Professorat UV
Foto | Nom i cognoms | Adreça | + info | Biografia |
---|---|---|---|---|
ALBA ROBLES, JOSE LUIS |
---------------------------------------------- Dr. José Luis Alba Robles Universitat de València www.ibercrima.org TF: +34-615. 333.754 skype: ellalagartodejaen -------------------------------------- |
|||
ALVAREZ DIAZ, JOSE ANTONIO |
||||
ALVAREZ SOLVES, JOSE OCTAVIO |
Facultad de Psicología Departamento de Psicología Social Despacho F416 Avda. Blasco Ibañez 21 46010 Valencia Tutorías previa cita por e-mail (9616) 25526 |
|||
AVIA FAURE, SALVADOR |
||||
BELEÑA MATEO, M.ANGELES |
(9639) 83496 |
|||
BENEDITO MONLEON, MARIA DESAMPARADOS |
(9639) 83611 |
|||
BERNAL SANTACREU, MARIA CONSUELO |
(9638) 64707 |
|||
BOSCH FENOLLOSA, LAURA |
||||
BUELGA VASQUEZ, SOFIA MIRNA Director/a Titulacio Master Oficial |
(9638) 64575 |
|||
CARBONELL VAYA, ENRIQUE Secretari/a d' Institut Universitari |
(9638) 64454 |
|||
CASTILLO FERNANDEZ, ISABEL MARIA |
||||
CAVA CABALLERO, M.JESUS |
(9639) 83492 |
|||
CEREZO JIMENEZ, M.ANGELES |
(9638) 64475 |
|||
CHOLIZ MONTAÑES, MARIANO JESUS |
(9638) 64853 |
|||
CORTES TOMAS, MARIA TERESA |
||||
DIAZ MARTINEZ, AMELIA Coordinador/a de Programa de Doctorat |
(9638) 64411 |
|||
D'OCON GIMENEZ, ANA MARIA Vicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets |
83598 |
|||
DOLZ SERRA, LAURA Secretari/a de Departament Responsables de Gestio Academica Coordinador/a Titulacio de Grau |
(9639) 83499 |
|||
FUENTES DURA, INMACULADA |
||||
FUENTES DURAN, MARIA DEL CASTILLO Coordinador/a Curs Vicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets |
Despacho F-105 Departamento de Metodología de las Ciencias del Comportamiento Facultad de Psicología Universidad de Valencia Avda. Blasco Ibáñez, 21. Valencia , 46010. 83247 |
Biografia | ||
María C. Fuentes és Professora Ajudant Doctor en el Departament de Metodologia de les Ciències del Comportament a la Facultat de Psicologia de la Universitat de València. Les seves àrees d'investigació se centren fonamentalment en l'anàlisi de les propietats psicomètriques dels instruments de mesura i en la validació transcultural del model teòric de dues dimensions i quatre tipologies de socialització parental. |
||||
GABALDON HERNANDEZ, MARIA JOSE |
||||
GALINDO CASANOVA, ROSA ANDREA |
||||
GIL LLARIO, M.DOLORES |
Despacho F-208, horario de atención de alumnos miércoles y viernes de 9 a 10:30h y de 12:30-14h http://salusex.es (9639) 83157 |
|||
GOMEZ HERNANDEZ, JAVIER |
||||
GONZALEZ SALA, FRANCISCO |
(9639) 83881 |
|||
HERRERA TORRES, MARINA |
(9638) 64571 |
|||
LILA MURILLO, M. SOLEDAD |
(9638) 64036 |
Biografia | ||
Marisol Lila, Catedràtica de Psicologia Social de la Universitat de València, és membre del grup d'investigació Vio-Strategy (Advanced research strategies on family and gender violence). Compta amb una dilatada experiència en l'àmbit d'estudi de la violència contra la dona en les relacions de parella, així com amb nombroses publicacions en revistes nacionals i internacionals. Ha dirigit diversos projectes d'investigació en este àmbit. És directora del Programa Contexto (programa d'investigació, formació, intervenció i prevenció de la violència de gènere a través del treball amb l'agressor) , que es desenrotlla en la Universitat de València (Facultat de Psicologia) des de l'any 2006. És editora associada de la revista Psychosocial Intervention. |
||||
LLOPIS GOIG, RAMON |
21729 |
|||
LLORCA MESTRE, ANNA |
