Universitat de ValènciaRecerca i Transferència Logo del portal

Serveis d'assessorament

Quina ajuda trobaràs en la nostra secció?

Com a membre de la comunitat investigadora, des de la nostra secció, afavorim la teua participació en els programes d'investigació internacional oferint ajuda global al llarg de tot el cicle de vida dels projectes de R+D+I.

Si la teua empresa busca un soci acadèmic per a una proposta internacional d'investigació...

Posa't en contacte amb la Secció de R+D+I Internacional. En aquesta secció es promou l'establiment de col·laboracions estratègiques estables amb altres entitats, publiques i privades vetlant per formar part de l'ecosistema d'innovació.

Coordinaràs una proposta internacional d'investigació?, de Programa Marc de R+D+I?

Són diversos els avantatges de coordinar un projecte europeu d'investigació, com:

•    Ampliar la visibilitat que facilitarà futures invitacions per a participar en altres propostes o comités.
•    Ser l'únic interlocutor amb la CE i disposar d'una posició influent en les decisions del consorci.
•    Per al currículum del /de la investigador/a suposa un valor afegit.
•    Participar en les reunions de coordinadors organitzades per la CE.

 

Si coordinaràs una proposta del Programa Marc europeu d'I+D+I, Horitzó Europa, posa't en contacte amb la nostra Secció (sti.internacional@uv.es) des de l'inici, el temps és molt important!
 

Quines oportunitats de finançament europees individuals ofereix la UE per a unir-se a la UV?

La UE, a través del Programa Marc d'I+D+I, ofereix dues oportunitats de finançament individuals per a desenvolupar la teua carrera investigadora en la UV i ser partícip de la comunitat investigadora com a membre d'aquesta.
Aquestes convocatòries són:

 

Si estàs interessat/a en aquestes convocatòries contacta amb sti.internacional@uv.es

Disseny de plans estratègics personalitzats per a la participació en projectes internacionals de R+I

El finançament de la investigació procedent de tercers és rellevant per al desenvolupament de les carreres investigadores perquè:

  • permet guanyar independència
  • demostra competitivitat
  • suposa un avanç en la progressió professional acadèmica
  • fomenta les col·laboracions amb el sector privat/públic

 

Quin serà l'instrument adequat? Dirigit a carrera professional o a projecte?
Al llarg de la seua carrera, el/la Investigador/a passarà d'un finançament que només inclou el seu salari personal a projectes en els quals es finança el personal i resta de despeses necessàries per a executar el projecte, i el seu propi salari l'assumirà la institució.

 

Els instruments de finançament oferits als investigadors i investigadores tenen diferents objectius:

  • Donar suport a la mobilitat
    • Obtindre aportacions científiques
    • Ampliar la xarxa de relacions
    • Immersió en una cultura d'investigació diferent
  • Establir-se en la institució
    • Primer pas cap a la independència científica
    • Crear el seu primer (xicotet) grup d'investigació
    • Trampolí per a una beca d'investigació més avançada i/o permanent en la institució (o a l'estranger)

 

Consideracions a tindre en compte:
A quins instruments de finançament puc optar? Seré elegible al seu degut temps? Cobreix l'instrument la meua àrea d'investigació?
En quina etapa de la meua carrera em trobe? Quants anys després del meu doctorat? Estic preparat per a fer el següent pas?
Quin és el meu nivell? Quin és el meu potencial comparat amb el dels meus companys/as? On vull anar?
Vull quedar-me en el món acadèmic? Vull canviar al sector privat o a un altre lloc? M'ajuda aquest instrument a aconseguir els meus objectius? 

 

Posant el focus en les oportunitats dins de Programa Marc Europeu de R+D+I, el resum per etapes professionals:

  • Finançament de la carrera professional:
    • Beques MSCA doctorals
    • Beques MSCA postdoctorals
    • Subvencions ERC Starting
  • Finançament de projecte d'investigació:
    • Projecte col·laboratiu europeu, Horitzó Europa
    • Subvencions ERC Consolidator, ERC Advanced
Assessorament en el cicle vital global del projecte

Assessorament bàsic

  • Proporcionem informació general (genèrica o per temàtiques) sobre oportunitats de finançament, la seua adequació òptima i com participar en els diferents programes d'I+D+I internacionals. Remet la informació relativa a la teua idea de proposta i seràs atés per el/la gestor/a corresponent!
  • Informem sobre els criteris necessaris per a participar en aquests projectes d'I+D+I.
  • Difonem informació sobre esdeveniments rellevants i oportunitats de finançament internacionals.
  • Organitzem jornades nacionals i internacionals i fòrums interns per a la promoció de la participació i el networking entre grups d'investigació i institucions externes.
  • Assessorem de manera personalitzada al/ a la investigador/a: convocatòries d'interés, consells sobre planificació i estratègia cap a l'èxit.

