Logo de la Universitat de València Logo del portal

La Clínica pels Drets Humans visita les fosses de Paterna

• 21 de maig de 2019

Alumnes de Dret han visitat el passat 3 de maig, en el marc d'un dels casos que porten en la Clínica per a la APDHE (Associació pro Drets Humans d'Espanya), les exhumacions de les fosses amb represaliats del franquisme del cementeri de Paterna, acompanyats per integrants de la cooperativa el Rogle i ArqueoAntro.
"Resulta difícil no emocionar-se escoltant la història, ben comptada per Miguel, d'ArqueoAntro, i veient com són les fosses i el seu contingut, així com l'estat d'abandó en què es troba la paredassa on es van produir centenars d'afusellaments", afirmen.
Des de la Clínica Jurídica defensen que no és un tema de revenja, com alguns sostenen. La Llei per a la Recuperació de la Memòria Històrica permet a les famílies, no només dels represaliats per la Dictadura (que són majoria, per descomptat), sinó de totes les víctimes de la guerra, d'un i un altre bàndol, accedir a ajudes per a localitzar i enterrar als seus morts.
"És una qüestió de drets humans", sentencien.