(9638) 64821 |
|||
LOPEZ LATORRE, MARIA JESUS Coordinador/a Curs |
(9639) 83222 |
|||
MALONDA VIDAL, ELISABETH |
(9639) 83851 |
|||
MARCO FRANCISCO, MIRIAM |
(9638) 64583 |
|||
MARTI VILAR, MANUEL |
Departament de Psicologia Bàsica Facultat de Psicologia Universitat de València Avgda. Blasco Ibañez, 21 46010-València (9638) 64523 |
|||
MARTINEZ JARQUE, NEREA |
717148770 (P) |
|||
MARTINEZ MIGUEL, ELENA |
||||
MARTINEZ SANCHIS, SONIA |
(9638) 64825 |
|||
MORATALLA MONFORT, SILVIA |
||||
MORENO RUIZ, DAVID Director/a Titulacio Master Oficial |
(9638) 64303 |
|||
ORTEGA BARON, JESSICA |
||||
ORTEGA VILA, GEMA |
||||
PARICIO ANDRES, DIANA |
||||
PERONA MARTINEZ, MOISES |
||||
PLANELLS ROS, EVA MARIA |
||||
PONS DIEZ, JAVIER |
Despatx núm. N109 Departament de Psicologia Social (Facultat de Psicologia). (9639) 83361 |
|||
PRADO GASCO, VICENTE JAVIER |
Biografia | |||
Llicenciat en Psicologia per la universitat de València (2006, Premi extraordinari). Màster en Direcció de Recursos Humans i Organització per ESIC Business Màrqueting School. València (2008). Doctor en Psicologia Social i de les Organitzacions per la Universitat de València (Excel·lent Cum laude) (Maig 2012). i Doctor en Psicologia per la Universitat Jaume I de Castelló (Excel·lent Cum laude. Esment internacional. Premi extraordinari) (24 Gener 2018). Sexenni viu per la CNEAI 2014-2020. Acreditat a catedràtic. He participat en 28 projectes I+d+i (sent IP de 6) i 24 contractes d'investigació. Tinc mes de 100 articles publicats dels quals més de 90 són JCR, 14 capítols de llibre i un manual. He dirigit 16 tesis doctorals i actualment dirigisc 6 tesi. He sigut becari de la Universitat de València, del consell superior d'investigacions científiques (CSIC), del ministeri d'educació i ciència d'Espanya, de l'Agència Espanyola de cooperació internacional al desenvolupament (AECID). Professor titular de la Universitat Europea de València. De la Universitat Catòlica de València, de la ESIC Business Màrqueting School, de la Valencian International University (VIU), i de la Universitat CEU-Cardenal Herrera. Actualment soc Tiitular d'universitat del Departament de Psicologia Social de la Universitat de València i tutor en tres programes de doctorat de de la universitat de valència. He realitzat 20 estades d'investigació en universitats nacionals i internacionals i treballat amb investigadors de Bèlgica, Holanda, Lituània, Finlàndia, Anglaterra, l'Argentina, Xile, el Brasil, l'Equador, els Estats Units i el Canadà. He sigut ponent convidat en diferents congressos internacional i universitats nacionals i internacionals. Pertany al comité editorial de 6 revistes. Àrees d'investigació: Psicologia Social, Psicologia Econòmica i del Consumidor, Gestió de l'Esport, Emocions i Benestar, Riscos Psicosocials |
||||
ROMAN ROJAS, FRANCISCO |
||||
TRENADO SANTAREN, ROSA MARIA Director/a Titulacio Master Oficial |
(9638) 64849 |
|||
TUR PORCAR, ANA MARIA |
(9638) 64562 |
Biografia | ||
