Els Grups d'Investigació de la UV (GIUV), regulats al capítol I del Reglament ACGUV48/2013, pel qual es desenvolupa el procediment per a la creació d’estructures d’investigació, són estructures bàsiques d'organització i desenvolupament de l'activitat investigadora, resultat de la agrupació d'investigadors, lliure i voluntària, per raons de coincidència estable en els seus objectius, infraestructures i recursos, compartits entorn d'unes línies d'investigació comunes, afins o complementàries amb compromís temporal d’estabilitat, consolidació i treball conjunt, i capacitat de finançament sostenible.

Els Grups d’Investigació inclosos en l’àmbit d’aplicació de l'esmentat Reglament estan inscrits al Registre d’Estructures d’Investigació de la Universitat de València (REIUV), sota la dependència del Vicerectorat d’Investigació. La seua informació bàsica pot consultarse en aquesta pàgina web.

Participants

Les dades relatives als grups d'investigació que figuren en els diferents mitjans de difusió de la informació que s'utilitzen no suposaran, en cap cas, un pronunciament ni un compromís respecte de la vinculació laboral o acadèmica de les persones que figuren, amb la Universitat de València, sent la seua inclusió responsabilitat exclusiva de els/as directors/as dels grups. La seua actualització es realitzarà a petició de les persones interessades.

.

  • Grups inscrits al Registre d'Estructures d'Investigació de la Universitat de València - REIUV

Unitat de desenvolupament rural i avaluació de politiques públiques - UDERVAL

Referència del grup:

GIUV2015-214

 
Descripció de l'activitat investigadora:
El grup treballa en les següents línies d'investigació: Capital social i desenvolupament territorial: xarxes socials, elits de poder i lideratges en zones rurals. En aquesta línia de treball s'utilitza l'enfocament d'Anàlisi de Xarxes Socials. Aquesta línia d'investigació es completa amb la temàtica de crisi i resiliència en les comunitats locals. Polítiques i estratègies de desenvolupament local i territorial en àrees rurals: processos de transformació socioeconòmica, noves activitats, actors en la gestió del territori i polítiques de desenvolupament territorial. Teixit empresarial i els sistemes soci-productius en zones rurals i intermèdies: cultura i xarxes empresarials, els processos d'innovació, xarxes socials i, en general, factors que contribueixen al capital social territorial i als processos de transformació social i econòmica. Serveis a la població en zones rurals (educació, sanitat, serveis socials, activitat comercial, infraestructures, equipaments d'oci i turisme, culturals, etc.) com a factors d'atracció demogràfica, dinamització econòmica (ingressos i mercat laboral) i cohesió social. Vulnerabilitats, exclusió social i (nova) pobresa en el medi rural, com...El grup treballa en les següents línies d'investigació: Capital social i desenvolupament territorial: xarxes socials, elits de poder i lideratges en zones rurals. En aquesta línia de treball s'utilitza l'enfocament d'Anàlisi de Xarxes Socials. Aquesta línia d'investigació es completa amb la temàtica de crisi i resiliència en les comunitats locals. Polítiques i estratègies de desenvolupament local i territorial en àrees rurals: processos de transformació socioeconòmica, noves activitats, actors en la gestió del territori i polítiques de desenvolupament territorial. Teixit empresarial i els sistemes soci-productius en zones rurals i intermèdies: cultura i xarxes empresarials, els processos d'innovació, xarxes socials i, en general, factors que contribueixen al capital social territorial i als processos de transformació social i econòmica. Serveis a la població en zones rurals (educació, sanitat, serveis socials, activitat comercial, infraestructures, equipaments d'oci i turisme, culturals, etc.) com a factors d'atracció demogràfica, dinamització econòmica (ingressos i mercat laboral) i cohesió social. Vulnerabilitats, exclusió social i (nova) pobresa en el medi rural, com a resultat de la crisi i retirada de l'Estat de Benestar (reducció i/o desaparició de les prestacions socials, privatització i/o desregulació de serveis públics, etc.). Xarxes socials en l'àmbit sanitari, amb especial referència a les zones rurals.
[Llegir més][Ocultar]
 
Pàgina Web:
 
Objectius cientificotècnics:
  • Investigacion en torno a las lineas de investigacion mencionadas, con especial referencia a las dinamicas territoriales y sociales en areas rurales.
 
