Comunicació, emocions, benestar i salut ocupacional - COEBIS

Referència del grup:

GIUV2023-575

 
Descripció de l'activitat investigadora:

El grup COEBIS desenvolupa la seua recerca en l'anàlisi de la comunicació interpersonal a partir dels factors que la influeixen, especialment pel que fa als coneixements i actituds envers aquesta comunicació, la intel·ligència emocional, l'empatia, l'atenció compassiva, el benestar i la salut laboral. A més de tenir en compte els riscos psicosocials i les conseqüències associades que influeixen en el procés de comunicació amb l'usuari, l'atenció prestada i, per tant, la qualitat percebuda i el benestar dels treballadors.

 
Pàgina Web:
 
Objectius cientificotècnics:
  • Elaborar instrumentos de evaluacion diagnostica de las variables objeto de estudio
  • Realizar la evaluacion diagnostica de las variables de estudio y establecer lineas de mejora
  • Explorar como las variables individuales y organizacionales afectan a la salud laboral y al bienestar y como todo ello repercute en la comunicacion
  • Analizar el impacto de la comunicacion en los trabajadores, en la organizacion y en la calidad percibida por pacientes, clientes y usuarios
  • Diseñar, implementar y evaluar programas de intervencion para mejorar la comunicacion, las habilidades emocionales, la salud ocupacional y el bienesta
 
Línies d'investigació:
  • Antecedents i conseqüències de la comunicació interpersonal en l'entorn laboral.Importància de la comunicació interpersonal i les seues conseqüències sobre els treballadors (sector serveis).
  • Factors psicosocials relacionats amb la comunicació, el benestar i la salut ocupacional.Aspectes intrapersonals relacionats amb la comunicació, el benestar i la salut laboral. Aspectes organitzatius, econòmics, socials i polítics relacionats amb la comunicació, el benestar i la salut laboral.
  • Riscs psicosocials i salut ocupacional en professionals del sector serveis.Riscos psicosocials i salut laboral en els treballadors del sector serveis, especialment en el personal professional de la salut.
  • Antecedents i conseqüències de la gestió de qualitat i satisfacció usuaris.Importància de la comunicació, les emocions, el benestar i la salut laboral en la gestió de la qualitat i la satisfacció dels usuaris i usuàries.
  • Noves aproximacions a l'estudi del benestar i la qualitat de vida.Estudi del benestar i de la qualitat de vida des de nous enfocaments com a repte per a les societats modernes.
  • Aspectes psicosocials relacionats amb la implicació/compromís/rendiment en el treball.Aspectes individuals i organitzatius relacionats amb la implicació, el compromís i el rendiment en el treball.
 
Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
MARIA DEL CARMEN GIMENEZ ESPERTDirector-aUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
Equip d'investigació
VICENTE JAVIER PRADO GASCOMembreUniversitat de ValènciaCatedràtic/a d'Universitat
LAURA LACOMBA TREJOMembreUniversitat de ValènciaAjudant Doctor/a
ALICIA TAMARIT CHULIAMembreUniversitat de ValènciaAyudante Doctor/a
SILVIA NAVARRO SORIANOCol·laborador-aUniversitat de ValènciaAssociada/associat Assistencial Conveni Privat
SILVIA NAVARRO SORIANOCol·laborador-aHospital Arnau de Vilanova_GVAinfermer-a
LORENA GONZALEZ GARCIACol·laborador-aUniversitat de ValènciaAjudant Doctor/a
SANDRA MALDONADOCol·laborador-aCity University of New York - Lehman College, Cunyprofessor-a ajudant-a doctor-a
 
CNAE:
  • Otras actividades sanitarias.
 
Paraules clau:
  • comunicación;entorno laboral
  • comunicación;bienestar;salud ocupacional
  • Riesgos psicosociales;salud ocupacional
  • calidad;gestión;satisfacción
  • bienestar;calidad de vida
  • compromiso;implicación;rendimiento;entorno laboral