ARTICLES PUBLICATS Carlo, G., Samper, P., Malonda, E., Mestre, A. L., Tur‐Porcar, A. M., & Mestre, M. V. (2022). Longitudinal paths between parents' use of rewards and young adolescents' moral traits and prosocial behaviors. Journal of Adolescence, 94(8), 1096-1107. https://doi.org/10.1002/jad.12086 Cuartero, N., & Tur, A. M. (2021). Emotional intelligence, resilience and personality traits neuroticism and extraversion: predictive capacity in perceived academic efficacy. Nurse Education Today, 102, 104933. https://doi.org/10.1016/j.nedt.2021.104933 Tur-Porcar, A. M. & Llorca-Mestre, A. & Mestre-Escrivá, V. (2021). Agresividad, inestabilidad y educación socioemocional en un entorno inclusivo (Aggressiveness, instability and socioemotional education in an inclusive environment). Comunicar, 66, 45-55. https://doi.org/10.3916/C66-2021-04 | Tur Porcar, A. M., Cuartero Monteagudo, N., Gea-Caballero, V., & Juárez-Vela, R. (2020). Resilience Scale Psychometric Study. Adaptation to the Spanish Population in Nursing Students. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(12), 4602. https://doi.org/10.3390/ijerph17124602 Tur-Porcar, A. M. & Ribeiro, D. (2020). The Role of Emotions and Motivations in Sport Organizations. Frontiers in Psychology, 11, 842-849 https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.00842 Ana M. Tur-Porcar, Laura Hernando y Anna Llorca Mestre (2019). La difusión del conocimiento científico a través de las revistas de la International Association of Applied Psychology (IAAP). Revista de Historia de la Psicología, 40(2), 42-53. https://doi.org/10.5093/rhp2019a8 Ana M. Tur-Porcar, Anna Doménech y Javier Jiménez (2019). Eficacia académica percibida, crianza, uso de internet y comportamiento en la adolescencia. Journal: Revista Latinoamericana de Psicología, 51(1), 38-47 http://dx.doi.org/10.14349/rlp.2019.v51.n1.5 Ana M. Tur-Porcar, Javier Jiménez-Martínez, & Vicenta Mestre-Escrivá (2019). Substance Use in Early and Middle Adolescence. The Role of Academic Efficacy and Parenting. Psychosocial Intervention, 28, 139-145. https://doi.org/10.5093/pi2019a11 Soriano, D. R., Martínez-Climent, C., & Tur-Porcar, A. M. (2018). Innovation, knowledge, judgment and decision-making as virtuous cycles. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 24(6), 1063-1064. Malonda, E., Llorca, A., Tur-Porcar, A., Samper, P., & Mestre, M. (2018). Sexism and Aggression in Adolescence—How Do They Relate to Perceived Academic Achievement?. Sustainability, 10(9), 3017. https://doi.org/10.3390/su10093017 Ana Tur-Porcar, José M. Merigó, Norat Roig-Tierno, Alicia Mas-Tur, and John Watt (2018). A bibliometric overview of the Journal of Psychology between 1936 and 2015. The Journal of Psychology, 52(4), 199–225. https://doi.org/10.1080/00223980.2018.1440516. Ana Tur-Porcar, Anna Doménech, y Mª Vicenta Mestre (2018). Vínculos familiares e inclusión social. Variables predictoras de la conducta prosocial en la infancia, Anales de Psicología, 34 (2), 340-348. http://dx.doi.org/10.6018/analesps.34.2.308151 Carlo, G., Samper, P., Malonda, E., Tur-Porcar, A., Davis, A. (2018). The Effects of Perceptions of Parents’ Use of Social and Materials Rewards on Prosocial Behaviors in Spanish and U.S. Youth. Journal of Early Adolescence, Vol. 38(3) 265-287. DOI: 10.1177/0272431616665210 Tur-Porcar, A. (2017). Parenting Styles and Internet Use. Psychology & Marketing, 34, 1016–1022. https://doi.org/10.1002/mar.21040 Malonda, E., Tur-Porcar, A., & Llorca, A. (2017). Sexismo en la adolescencia: estilos de crianza, división de tareas domésticas, conducta prosocial y agresividad. Revista de Psicología Social, 32, 333-361. http://dx.doi.org/10.1080/02134748.2017.1291745 Tur-Porcar, A., Mas-Tur, A., & Belso, J. A. (2017). Barriers to women entrepreneurship. Different methods, different results?. Quality & Quantity, 51(5), 2019-2034. DOI: 10.1007/s11135-016-0343-0 