Línies d'investigació:
  • Capital social i desenvolupament territorial: redes socials, elits de poder and lideratge en àrees rurals. .Capital social i desenvolupament territorial: xarxes socials, elits de poder i lideratges en zones rurals. En aquesta línia de treball s'utilitza l'enfocament d'anàlisi de xarxes socials. S'aborda igualment la temàtica de la crisi i resiliència en les comunitats locals.
  • Polítiques i estratègies de desenvolupament local.Polítiques i estratègies de desenvolupament local i territorial: processos de transformació socioeconòmica, noves activitats, actors en la gestió del territori i polítiques de desenvolupament territorial, amb especial referència a les àrees rurals.
  • Serveis a la població en zones rurals com a factors de desenvolupament territorial.Serveis a la població en zones rurals (educació, sanitat, serveis socials, activitat comercial, infraestructures, equipaments d'oci i turisme, culturals, etc.) com a factors d'atracció demogràfica, dinamització econòmica (ingressos i mercat laboral) i cohesió social.
  • Vulnerabilitats, exclusió social i (nova) pobresa en medi rural.Vulnerabilitats, exclusió social i (nova) pobresa en el medi rural, com a resultat de la crisi i retirada de l'estat de benestar (reducció i/o desaparició de les prestacions socials, privatització i/o desregulació de serveis públics, etc.). Aquesta línia d'investigació es basa en l'aplicació de l'enfocament de xarxes socials a l'àmbit sanitari, amb especial referència a les zones rurals.
  • Xarxes socials en l'àmbit sanitari, amb especial referència a zones rurals.Vulnerabilitats, exclusió social i (nova) pobresa en el medi rural, com a resultat de la crisi i retirada de l'estat de benestar (reducció i/o desaparició de les prestacions socials, privatització i/o desregulació de serveis públics, etc.). Aquesta línia d'investigació es basa en l'aplicació de l'enfocament de xarxes socials a l'àmbit sanitari, amb especial referència a les zones rurals.
 
Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
JAVIER ESPARCIA PEREZDirector-aUniversitat de ValènciaCatedràtica/Catedràtic d'Universitat
Equip d'investigació
ALMUDENA BUCIEGA AREVALOMembreUniversitat de ValènciaAjudant Doctor/a
JAIME ESCRIBANO PIZARROMembreUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
NESTOR VERCHER SAVALLMembreUniversitat de ValènciaAjudant Doctora/Doctor
JUAN ROMERO GONZALEZCol·laborador-aUniversitat de ValènciaEmèrit/a Universitat
JUAN ROMERO GONZALEZCol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalinvestigador-a jubilat-da UVEG
RAFAEL MESA MANZANOCol·laborador-aUniversitat de ValènciaPersonal Investigador
RAFAEL MESA MANZANOCol·laborador-aUniversitat de ValènciaSubstitut/a
DIANA MENDIETA VICUÑACol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
Ana María Ospina SalazarCol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
Maria del Camino de Celis GarciaCol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
JAUME PLA BAÑULSCol·laborador-aUniversitat de ValènciaPersonal Investigador/a
JAUME PLA BAÑULSCol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
 
CNAE:
  • Investigación y desarrollo experimental en ciencias sociales y humanidades.
 
Estructura associada:
  • Institut Interuniversitari de Desenvolupament Local (IIDL)
 
Paraules clau:
  • Capital social, redes sociales
  • Desarrollo local, espacios rurales
  • Espacios rurales, desarrollo local, colegios, centros de salud, atención social
  • Espacios rurales, prestaciones sociales, servicios públicos, Estado de Bienestar, exclusión social
  • Redes sociales, sanidad, zonas rurales