Branca de coneixement: Ciències de la Salut
Àmbit de coneixement: Fisioteràpia, podologia, nutrició i dietètica, teràpia ocupacional, òptica i optometria i logopèdia
Centre: Facultat de Psicologia i Logopèdia
Codi titulació: 2119
Web específica del màster: www.uv.es/master-logopedia
Universitats participants: Universitat de València
Crèdits totals del títol: 60
Obligatoris:45
Pràctiques externes7.5
Treball fi de màster:7.5
Cursos: 1
Places oferides: 25
Modalitat d'ensenyament: Presencial
Llengua docència: ------
Preu del crèdit primera matrícula:35.34€
Preu del crèdit primera matrículaper a estudiantat estranger no UE ni règim comunitari:70.68€
Comissió de Coordinació Acadèmica Amparo Ygual Fernández (Directora)
Miguel Armengot Canceller
Valeria Castillo Rey
Laura Dolz Serra
Antonio Ferrer Manchón
Vicente Rosell Clarí
Julia Aguilar Izquierdo (PTGAS)
Interès acadèmic, científic o professional: Les creixents demandes socials cap a la logopèdia no solament es reflecteixen en l’increment de llocs de treball, sinó a través d’altres indicadors. Entre aquests, cal destacar les llistes d’espera dels serveis hospitalaris de logopèdia, que avalen la insuficiència d’aquests tant en referència amb la seua distribució geogràfica com a l’alta taxa de demandants de serveis no atesos; les demandes en l’àmbit educatiu sobre la necessitat d’una major presència de personal de suport, entre els quals hi ha els logopedes; i les demandes de serveis nous d’altres col·lectius.
A més, l’envelliment de la població comporta una major demanda de professionals de la logopèdia per treballar en l’àmbit de les malalties degeneratives, als centres geriàtrics i en altres institucions per rehabilitar el llenguatge de persones grans. Els professionals de la logopèdia també s’estan incorporant en altres àmbits professionals com a resultat de la demanda social: des dels professionals de la veu (cantants, periodistes, professors), fins als serveis de rehabilitació com a conseqüència d’accidents, més enllà d’àmbits tradicionals com els trastorns del desenvolupament o l’aprenentatge del llenguatge en la infància. Finalment, és creixent l’exercici de la logopèdia en grups de població amb necessitats especials molt variades: persones amb síndrome de Down, paràlisi cerebral, trastorns d’espectre autista, esclerosi múltiple, esclerosi lateral amiotròfica, etc.