Tur-Porcar, A., Llorca, A., Malonda, E., y Mestre, V. (2016). Empatía en la adolescencia. Relaciones con razonamiento moral prosocial, conducta prosocial y agresividad. Acción Psicológica, 13(2), 3-14. https://doi.org/10.5944/ap.13.2.17802 Mas-Tur, A., Tur-Porcar, A. & Llorca, A. (2016). Social Media Marketing For Adolescents. Psychology & Marketing, 33(12), 1119–1125. https://doi.org/10.1002/mar.20947 Tur-Porcar, A., Mestre, V. y Llorca, A. (2015). Estilos parentales. Análisis psicométrico en dos estudios en población española. Anuario de Psicología/The UB Journal of Psychology, 45(3), 347-359. http://revistes.ub.edu/index.php/Anuario-psicologia/article/view/14648 Mestre, V., Carlo, G., Samper, P., & Tur-Porcar, A. (2015). Psychometric Evidence of a Multidimensional Measure of Prosocial Behaviors for Spanish Adolescents. Journal of Genetic Psychology, 176(4), 260-271. https://doi.org/10.1080/00221325.2015.1052726 Mas-Tur, A., Pinazo, P., Tur-Porcar, A. M., & Sánchez-Masferrer, M. (2015). What to avoid to succeed as an entrepreneur. Journal of Business Research, 68(11), 2279-2284. http://dx.doi.org/10.1016/j.jbusres.2015.06.011 Rey-Martí, A., Tur-Porcar, A., & Mas-Tur, A. (2015). Linking female entrepreneurs’ motivation to business survival. Journal of Business Research, 68(4), 810-814. http://dx.doi.org/10.1016/j.jbusres.2014.11.033. Mestre, V., Mesurado, B., Tur-Porcar, A. Samper, P., Richaud, C. (2014). Adaptación y validación en población española de la Escala de Expectativa de los hijos adolescentes sobre la reacción de sus padres frente al comportamiento prosocial y antisocial. Universitas Psychologica, 12(4), 61-69. http://hdl.handle.net/11336/33462 Mesurado, B.; Richaud, M. C.; Mestre, V.; Samper, P.; Tur-Porcar, A.; Morales, S. A.; Viveros, E. F. (2014). Parental Expectations and Prosocial Behavior of Adolescents From Low-Income Backgrounds: A Cross-Cultural Comparison Between Three Countries Argentina, Colombia, and Spain. Journal of Cross-Cultural Psychology, 45(9), 1471-1488. https://doi.org/10.1177/0022022114542284 Carlo, G.; Mestre, V.; McGinley, M. M.; Tur-Porcar, A.; Samper, P.; Opal, D. (2014). The Protective Role of Prosocial Behaviors on Antisocial Behaviors: The Mediating Effects of Deviant Peer Affiliation. Journal of Adolescence, 37(4), 359-366. http://dx.doi.org/10.1016/j.adolescence.2014.02.009 Tur-Porcar, A.; Metre, V.; Samper, P.; Malonda, E.; Llorca, A. (2014). Programa de educación de las emociones: la con-vivencia. Evaluación de su eficacia en la conducta prosocial. International Journal of Developmental and Educational Psychology, 2(1), 593-599. http://hdl.handle.net/10662/1938 Tur-Porcar, A. (2014). Crianza, competencia parental y su relación con el desarrollo de los hijos. Revista Mexicana de Investigación en Psicología, 6(2), 186-191. http://www.medigraphic.com/pdfs/revmexinvpsi/mip-2014/mip142i.pdf Richaud, M. C., Mestre, V., Lemos, V., Tur-Porcar, A., Ghiglione, M. y Samper, P. (2013). La influencia de la cultura en los estilos parentales en contextos de vulnerabilidad social. Avances en Psicología Latinoamericana, 31(2), 419-431. http://hdl.handle.net/11336/19152 Carlo, G., Mestre, V., McGinley, M. M., Tur-Porcar, A., Samper, P. y Streit, C. (2013). The Structure and Correlates of a Measure of Prosocial Moral Reasoning in Adolescents from Spain. European Journal of Developmental Psychology, 10(2), 174-189. https://doi.org/10.1080/17405629.2012.762909 