L’estudi d’indicadors universitaris ens permet conèixer millor el progrés de l’estudiantat, tot considerant els canvis de titulació, els possibles abandons o la prolongació de la graduació, a més del rendiment acadèmic. Incloem una selecció d’estudis sobre trajectòries acadèmiques realitzats a la Universitat de València que anirà ampliant-se amb treballs venidors.
- Villar-Aguilés, García Ros, Hernàndez, Muñoz (2017). Estudi Trajectòries, abandons i canvis de titulació en la Universitat de València. Disponible en https://roderic.uv.es/handle/10550/75652
- Garcelán, J. i Andreu, Sela (2018). Abandó i canvi de titulació a la universitat. Revista Futura, 35, 6-13. Disponible en https://revistafutura.blogs.uv.es/2018/06/19/abando-i-canvi-de-titulacio-a-la-universitat
- Villar Aguilés, A. (2010). Del abandono de estudios a la reubicación universitaria. Revista de Sociología de la Educación-RASE, 3, 2: 267-283. Disponible en https://ojs.uv.es/index.php/RASE/article/view/8705
- Villar, A., Vieira, M.M., Hernàndez, F., Almeida, A. (2012). Más que abandono de estudios, trayectorias de reubicación universitaria. Aproximación comparada al caso español y portugués. Revista Lusófona de Educação, 21, 21, 139-162. Disponible en http://revistas.ulusofona.pt/index.php/rleducacao/article/view/3085
- García Ros, R., Pérez Blasco, J., Pérez González, F., i Natividad, L. (2012). Evaluación del estrés académico en estudiantes de nuevo acceso a la Universidad. Revista Latinoamericana de Psicología, 44, 143-154. Disponible enhttps://www.redalyc.org/pdf/805/80524058011.pdf