El programa Erasmus+ ofereix subvencions per a una àmplia gama d'accions i activitats en els camps de l'educació, la formació, la joventut i l'esport per al període 2014-2020.

Erasmus+ té com a objectiu millorar les qualificacions i l'empleabilitat i modernitzar l'educació, la formació i el treball juvenil.

La convocatòria en vigor del programa Erasmus+ és:

Convocatòria 2020

Objecte

La present convocatòria de propostes es va publicar en el Diari Oficial de la Unió Europea el 5 de novembre de 2019 i es basa en el Reglament (UE) núm. 1288/2013 del Parlament Europeu i del Consell, pel qual es crea el programa Erasmus+ (el programa d'educació, formació, joventut i esport de la Unió), així com en els programes de treball anuals d'Erasmus per a 2018 i 2019. El programa Erasmus comprén el període 2014-2020.

Resolució de la convocatoria de la Comissió Europea

Accions

La present convocatòria de propostes comprén les següents accions del programa Erasmus:

Acció clau 1 (AC1): Mobilitat de les persones per motius d'aprenentatge

• Mobilitat de les persones en l'àmbit de l'educació, la formació i la joventut

• Graus de màster conjunts Erasmus Mundus

Acció clau 2 (AC2): Cooperació per a la innovació i l'intercanvi de bones pràctiques

• Associacions estratègiques en l'àmbit de l'educació, la formació i la joventut

• Universitats Europees

• Aliances pel coneixement

• Aliances per a les competències sectorials

• Desenvolupament de les capacitats en l'àmbit de l'educació superior

• Desenvolupament de les capacitats en l'àmbit de la joventut

Acció clau 3 (AC3): Suport a la reforma de les polítiques

• Projectes de diàleg en l'àmbit de la joventut

Activitats Jean Monnet

• Càtedres Jean Monnet

• Mòduls Jean Monnet

• Centres d'excel·lència Jean Monnet

• Suport Jean Monnet a associacions

• Xarxes Jean Monnet

• Projectes Jean Monnet

Esport

• Associacions en col·laboració

• Petites associacions en col·laboració

• Esdeveniments esportius europeus sense ànim de lucre

Participants

Podrà sol·licitar finançament amb càrrec al programa Erasmus qualsevol entitat pública o privada que treballe en l'àmbit de l'educació, la formació, la joventut i l'esport. A més, els grups de joves que treballen en el sector de la joventut, encara que no necessàriament en el marc d'una organització juvenil, podran sol·licitar finançament per a mobilitat per motius d'aprenentatge de joves, estudiants o treballadors, així com per a associacions estratègiques en l'àmbit de la joventut.

El programa Erasmus estarà obert a la participació dels següents països:

Els següents països del programa poden participar plenament en totes les accions del programa Erasmus:

• els vint-i-vuit Estats membres de la Unió Europea,

• els països de l'AELC i de l'EEE: Islàndia, Liechtenstein i Noruega,

• els països candidats a l'adhesió a la UE: Turquia, Macedònia del Nord i Sèrbia.

A més, algunes accions del programa Erasmus estan obertes a organitzacions de països associats.

Pressupost

El pressupost total destinat a aquesta convocatòria de propostes s'estima en 3.207,4 milions EUR.

• Educació i formació             2.943,3  milions EUR
  • Joventud                                191,9  milions EUR
  • Jean Monnet                            14,6  milions EUR
  • Esport                                      57,6  milions EUR

El pressupost total assignat a la convocatòria, així com el seu repartiment, són indicatius i poden ser modificats a reserva d'una modificació dels programes de treball anuals d'Erasmus.

Termini per a la presentació de les sol·licituds

Tots els terminis de presentació de les sol·licituds especificats expiren a les 12.00 hores (hora de Brussel·les)

Acció clau 1

• Graus de màster conjunts Erasmus Mundus