Richaud, M. C.; Mestre, M. V.; Mesurado, B.; Samper, P.; Lemos, V.; Tur-Porcar, A. (2013). Parental styles, emotional instability and aggressiveness in children in social vulnerability in Argentina and Spain. Ansiedad y Estrés, 19(1), 53-69. Richaud, M. C.; Mestre, M. V.; Mesurado, B.; Samper, P.; Lemos, V.; Tur-Porcar, A. (2013). Estilos parentales, inestabilidad emocional y agresividad en niños de nivel socioeconómico bajo en Argentina y España. Ansiedad y Estrés, 19(1), 53-69. Samper, P., Llorca, A., Tur, A., Mestre, V., & Gimenez, L. (2012). Adaptation of parenting practices measure (ppm) in Spanish adolescents. International Journal of Psychology, 47, 27. Tur-Porcar, A., Mestre, V.; Samper, p. y Malonda, E. (2012). Crianza y agresividad de los menores: ¿es diferente la influencia del padre y de la madre?. Psicothema, 24(2), 284-288. http://www.psicothema.com/psicothema.asp?id=4012 Carlo, G., Mestre, M. V., McGinley, M., Tur-Porcar, A., Samper, P., & Sandman, D (2012). The interplay of emotional instability, empathy, and coping on prosocial and aggressive behaviors. Personality and Individual Differences, 48(4), 872-877. http://dx.doi.org/10.1016/j.paid.2012.05.022. Mestre, V., Samper, P., Tur-Porcar, A., Cortés, M. y Malonda, E. (2012). Un programa de educación intercultural: Desarrollo de la empatía y la prosocialidad. Revista de Psicología y Educación, 7(2), 9-29. Samper, P., Mestre, V., Tur-Porcar, A., Santolaria, Y. y Llorca Mestre, A. (2012). Los mecanismos de afrontamiento como predictores de la disposición prosocial. Revista de Psicología y Educación, 7(2), 31-47. http://www.revistadepsicologiayeducacion.es/pdf/77.pdf Mestre, V., Samper, P., Tur-Porcar, A., Richaud, C., y Mesurado, B. (2012). Emociones, estilos de afrontamiento y agresividad en la adolescencia. Universitas Psychologica, 11(4), 1263-1275. https://search.proquest.com/docview/1771625136?pq-origsite=gscholar Carlo, G., Mestre, M. V., Samper, P., Tur, A., y Armenta, B. E. (2011). The Longitudinal Relations Among Dimensions of Parenting Styles, Sympathy, Prosocial Moral Reasoning and Prosocial Behaviors. International Journal of Behavioral Development, 35(2), 116-124. DOI: 10.1177/0165025410375921 Mestre, M. V.; Tur, A.; Samper, P. y Latorre, A. (2010). Relaciones entre la inestabilidad emocional y la agresión. La acción de los estilos de crianza. Ansiedad y Estrés, 16(1), 33-45. Carlo, G.; Mestre, M. V.; Samper, P.; Tur, A. y Armenta, B. E. (2010). Feelings or cognitions? Moral cognitions and emotions as longitudinal predictors of prosocial and aggressive behaviors. Personality and Individual Differences, 48(8), 872–877. Mestre, M. V., Samper, P., Frías, M. D. y Tur, A. (2009). ¿Son las mujeres más empáticas que los varones?. Un estudio longitudinal en la adolescencia. Spanish Journal of Psychology, 12(1), 76-83. Mestre, M. V., Samper, P., Tur, A. y Malonda, E. (2009). Posturas conservadoras frente al Darwinismo: Manuel Polo y Peylorón. Revista de Historia de la Psicología, 30(2-3), 231-240. Samper, P., Mestre, M.V., Tur, A. M., Orero, A. y Falgás, M. (2009). La situación de la Historia de la Psicología en el currículo del psicólogo. Revista de Historia de la Psicología, 29(3-4), 211-222. Samper, P., Tur, A. M., Mestre, M. V. y Cortés, M. T. (2008). Agresividad y afrontamiento en la adolescencia. Una perspectiva intercultural. International Journal of Psychology and Psychological Therapy, 