia de recerca intentem desenvolupar eines i estratègies per identificar i reduir barreres a la inclusió educativa i social en els àmbits de les polítiques i pràctiques educatives, les actituds del professorat i futur professorat i en el món digital.
Nom | Caràcter de la participació | Entitat | Descripció |
---|---|---|---|
GEMMA PASTOR CEREZUELA | Director-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
Equip d'investigació | |||
FRANCISCO GONZALEZ SALA | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
RAUL TARRAGA MINGUEZ | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
PILAR SANZ CERVERA | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
IRENE LACRUZ PEREZ | Membre | Universitat de València | Ajudant Doctor/a |
IRENE GOMEZ MARI | Membre | Universitat de València | Ajudant Doctor/a |
ANGELA SEGURA PEREZ | Membre | Universitat de València | Personal Investigador/a |
ANGELA SEGURA PEREZ | Membre | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de doctorat UVEG |
AMPARO TIJERAS IBORRA | Col·laborador-a | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
- Otra educación n.c.o.p..
- Didàctica i Organització Escolar
- Evaluación psicopedagógica, intervención psicopedagògica, trastornos de espectro autista
- Educación inclusiva, inclusión social, Trastornos del Espectro Autista