Els Grups d'Investigació de la UV (GIUV), regulats al capítol I del Reglament ACGUV48/2013, pel qual es desenvolupa el procediment per a la creació d’estructures d’investigació, són estructures bàsiques d'organització i desenvolupament de l'activitat investigadora, resultat de la agrupació d'investigadors, lliure i voluntària, per raons de coincidència estable en els seus objectius, infraestructures i recursos, compartits entorn d'unes línies d'investigació comunes, afins o complementàries amb compromís temporal d’estabilitat, consolidació i treball conjunt, i capacitat de finançament sostenible.
Els Grups d’Investigació inclosos en l’àmbit d’aplicació de l'esmentat Reglament estan inscrits al Registre d’Estructures d’Investigació de la Universitat de València (REIUV), sota la dependència del Vicerectorat d’Investigació. La seua informació bàsica pot consultarse en aquesta pàgina web.
Participants
Les dades relatives als grups d'investigació que figuren en els diferents mitjans de difusió de la informació que s'utilitzen no suposaran, en cap cas, un pronunciament ni un compromís respecte de la vinculació laboral o acadèmica de les persones que figuren, amb la Universitat de València, sent la seua inclusió responsabilitat exclusiva de els/as directors/as dels grups. La seua actualització es realitzarà a petició de les persones interessades.
.
- Grups inscrits al Registre d'Estructures d'Investigació de la Universitat de València - REIUV
Referència del grup:
Descripció de l'activitat investigadora: El grup de recerca TERRES (TRANSICIONS EDUCATIVES, RESISTÈNCIES, RELACIONS DE GÉNERE EXCLUSIONS I SALUT) busca fer i transferir coneixement, interdisciplinàriament, des d'un posicionat epistemològic crític i inclusiu, que adrece la mirada cap a diferents escletxes que en les societats del coneixement es revelen com a rellevants per tal de comprendre i transformar el món social. Les línees de recerca en les que busquem aprofundir en comú són:
Estudi de la pràctica pedagògica. Anàlisi dels processos de distribució i construcció de coneixement legítim al dispositiu pedagògic. Modalitats pedagògiques de transmissió. Sociologia de la pedagogia.
Identitat pedagògica en contextos específics: descripció i anàlisi de la producció social d'identitat en els processos de transició educativa i professional.
Cossos, gèneres i sexualitats: representacions i pràctiques socials. Construcció social de la salut i la malaltia.
Coeducació audiovisual, gènere, semiòtica i estudis culturals. Anàlisi crítica de la cultura audiovisual i la seua dimensió co-educativa. Significació i codificació de gènere als discursos audiovisuals. Interpel·lació mediàtica: processos d'identificació i...El grup de recerca TERRES (TRANSICIONS EDUCATIVES, RESISTÈNCIES, RELACIONS DE GÉNERE EXCLUSIONS I SALUT) busca fer i transferir coneixement, interdisciplinàriament, des d'un posicionat epistemològic crític i inclusiu, que adrece la mirada cap a diferents escletxes que en les societats del coneixement es revelen com a rellevants per tal de comprendre i transformar el món social. Les línees de recerca en les que busquem aprofundir en comú són:
Estudi de la pràctica pedagògica. Anàlisi dels processos de distribució i construcció de coneixement legítim al dispositiu pedagògic. Modalitats pedagògiques de transmissió. Sociologia de la pedagogia.
Identitat pedagògica en contextos específics: descripció i anàlisi de la producció social d'identitat en els processos de transició educativa i professional.
Cossos, gèneres i sexualitats: representacions i pràctiques socials. Construcció social de la salut i la malaltia.
Coeducació audiovisual, gènere, semiòtica i estudis culturals. Anàlisi crítica de la cultura audiovisual i la seua dimensió co-educativa. Significació i codificació de gènere als discursos audiovisuals. Interpel·lació mediàtica: processos d'identificació i subjectivació.
