Grup d'investigacio en gestió de l'esport i innovació - SMIrg

Referència del grup:

GIUV2021-497

 
Descripció de l'activitat investigadora:
El Grup de Recerca en Gestió Esportiva i Innovació va sorgir a partir de diversos estudis sobre la qualitat percebuda i la satisfacció dels usuaris dels serveis esportius. Aquesta línia de recerca continua donant bons resultats pel que fa a la producció científica en el grup i s'hi han anat incorporant noves línies de recerca a mesura que el grup ha anat creixent amb nous doctorands i doctorandes. Actualment, el grup recerca en l'àmbit de la gestió i el màrqueting esportiu amb l'ús de tecnologies de neuromàrqueting com el seguiment de la mirada o l'EEG. És d'interès conèixer la percepció de la marca de les persones usuàries i consumidores d'esport així com la percepció del patrocini esportiu i els efectes que tenen sobre les intencions dels clients-usuaris. L'impacte de l'esport també és una línia de recerca important. En aquesta línia de recerca s'han defensat diferents tesis doctorals sobre l'impacte social dels esdeveniments esportius, el turisme esportiu i les instal·lacions esportives. Juntament amb aquesta línia de recerca, han sorgit alguns estudis sobre l'impacte econòmic dels esdeveniments esportius, que s'han aconseguit amb la col·laboració d'investigadors en economia de...El Grup de Recerca en Gestió Esportiva i Innovació va sorgir a partir de diversos estudis sobre la qualitat percebuda i la satisfacció dels usuaris dels serveis esportius. Aquesta línia de recerca continua donant bons resultats pel que fa a la producció científica en el grup i s'hi han anat incorporant noves línies de recerca a mesura que el grup ha anat creixent amb nous doctorands i doctorandes. Actualment, el grup recerca en l'àmbit de la gestió i el màrqueting esportiu amb l'ús de tecnologies de neuromàrqueting com el seguiment de la mirada o l'EEG. És d'interès conèixer la percepció de la marca de les persones usuàries i consumidores d'esport així com la percepció del patrocini esportiu i els efectes que tenen sobre les intencions dels clients-usuaris. L'impacte de l'esport també és una línia de recerca important. En aquesta línia de recerca s'han defensat diferents tesis doctorals sobre l'impacte social dels esdeveniments esportius, el turisme esportiu i les instal·lacions esportives. Juntament amb aquesta línia de recerca, han sorgit alguns estudis sobre l'impacte econòmic dels esdeveniments esportius, que s'han aconseguit amb la col·laboració d'investigadors en economia de l'esport. Una altra línia de recerca important és l'estudi de les intencions emprenedores de l'alumnat de ciències de l'esport. Aquesta línia ha anat evolucionant per analitzar també l'orientació emprenedora d'entitats esportives com clubs esportius i empreses del sector esportiu. Això també ha donat lloc a l'anàlisi de l'intraprenedoria i els estils de vida emprenedors en l'àmbit de l'esport. També hem posat en marxa recentment una altra línia de recerca relacionada amb l'ús dels mitjans socials per millorar les competències digitals i d'altres tipus tant en l'alumnat de ciències de l'esport com en l'alumnat de gestió esportiva.
[Llegir més][Ocultar]
 
Pàgina Web:
 
Objectius cientificotècnics:
  • Analizar los determinantes de la lealtad del usuario de servicios deportivos
  • Determinar los factores de calidad y otras variables que afectan al comportamiento del consumidor de deporte y sus intenciones futuras
  • Analizar el fenomeno del (intra)emprendimiento y la innovacion en el ambito deportivo
  • Analizar y potenciar los medios sociales para el desarrollo de competencias digitales y profesionales en el ambito de la gestion del deporte
  • Analizar el impacto y la sostenibiidad social, economica y medioambiental de las organizaciones y eventos deportivos
 
Línies d'investigació:
  • La quaitat i la satisfacció als serveis i esdeveniments esportius.Aquesta línia de recerca busca aprofundir en la percepció dels clients i usuaris d'esdeveniments i serveis esportius per millorar-ne la gestió. A les parts interessades, com ara la direcció de serveis, l'equip tècnic i els usuaris, se'ls pregunta sobre variables com la qualitat, el valor, la satisfacció i les intencions.
  • Impacte socioeconómic i mediambiental de l'esport.Línia centrada en l'estudi de l'impacte i la sostenibilitat social, econòmica i mediambiental dels esdeveniments i organitzacions esportius.
  • Marqueting de l'esport.Línia orientada a l'anàlisi de la relació entre el màrqueting i el comportament del consumidor en el context esportiu.
  • (Intra)empreneduria i innovació en l´esport.Estudia el fenomen de l'emprenedoria i l'intraprenedoria en l'esport tant en l'àmbit individual com en l'organitzatiu. També s'analitza la innovació esportiva des de dues perspectives: els factors que la desencadenen i els efectes que té dins del sector.
  • Els mitjans socials com a eina de ensenyament-aprenentatge i desenvolupament professional en la gestió de l'esport.Línia centrada en l'estudi del potencial que les xarxes socials ofereixen als professionals de la gestió esportiva, i en particular al professorat, com a eina d'ensenyament-aprenentatge i desenvolupament professional; que són un element que connecta la societat, la indústria i la universitat.
 
Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
FERRAN CALABUIG MORENODirector-aUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
Equip d'investigació
ANA MARIA GOMEZ TAFALLAMembreUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
DAVID PARRA CAMACHOMembreUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
MARIA HUERTAS GONZALEZ SERRANOMembreUniversitat de ValènciaProfessorat Permanent Laboral
SAMUEL LOPEZ CARRILMembreUniversitat de ValènciaAjudant Doctor/a
FERNANDO GARCIA PASCUALMembreUniversitat de ValènciaAjudant Doctor/a
JOSE JUAN CRESPO HERVASMembreUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
MARIO ALGUACIL JIMENEZMembreUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
PABLO JIMENEZ JIMENEZMembreUniversitat de ValènciaPersonal Investigador
CRISTIAN GREGORI FAUSMembreUniversitat de ValènciaPersonal Investigador/a
Jaime San Cayetano AmorCol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
Carlos Quiles FortunyCol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
 
CNAE:
  • Gestión de instalaciones deportivas.
  • Actividades de los clubes deportivos.
  • Actividades de los gimnasios.
  • Otras actividades deportivas.
 
Estructura associada:
  • Educació Física i Esportiva
 
Paraules clau:
  • calidad de servicio; valor percibido; satisfacción; lealtad; recomendación
  • impacto social; impacto económico; impacto medioambiental; eventos deportivos; centros deportivos; servicios deportivos; percepción social; sostenibil
  • Marketing; branding; comportamiento del consumidor
  • emprendimiento; innovación; deporte; orientación emprendedora; rasgos de personalidad; comportamiento individual; comportamiento organizacional
  • medios sociales; educación superior; digitalización; desarrollo profesional; empleabilidad; emprendimiento