8(3), 431-441. Mestre, V., Samper, P., Tur, A., & Badenes, M. (2008, June). Empathy and personal disposition versus emotional instability and aggressiveness in childhood. In International Journal of Psychology (Vol. 43, No. 3-4, pp. 755-755). Mestre, V., Samper, P., Tur, A., Latorre, A., & Cortés, M. (2008). Hostility, neglect and permissiveness in parent-child relation: Influence in behavioural development. International Journal of Psychology, 43(3), 185. Mestre, MV., Tur, A., Samper, P., Nácher, MJ., Cortés, MT. (2007). Estilos de crianza en la adolescencia y su relación con el comportamiento prosocial. Revista Latinoamericana de Psicologia, 39(2), 211-225. Mestre, V., Samper, P., Tur, A.M., Cortés, M.T. y Nácher, M.J. (2006). Conducta prosocial y procesos psicológicos implicados: Un estudio longitudinal en la adolescencia. Revista Mexicana de Psicología, 23(2), 203-215. Samper, P., Cortés, M.T., Mestre, V., Nácher, M.J. y Tur, A. (2006). Adaptación en población española del Child’s Report of Parent Behavior Inventory. Psicothema, 18(2), 263-271. Mestre, V., Samper, P., Nácher, M.J, Tur, A. y Cortés, M.T. (2006). Psychological processes and family variables as prosocial behavior predictors in a sample of Spanish adolescents. Psychological Reports, 98, 30-36. https://doi.org/10.2466/pr0.98.1.30-36 Mestre, V., Samper, P.,Tur, A., Cortés, M. T., Dolz, L. y Soler, V. (2006). El Fenómeno de la adopción: un programa para la adaptación familiar. Informació Psicològica, 88, 22-34. Mestre, M.V., Nácher, M.J., Soler, V., Tur, A., Samper, P., Cortés, M.T. y Dolz, L. (2006). La psicología en España a través de los Symposia anuales de la Sociedad Española de Historia de la Psicología. Revista de Historia de la Psicología, 27(2-3), 215-224. Cortés, M.T., Giménez, JA.,Mestre, V., Nácher, M.J., Samper, P. y Tur, A. (2005). Los padres ante las nuevas formas de consumo de alcohol de sus hijos. IberPsicología Publicación electrónica, 10(6.4). Mestre, V., Samper, P., Nácher, M.J., Cortés, M.T. y Tur, A. (2005). Estilos de crianza y agresividad en la infancia. IberPsicología Publicación electrónica, 10(6.3). Mestre.M.V.; Nácher, M.J.; Samper, P.; Tur, A.M.; Cortés, M.T. (2005). El estudio del delito en menores: la reeducación en las casas tutelares. Revista de Historia de la Psicología, 29(3-4), 211-222. Mestre, M.V.; Nácher, M.J.; Samper, P.; Cortés, M.T.; Tur, A.M. (2005). La obra tutelar de la Congregación de Terciarios Capuchinos en Valencia: Estadística de factores influyentes en la conducta de menores institucionalizados (1939-1949). IberPsicología Publicación Electrónica, 10. Mestre, V., Samper, P. M. J. N., Nacher, M. J., Tur, A., & del Barrio, V. (2004, October). Evaluation of the empathy and related variables. In International Journal of Psychology (Vol. 39, No. 5-6, pp. 517-517). 27 del Barrio, V., Mestre, V., Tur, A., y Samper, P. (2004). La depresión infanto-juvenil. El efecto de los factores emocionales, comportamentales y sociodemográficos. Revista de Psicología General y Aplicada, 57(1), 5-20. Mestre, V., Tur, A., y del Barrio, V. (2004). Temperamento y crianza en la construcción de la personalidad. Conducta agresiva, Inestabilidad y Prosociabilidad. Acción Psicológica, 3(1), 7-20. Tur, A., Mestre, V. y del Barrio, V. (2004). Factores moduladores de la conducta agresiva y prosocial. El efecto de los hábitos de crianza en la conducta del adolescente. Ansiedad y Estrés, 10(1), 