 

Assessorament avançat
L'equip de la Secció d'I+D+I Internacional d'una banda estimula proactivament la participació dels equips d'investigació en els programes d'investigació internacionals i per una altra atén les demandes individuals de cada investigador, ja siguen experimentats o novells.

S'assessora al llarg de tot el cicle vital del projecte, en tot el procés de preparació:

  • Revisió sobre l'adequació de la idea en la finestra d'oportunitat. Les propostes reeixides requereixen de molta antelació. 
  • Elaboració d'un consorci òptim.
  • Aspectes específics de la proposta: comunicació, disseminació, explotació,…
  • Ajuda en l'elaboració del pressupost.
  • Revisió (no científica) de la proposta.

 

Com a Soci:

  • En proposta:
    • Emplenat i/o revisió dels formularis administratius de la UV
    • Assessorament en l'elaboració del pressupost de la UV
    • Aportacions en la redacció d'algun dels components no científics que sol·licite el/la coordinador/a
  • En negociació:
    • Assessorament en el Portal per a la preparació de l'Acord de subvenció (Grant Agreement)
    • Assessorament en l'elaboració i signatura de l'Acord de Consorci (Consortium Agreement)
  • En projecte:
    • Resolució de qualsevol dubte de caràcter administratiu, econòmic, legal, ètic, de gestió del consorci i de funcionament del Portal 
    • Intermediació amb el /la coordinador/a, amb el consorci i amb la CE
    • Elaboració i signatura dels informes financers
    • Col·laboració amb l'empresa auditora o la pròpia CE per a la realització dels informes d'auditoria


Com a Coordinador:

  • En proposta:
    • Alta de la proposta en la plataforma de sol·licituds
    • Emplenat i/o revisió dels formularis administratius de la UV
    • Intermediació amb el consorci
    • Assessorament en l'elaboració del pressupost de la UV
    • Aportacions en la redacció d'algun dels components no científics que sol·licite el/la coordinador/a
  • En negociació:
    • Assessorament en el Portal per a la preparació de l'Acord de subvenció (Grant Agreement)
    • Assessorament en l'elaboració i signatura de l'Acord de Consorci (Consortium Agreement)
  • En projecte:
    • Resolució de qualsevol dubte de caràcter administratiu, econòmic, legal, ètic, de gestió del consorci i de funcionament del Portal 
    • Atenció personalitzada al gestor/a del projecte qui farà la intermediació amb el consorci i amb la CE
    • Elaboració i signatura dels informes financers 
    • Col·laboració amb l'empresa auditora o la pròpia CE per a la realització dels informes d'auditoria
Difusió de la informació

S'ofereix informació objectiva sobre programes internacionals de finançament de projectes de R+D+I, sobre les prioritats, les oportunitats i reptes amb enllaços a les convocatòries obertes i futures, de la Unió Europea o altres organismes internacionals.

La Secció de R+D+I internacional envia per correu electrònic a través de Eurorecerca, informació d'interés relacionada amb oportunitats de finançament de R+D+I internacionals.  Pots gestionar les teues preferències, així com revisar tota la informació ja enviada, a través de:

Organització d'esdeveniments informatius

La Universitat de València (UV) col·labora en l'increment del nivell d'informació de la comunitat investigadora organitzant esdeveniments informatius que satisfacen les febleses que es puguen detectar entre els futurs sol·licitants de propostes d'investigació internacional.

Aquests esdeveniments, siguen conferències, jornades o tallers, junts amb els organitzats per altres entitats, inclosa la Comissió Europea, es poden trobar en:

Participació en associacions i plataformes tecnològiques

La participació en plataformes tecnològiques i grans iniciatives europees, associacions, tallers, fòrums o esdeveniments, posicionen a la UV i donen visibilitat a la seua comunitat investigadora. Aquestes relacions institucionals obrin moltes possibilitats i oportunitats de finançament.

