
Calendari previst de les convocatòries de la Direcció General de Ciència i Investigació 2025.
La Direcció General de Ciència i Investigació informa que, a partir de l'exercici 2025, es modificarà el calendari de convocatòries del Programa per a la Promoció de la Investigació Científica, el Desenrotllament Tecnològic i la Innovació de la Comunitat Valenciana (Orde Única d'I+D+i).
Esta mesura té com a objectiu facilitar la planificació dels equips d'investigació, reduir la sobrecàrrega temporal administrativa i millorar la qualitat dels processos d'avaluació.
Fins a la data, les 14 subvencions del Programa es convocaven simultàniament a l'octubre/ novembre, la qual cosa generava una elevada pressió en els equips sol·licitants, una concentració excessiva d'expedients en la fase d'avaluació de la AVAP i que les resolucions no es pogueren emetre fins a ben avançat l'any següent. Esta situació dificultava l'execució oportuna de les activitats finançades, especialment en el cas de les ajudes per a estades internacionals, del Programa GRISOLIA i organització de congressos.
Nou model de calendari
A partir de 2025 s'implanta un doble termini en la convocatòria de les diferents subvencions que conformen este programa: un primer termini de presentació de sol·licituds al juliol, i un segon el mes de novembre. L'objectiu és graduar la presentació de sol·licituds i permetre una avaluació i resolució més àgil i adaptada a les necessitats d'execució dels diferents tipus d'ajudes.
Enllaç al document de planificació del calendari de convocatòries
Objectius del nou calendari:
- Graduar els terminis de presentació de sol·licituds per a ajustar-los als terminis d'execució.
- Reduir la sobrecàrrega temporal tant per als equips d'investigació com per als avaluadors.
- Possibilitar la resolució més ràpida de les ajudes, i una execució més eficient dels fons.
- Alinear els calendaris d'execució amb els períodes acadèmics i científics internacionals.
- Millorar la planificació d'estades, contractes i activitats científiques associades als projectes.