GIUV2013-102
Aquest equip s'ocupa de la investigació en Pedagogia Universitària, Educació al llarg de la vida i Desenvolupament Sostenible. El seu objectiu és l'estudi dels processos educatius en aquests àmbits per a construir coneixement i concretar i aplicar propostes de millora:
En Pedagogia Universitària (anàlisi dels processos d'ensenyament-aprenentatge en la universitat, dels processos de transició, fracàs i abandó en els estudis, estudi de l'impacte de metodologies innovadores, disseny, aplicació i avaluació de bones pràctiques, competències docents, ús de les TIC en els processos de e-a, etc.)
En Educació i Sostenibilitat (sostenibilització curricular, anàlisi dels continguts dels plans d'estudis universitaris, de les guies docents, desenvolupament de competències per a la sostenibilitat, construcció de models transferibles als diversos títols, anàlisis i millora del seu afrontament en educació formal i no formal, etc.)
En Família i Menor (estils educatius familiars i la seua avaluació, diversitat familiar, competència parental, violència filie-parental, mediació davant conflictes familiars, formació en intervenció familiar, etc.)
En Convivència i Resolució de Conflictes...Aquest equip s'ocupa de la investigació en Pedagogia Universitària, Educació al llarg de la vida i Desenvolupament Sostenible. El seu objectiu és l'estudi dels processos educatius en aquests àmbits per a construir coneixement i concretar i aplicar propostes de millora:
En Pedagogia Universitària (anàlisi dels processos d'ensenyament-aprenentatge en la universitat, dels processos de transició, fracàs i abandó en els estudis, estudi de l'impacte de metodologies innovadores, disseny, aplicació i avaluació de bones pràctiques, competències docents, ús de les TIC en els processos de e-a, etc.)
En Educació i Sostenibilitat (sostenibilització curricular, anàlisi dels continguts dels plans d'estudis universitaris, de les guies docents, desenvolupament de competències per a la sostenibilitat, construcció de models transferibles als diversos títols, anàlisis i millora del seu afrontament en educació formal i no formal, etc.)
En Família i Menor (estils educatius familiars i la seua avaluació, diversitat familiar, competència parental, violència filie-parental, mediació davant conflictes familiars, formació en intervenció familiar, etc.)
En Convivència i Resolució de Conflictes (educació i convivència, educació per a la pau, resolució de conflictes, ensenyament i aprenentatge de normes, models de convivència, conductes disruptives i antisocials, etc.)
En Ciutadania i Valors (educació moral, ciutadania, educació en valors, pedagogia intercultural, educació i desenvolupament humà, ètica de les professions, deontologia professional, prevenció educativa de la violència de gènere, etc.)
En Educació Mediàtica, Tics i Videojocs (ciutadania mediàtica, educació mediàtica, valors i Tics, videojocs i educació, jocs de simulació, jocs seriosos, usos dels videojocs, etc.) En aquests àmbits aquest equip ha conclòs ja diversos projectes competitius d'I+D+i i està desenvolupant uns altres.
Estratègies d'ensenyament i estratègies d'aprenentatge en la universitat. Anàlisi de la incidència de variables fonamentals en les maneres en què els universitaris afronten l'aprenentatge. MCyT. (SEC/2003-016787) (2003-2006)
Ambientalització Curricular a la Universitat de València-Estudi General (ACUVEG). Generalitat Valenciana. (GV04B-166)(2004-2005)
La prevenció i protecció contra la violència domèstica i de gènere en el marc de la EL 1/2004 de 28
de desembre. Una perspectiva transdisciplinar. MICINN (SEJ2006-15544)(2006-2009)
Ambientalització Curricular: disseny i anàlisi d'intervencions de diàleg disciplinar per al desenvolupament de competències sostenibilitzadores bàsiques en l'educació universitària (Titulacions Educació Infantil i Primària). MINECO (SEJ2007-67063) 2007-2010)
L'excel·lència en els estudiants universitaris des d'un enfocament longitudinal: anàlisi de factors incidents i disseny d'un model d'intervenció. MICINN (EDU2009-08518) (2009-2012)
Pràctiques familiars i corresponsabilitat: Anàlisi dels valors i proposta d'estratègies educatives per a la conciliació de la vida personal, social i laboral. MICINN. (EDU2009-10250)(2009-2012).
Prevenció i erradicació de la violència de gènere. El seu estudi transdisciplinar a través dels mitjans de comunicació. L'educació i l'actuació dels jutges. MICINN. (DER2010- 018498)(2010-2012)-L'ensenyament obligatori davant la competència en comunicació audiovisual en un entorn digital. MICINN (EDU2010-21395)(2010-2012).