  • Actualització de tendències i estratègies europees
  • Promoció de les capacitats d'investigació de la UV fomentant la multidisciplinarietat.
  • Establiment d'aliances estratègiques amb altres entitats, privades o públiques, rellevants en els sectors d'interés.
Cerca de socis i oferta com a soci

Per a la constitució d'un consorci òptim es recorrerà a totes les eines existents per a tal objectiu, com:

Així com al repositori relacional de la pròpia UV a través de les seues aliances, participació en associacions,…

I en casos concrets en els quals l'equip d'investigació així ho sol·licite es visibilitzarà l'interés de participació en el marc d'alguna de les convocatòries publicades de qualsevol membre de la comunitat investigadora de la UV, així com la idoneïtat de les seues capacitats a través del Funding and Tenders portal o qualsevol altre mitjà a la nostra disposició.

Encaix de la idea i finestra d'oportunitat

Abans d'iniciar un assessorament en profunditat es procedirà a la valoració de la idea de projecte i el seu encaix en les oportunitats de finançament obertes en el moment o de futur. Es farà una lectura crítica de les convocatòries idònies per a conéixer tots els criteris necessaris per a garantir l'elegibilitat de la proposta i el major % d'èxit possible.

Gestió de projecte

La Secció de R+D+I Internacional ofereix assessorament al personal investigador durant tot el cicle vital del projecte, des de la negociació del contracte fins a la justificació econòmica i tancament d'aquest.

Pretenem simplificar les tasques de gestió per a la comunitat investigadora i, al mateix temps, garantir el compliment del marc regulador en el qual ens desemboliquem. Per a això, intervenim en:

  • Negociació 
    • Revisem els acords que regulen el projecte
    • Comprovem que els pressupostos estan adequadament plantejats i que tots els aspectes administratius es troben en ordre abans del començament del projecte
    • Familiaritzem als nous membres de la comunitat investigadora amb les normes que regulen els programes en els quals participen
  • Execució 
    • Assessorem sobre l'elegibilitat de costos i resolució d'incidències que puguen sorgir durant l'execució del projecte
    • Col·laborem en la gestió de personal amb càrrec a projectes internacionals d'investigació
    • Realitzem la justificació econòmica dels projectes i preparem les auditories obligatòries de projecte
    • Treballem constantment per a optimitzar els sistemes de gestió
  • Tancament 
    • Som el punt de contacte per a les auditories de la Comissió Europea
    • Tramitem els certificats de direcció i participació en projectes internacionals per a l'acreditació dels membres de l'equip d'investigació

Amb la voluntat de crear una cultura d'investigació internacional:

  • In/Formació 
    • Consulta la nostra oferta en l'apartat de Jornades
Projectes Europeus
Guia per a trobar socis
Documentació de suport per al programa Horitzó Europa

Funcions del Servei de Transferència i Innovació

 

Des de la Secció de R+D+I Internacional del Servei de Transferència i Innovació es desenvolupen les accions de:
 

  • Informació i assessorament a grups d'Investigació i investigadors/as individuals per a establir estratègies de participació en Programes Europeus i Internacionals de R+D+I.
  • Divulgació, promoció i dinamització de la participació en projectes d'investigació europeus i internacionals en la comunitat investigadora.
  • Difusió d'informació sobre les diferents convocatòries de programes internacionals d'investigació
  • Assessorament en la preparació / redacció de propostes d'investigació i innovació.
  • Preparació de l'acord de subvenció en les propostes reeixides
  • Elaboració dels informes financers i la justificació de costos davant els organismes finançadors
  • Col·laboració en la gestió de personal amb càrrec a projectes internacionals d'investigació
  • Preparació de les auditories financeres
  • Interlocució amb auditors externs
  • Elaboració de certificats administratius relacionats amb projectes d'investigació internacionals
  • Captació de fons destinats al foment de la participació de la UV en projectes internacionals d'investigació
  • Gestió de la convocatòria pròpia de foment de la participació de la UV en projectes internacionals d'investigació
Contacte

Servei de Transferència i Innovació

Secció de R+D+I Internacional

Avda. Blasco Ibañez 13, Nivel 4

46010 València

Edifici Rectorat - Universitat de València 

 

sti.internacional@uv.es

+ info
 
Captura aquest contingut