75-88. Mestre, M.V., Nácher, M.J., Samper, P., Cortés, M.T. y Tur, A. (2004). Aportación de los Terciarios Capuchinos a la evaluación psicológica de menores desadaptados. Revista de Historia de la Psicología, 25(4), 67-82. Tur, A.M.; Mestre, M.V.; del Barrio, V. (2004). Los problemas de conducta externalizados e internalizados en la adolescencia: relaciones con los hábitos de crianza y con el temperamento. Acción Psicológica, 3 (), 207-221. Mestre, V., Frías, M.D., Samper, P., y Tur, A. (2002). Adapatación y validación en población española del PROM: Una medida objetiva del razonamiento moral prosocial. Acción Psicológica, 1(3), 221-232. Mestre, V., Samper, P., Tur, A. y Nacher, M.J. (2001). Una aproximación a la definición de la psicología en la segunda mitad del siglo XX. Revista de Historia de la Psicología, 22 (2). 415-421. Mestre, V., Samper, P., Tur, A., Díez, I. (2001). Estilos de crianza y desarrollo prosocial de los hijos. Revista de Psicología General y Aplicada, 54(2), 621-703. Mestre, M.V.; Tur, A.M.; Díez, I.; Más, A. (2000). Dos décadas de la Revista de Historia de la Psicología. Revista de Historia de la Psicología, 21(2-3), 151-167. Tur, A., Samper, P., Mestre, M.V., y Pérez, E. (1997). Jalones históricos de la implantación y consolidación de la disciplina ’Historia de la Psicología’ en USA. Revista de Historia de la Psicología, 18(3-4) 525-538. |
||||
VIGUER SEGUI, MARIA PAZ |
Directora Càtedra de Joventut UV Departament Psicologia Evolutiva i de l'Educació Facultat de Psicologia i Logopedia Av. Blasco Ibañez 21. 46010 València (9639) 83493 |
Biografia | ||
Paz Viguer Seguí. Doctora en Psicologia per la Universitat de València (UV). Professora Titular en el Dept. de Psicologia Evolutiva i de l'Educació de la UV des de l'any 2000. La seua investigació se centra en l'àmbit de l'Optimització Evolutiva, dedicant-se a l'estudi i promoció del desenvolupament òptim. Des de 2001, ha sigut directora del grup d'investigació en Optimització Evolutiva GIOE i des de 2019, és directora del grup d'investigació en promoció del desenvolupament òptim GIDOP sorgit de la unió del grup GIOE i el grup Vinculacions afectives dirigit per la Dra. Maria José Cantero. A més, des de 2015 és membre del grup EnveCoEm, dirigit pel Dr. Juan Carlos Meléndez. En l'actualitat, participa en equips interdisciplinaris juntament amb psicòlegs, gerontòlegs, metodòlegs, sociòlegs i educadors socials, en estudis dirigits a investigar empíricament l'eficàcia d'intervencions en la promoció del desenvolupament, millorant les competències del subjecte, el seu benestar i la seua qualitat de vida, sobretot en la infància, la adolescència i la joventut. Durant la seua trajectòria investigadora ha dirigit i participat en nombrosos projectes d'investigació competitius obtenint finançament local, nacional i europeu. Així mateix, ha signat prop de 25 convenis i contractes amb institucions públiques i amb associacions. Fruit d'aquests projectes, contractes i col·laboracions compta amb prop de mig centenar de publicacions científiques, amb més de 30 publicacions en revistes nacionals i internacionals, la majoria d'elles indexades en bases de reconegut prestigi (JCR i Scimago) i més de 10 capítols i llibres en importants editorials. Aquesta trajectòria investigadora li ha permés obtindre l'avaluació positiva de la CNEAI en tres sexennis d'investigació, sent un d'ells en la modalitat de transferència del coneixement. També