Gestió Electrònica UVUniversitat de València Logo del portal

Una vegada generat el rebut o justificant de recepció, es crearà l'expedient electrònic associat a la sol·licitud i el corresponent missatge en la plataforma de VALISA electrònica.
Com hem comentat en un altre apartat, el missatge tindrà una destinació inicial o un altre, depenent del grup o circuit de gestió seleccionat en la sol·licitud.
Missatges gestionats inicialment per l'Oficina central de Registre: Són aquells el grup o el circuit de gestió dels quals no ha marcat la Unitat com de ‘recepció directa’.
Missatges gestionats directament pel grup de gestió de la unitat destinació: Són aquells el grup o el circuit de gestió dels quals no ha marcat la Unitat com de ‘recepció directa’. 
El grup de la Unitat serà l'encarregat de recepcionar els expedients corresponents a cadascuna de les sol·licituds en la fase de verificació.  
Per defecte, els missatges de tipus Unitat disposen de les següents accions: “veure missatge”, “veure destinataris”, “veure observacions i estat”, “generar correu”, “redirigir missatge” i “rebutjar missatge”.
Una vegada un missatge haja sigut redirigit/rebutjat almenys una vegada, s'habilitarà l'opció “veure històric”:
D'altra banda, els missatges de tipus persona (P2U) disposen de les següents accions per defecte: “veure missatge”, “veure destinataris”, “veure observacions i estat”, “veure interessats”, “generar correu”, “gestió de notificacions” i “redirigir missatge”. A partir de la versió 1.3 també disposen de l'acció “expedient electrònic”:
L'expedient electrònic associat als missatges de tipus P2U és accessible com una acció més dins del missatge.
Un missatge de tipus persona que siga redirigit també disposarà de les accions “veure històric” i, a més, les unitats receptores de la redirecció també podran utilitzar l'acció “rebutjar missatge”.