Estudi dels processos de precarització en contextos socials dominats discursivament per l'economia del coneixement.
Anàlisi de les polítiques socials. En relació amb la capacitat formadora i investigadora del grup les membres hi participem en les formacions de tercer cicle de:
Màster de Gènere i Polítiques d'Igualtat.
Màster d'Acció Social i Educativa.
Màster en Psicopedagogia.
Màster de Professorat d'educació Secundària. A més a més participem en el Programa de Doctorat en Educació de la UV i en el Programa de Doctorat del Institut d'Estudi de les Dones.[Llegir més][Ocultar]
Pàgina Web:
Objectius cientificotècnics: - Desarrollar conocimiento sobre relaciones de genero desde un posicionamiento critico.
- Profundizar en las dinamicas de precarizacion de las sociedades del conocimiento.
- Transferir conocimiento a la sociedad y participar de los procesos sociales de creacion de conocimiento.
Línies d'investigació: - Processos de distribució i construcció de coneixement legítim.Estudi de la pràctica pedagògica a partir de la teoria de Basil Bernstein. Anàlisi dels processos de distribució i construcció de coneixement legítim al dispositiu pedagògic. Modalitats pedagògiques de transmissió. Sociologia de la pedagogia. Pedagogia crítica i taula crítica.
- Identitat pedagògica en transició.Anàlisi de la producció de la identitat pedagògica en contextos específics de transició educativa i professional des d'una perspectiva de justícia social. Construcció de posicionament social de la joventut en els processos institucionals de transició. Anàlisi de polítiques educatives des d'una perspectiva crítica: modernització conservadora.
- Cossos, gèneres i sexualitats: representacions i pràctiques socials..Estudi dels efectes del biopoder aplicat a l'anàlisi dels cossos, els gèneres i les sexualitats. Construcció social de la salut i la malaltia.
- Infància i gènere.Anàlisi del paper de les pràctiques, mètodes i tècniques a l'àmbit de la intervenció social, en la producció d'identitats i sexualitats.
- Coeducació audiovisual, gènere, semiòtica i estudis culturals.Coeducació audiovisual, gènere, semiòtica i estudis culturals. Anàlisi crítica de la cultura audiovisual i la seua dimensió coeducativa. Significació i codificació de gènere als discursos audiovisuals. Interpelació mediàtica: processos d'identificació i subjectivació.
- Noves precarietats en les societats del coneixement.Estudi dels processos de precarització en contextos socials dominats discursivament per l'economia del coneixement i que impliquen especialment a persones amb titulació superior. Fenòmens:l'activació emprenedora, noves formes de precarietat vital i el paper de les institucions d'ensenyament superior.
- Pobresa, guetització, minoríes ètniques.Relacions pedagògiques en contextos d'exclusió social i educativa (pobresa, guetització, minories ètniques). Anàlisi de les polítiques de lluita contra el fracàs i abandonament escolar prematur. Justícia curricular i equitat educativa. Infància i RECE.
Components del grup:
CNAE: - Investigación y desarrollo experimental en ciencias sociales y humanidades.
Estructura associada: - Institut Universitari d'Estudis de les Dones (IUED)
Paraules clau: - Ensenyament I Formació;Formació Professional;Sociologia De L'Educació; Destinataris De L'Educació; Condicions Económiques; Coneixement; Relacions HumanesEconómiques;Coneixement;Relacions Humanes
- Transiciones educativas; formación profesional; sociología de la juventud; procesos curriculares; Justicia Social.
- Cuerpo; Género; Sexualidad; Construcciones sociales. Salud; enfermedad.
- Género e infancia; intervención social. Programas de Educación Sexual.
- Coeducación audiovisual; estudios culturales; semiótica.
- Precariedad; Sociedad del conocimiento
- Relaciones pedagógicas; minorías étnicas; pobreza; infància; ciudades educadoras.