Grup d'investigació en psicologia de les organitzacions de serveis - GIPOS

Referència del grup:

GIUV2015-265

 
Descripció de l'activitat investigadora:

GIPOS investiga la interrelació entre els processos interns de les organitzacions de serveis (clima, justícia, treball emocional, conflicte, etc.) i variables que han de veure amb l'acompliment i el benestar dels treballadors, així com resultats en termes de satisfacció del client, qualitat de servei i qualitat de vida dels usuaris. Així mateix, s'indaga en les visions compartides o divergents entre els actors involucrats (usuaris, treballadors i directius). La investigació es desenvolupa fonamentalment a través d'estudis de camp en sectors com el d'hotels, restaurants i centres d'atenció a persones amb discapacitat intel·lectual, entre altres. També es desenvolupen experiments tant de camp com en context de laboratori i es duen a terme intervencions relacionades amb la metodologia "survey feedback" i els tallers grupals de creativitat i millora.

 
Pàgina Web:
 
Objectius cientificotècnics:
  • Estudiar el impacto de procesos internos de los servicios (clima, justicia, regulacion, etc.) sobre el desempeño y el bienestar de los trabajadores
  • Estudiar el impacto del desempeño y el bienestar de los trabajadores sobre resultados externos (calidad de servicio, satisfaccion, calidad de vida)
  • Estudiar los procesos grupales y su impacto tanto a escala individual como de equipo
  • Estudiar las causas y efectos de las percepciones compartidas en relacion con el servicio por parte de usuarios, trabajadores y directivos
  • Estudiar el impacto de las intervenciones de "survey feedback" y creatividad sobre la mejora de los servicios
 
Línies d'investigació:
  • Clima de servei, qualitat de servei i satisfacció i qualitat de vida del usuari.Estudi del clima de servei i de la qualitat de servei i del seu impacte sobre la satisfacció i la qualitat de vida dels usuaris.
  • Justícia en les organitzacions.Estudi de la justícia en les organitzacions i el seu impacte sobre l'acompliment i el benestar dels treballadors i les treballadores.
  • Regulació emocional.Estudi de la regulació emocional i del seu impacte sobre l'acompliment i el benestar dels treballadors i les treballadores.
  • Conflicte a les organitzacions.Estudi del conflicte organitzacional i els seus efectes sobre les persones i els equips.
 
Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
VICENTE A MARTINEZ TURDirector-aUniversitat de ValènciaCatedràtica/Catedràtic d'Universitat
Equip d'investigació
CAROLINA P MOLINER CANTOSMembreUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
ESTHER GRACIA GRAUMembreUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
 
CNAE:
  • Investigación y desarrollo experimental en ciencias sociales y humanidades.
 
Estructura associada:
  • Institut Univ. Psi. RRHH, Des.Org. i Qual.Vida Lab. (IDOCAL)
 
Paraules clau:
  • Calidad de servicio, satisfacción del usuario, calidad de vida del usuario, orientación al usuario, feedback, apoyo del supervisor
  • Justicia distributiva, justicia procedimientos, justicia interacción, justicia en equipos,
  • Regulación emocional, actuación profunda, actuación superficial
  • Conflicto de tarea, conflicto relacional, toma de decisiones