són nombroses les seues aportacions a la societat mitjançant la transferència a l'àmbit aplicat dels seus treballs. Ha participat en més de 120 cursos, congressos i reunions científiques nacionals i internacionals, gran part d'ells dirigides a professionals de la psicologia i de l'educació, així com a famílies. Una àrea d'especial interès des dels seus inicis investigadors ha sigut la transferència de coneixements mitjançant un treball coordinat comunitat-universitat que ha permès l'aplicació contínua d'accions amb rigor teòric i metodològic en escoles, ajuntaments i entitats socials. Tots els contractes i convenis dirigits han anat en aquesta línia i han donat importants fruits com la creació d'un model local de prevenció de la violència i promoció de la convivència que va ser adoptat per la Generalitat de Catalunya i implantat en diversos municipis, l'elaboració de debats familiars com a metodologia participativa realitzats amb més de 4000 famílies, o, la creació del model d'acompanyament extensiu a adolescents que, entre altres aspectes, donà com a fruit la creació de Rizom associació educativa. Aquesta implicació en l'àmbit professional aplicat ha consolidat una línia d'investigació dirigida a la promoció del desenvolupament òptim que reporta beneficis en xiquets, adolescents, joves, famílies i comunitats. Específicament, té una llarga trajectòria en l’àmbit de la joventut. Membre de diverses associacions juvenils des dels 14 anys, va fer la formació d’animadora juvenil i va treballar durant més de 12 anys al Centre Joventut i Europa. Allí va intervenir amb joves i entitats juvenils, va fer assessorament personalitzat, nombroses formacions, i es va especialitzar en projectes europeus (Joventut amb Europa bilaterals, trilaterals i multilaterals, Iniciatives juvenils, Horitzó, Petra, Tempus, Iniciatives amb Països Tercers, subcomissions mixtes d’intercanvi juvenil, Servei de Voluntariat Europeu, visites d’estudis a Europa i Amèrica Llatina...). Va ser membre fundacional de la xarxa d’entitats juvenils euromediterrània Yes Euro-med. Fruit de l’experiència desenvolupada va signar des de la universitat diversos contractes d’assessorament i transferència amb entitats juvenils, institucions de l’àmbit local, consells comarcals i la Secretaria General de Joventut de la Generalitat de Catalunya. Des de l’any 2022 és directora de la Càtedra de Joventut de la Universitat de València fruit d’un conveni de col·laboració entre l'Institut Valencià de la Joventut de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives (Generalitat Valenciana) i la Universitat de València (UV). D'altra banda, pel que fa a l'innovació docent, pertany al grup d'innovació IQ-docent de la UV. Aquest grup es centra en el disseny i validació de recursos i propostes d'intervenció dirigides a facilitar l'ajust acadèmic i social de l’estudiantat de nou accés, així com a la incorporació de metodologies d'avaluació en la universitat. Durant tota la seua trajectòria acadèmica és important la seua implicació en la formació de joves investigadors, oferint beques i contractes en els projectes i contractes d'investigació i dirigint més de 25 treballs de final de màster i de tesis doctorals. D'altra banda, cal destacar el seu compromís amb la psicologia aplicada en els centres de treball, sent coordinadora de les pràctiques externes del departament i havent tutoritzat més de 300 estudiants.
|
||||
VILLANUEVA MATOS, ALBA |