Metodologies centrades en l'aprenentatge en la universitat. Disseny, implementació i avaluació. MINECO. (EDU2012-32725)(2013-2015)
Sostenibilització Curricular en els plans de Grau: revisions de les competències bàsiques per a la sostenibilitat en les Guies Docents; desenvolupament i avaluació. MINECO. (EDU2010-21485)(2011-2013)Fruit d'aquest treball de recerca ha sigut un nombre important de publicacions en llibres i revistes prestigioses i una constant participació en congressos i en activitats de formació.
[Llegir més][Ocultar]
[Llegir més][Ocultar]
- Analisis de los procesos educativos en los ambitos aludidos para construir conocimiento y elaborar y aplicar propuestas de mejora
- Educació medàtica, TICs i videojocs.La investigació en aquesta línia pretén analitzar l'ús educatiu de les TIC i analitzar les claus per a la construcció d'una ciutadania mediàtica. Així mateix, estudiar l'ús dels videojocs en l'educació i el dels jocs seriosos en entorns complexos.
- Ciutadania i valors.La línia "Ciutadania i valors" fa referència a la investigació sobre la dimensió cívica i axiològica de l'educació. Parteix del supòsit que la investigació pedagògica ha d'incloure necessàriament una reflexió i estudi del món dels valors, les actituds i el pensament ètic.
- Pedagogia Universitària.S'aborda en aquesta línia l'anàlisi dels processos d'ensenyament-aprenentatge en la universitat per a realitzar propostes de millora i implementar-les i avaluar-les, en la mesura que siga possible. Així mateix, les bones pràctiques, l'ús de les TIC, els processos de transició, l'abandó i fracàs, etc.
- Educació i Sostenibilitat.Les institucions i organitzacions educatives poden actuar com a plataforma de difusió de canvis en les percepcions, actituds i els comportaments cap a noves formes de vida més sostenibles. Es defensa la necessitat d'aprendre les competències per a la cura de la comunitat de vida.
- Familia i Menor.Investigar els processos educatius que esdevenen en la família i la seua influència en el menor aprofundint en la diversitat familiar, competència parental, programes educatius, situacions de risc i desemparament del menor, treballant en una perspectiva indisciplinària per la seua complexitat.
- Convivència i resolució de conflictes.Aborda l'aprenentatge d'un model de convivència, tant a nivell escolar com a nivell social. Incideix en el desenvolupament de l'autonomia i la responsabilitat de les persones, i la tècnica bàsica és l'aprenentatge de normes per procediments democràtics.
Nom | Caràcter de la participació | Entitat | Descripció |
---|---|---|---|
BERNARDO GARGALLO LOPEZ | Director-a | Universitat de València | Emèrit/a Universitat |
Equip d'investigació | |||
MARIA CARMEN BELLVER MORENO | Membre | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
CRUZ PEREZ PEREZ | Membre | Universitat de València | Catedràtica/Catedràtic d'Universitat |
LAURA GARCIA RAGA | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
VICENT EULOGI GOZALVEZ PEREZ | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
VICTORIA VAZQUEZ VERDERA | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
INMACULADA LOPEZ FRANCES | Membre | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
IRENE VERDE PELEATO | Membre | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
MARIA DELS ÀNGELS CEBRIA I IRANZO | Col·laborador-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
GONZALO ALMERICH CERVERO | Col·laborador-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
PIEDAD MARIA SAHUQUILLO MATEO | Col·laborador-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
MIGUEL ANGEL JIMENEZ RODRIGUEZ | Col·laborador-a | Universidad Católica de Valencia San Vicente Mártir | professor-a contractat-da doctor-a |
NOELIA MARTINEZ HERVAS | Col·laborador-a | Universidad Católica de Valencia San Vicente Mártir | professor-a contractat-da doctor-a |
- Educación primaria.
- Educación secundaria general.
- Educación secundaria técnica y profesional.
- Educación postsecundaria no terciaria.
- Educación universitaria.
- Educación cultural.
- Teoria de l'Educació
- TICs y educación; Ciudadanía mediática; Videojuegos y Educación; Videojuegos y Salud; Videojuegos y Sociedad; Simulaciones
- Ciudadanía; Educación en valores; Educación moral; Educación para la paz; Pedagogía intercultural; Desarrollo humano; Valores y actitudes en educación
- Educación Superior, estrategias de enseñanza/aprendizaje, enseñanza centrada en el aprendizaje, modelos de buenas prácticas, competencias docentes
- sostenibilidad, educación.
- Familias, Menores, Funcionalidad/disfuncionalidad familiar, Tipologías familiares, Educación familiar, Mediación familiar, Orientación Familiar
- convivència, resolució de conflictes, responsabilitat, autogovern, aprenentatge de normes