Ensenyament i adquisició de competències solidaries i interculturals a través de les llengües i la literatura - TALIS

Referència del grup:

GIUV2015-218

 
Descripció de l'activitat investigadora:
TALIS va nàixer en resposta a la percepció que hi havia una gran falta d'assessoria tècnica i col·laboració de les universitats amb diferents agents socials, ONGDs per exemple, en matèria d'educació basada en el model AICLE /CLIC (aprenentatge integrat de contingut i llengües). És a dir, no s'estava creant material didàctic ni accions relacionades que englobaren tant l'aprenentatge de llengües com el contingut relacionat amb la solidaritat, l'Educació per al Desenvolupament i la interculturalitat d'una manera integrada, la qual cosa ens sembla fonamental per a ajudar en la construcció social d'un món més just, més igual i amb més consciència social, alhora que potenciem l'economia local. Així doncs, la investigació en aquest camp resulta absolutament imprescindible ja que fa falta comptar amb un marc teòric per al desenvolupament de la competència intercultural i una metodologia que permeta l'aplicació d'estratègies adequades per a la seua transposició didàctica. D'altra banda, a causa de la formació dels professors implicats, es dona una especial importància a l'Aprenentatge Integral de Continguts i Llengües Estrangeres (AICLE, CLIL en el seu corresponent en anglés). Es...TALIS va nàixer en resposta a la percepció que hi havia una gran falta d'assessoria tècnica i col·laboració de les universitats amb diferents agents socials, ONGDs per exemple, en matèria d'educació basada en el model AICLE /CLIC (aprenentatge integrat de contingut i llengües). És a dir, no s'estava creant material didàctic ni accions relacionades que englobaren tant l'aprenentatge de llengües com el contingut relacionat amb la solidaritat, l'Educació per al Desenvolupament i la interculturalitat d'una manera integrada, la qual cosa ens sembla fonamental per a ajudar en la construcció social d'un món més just, més igual i amb més consciència social, alhora que potenciem l'economia local. Així doncs, la investigació en aquest camp resulta absolutament imprescindible ja que fa falta comptar amb un marc teòric per al desenvolupament de la competència intercultural i una metodologia que permeta l'aplicació d'estratègies adequades per a la seua transposició didàctica. D'altra banda, a causa de la formació dels professors implicats, es dona una especial importància a l'Aprenentatge Integral de Continguts i Llengües Estrangeres (AICLE, CLIL en el seu corresponent en anglés). Es considera que el AICLE permet incorporar en aquest ensenyament-aprenentatge de llengües, un eix axiològic que incloga l'educació per al desenvolupament global o el clàssic ensenyament en valors. En aqueix sentit TALIS ha realitzat i realitza investigacions de tipus interdisciplinari que permeten marcs de realització amplis i al mateix temps realistes.
[Llegir més][Ocultar]
 
Pàgina Web:
 
Objectius cientificotècnics:
  • Fomentar la investigacion interdisciplinar en la educacion intercultural y literaria, la educacion para el desarrollo y el aprendizaje de lenguas.
  • Crear una red de investigadores en estos campos a nivel interuniversitario.
  • Investigar el estado de la cuestion en estos campos tanto aisladamente como de manera interdisciplinar.
  • Analizar materiales didacticos desde le perspectiva de estos temas.
  • Desarrollar herramientas de investigacion teorica y aplicada para el desarrollo de los temas del grupo.
  • Elaborar materiales que reflejen los avances del grupo en los temas del grupo.
 
Línies d'investigació:
  • Educació Intercultural.Educació per al desenvolupament de la competència intercultural a través de la literatura.
  • Aprenentatge de Llengües Estrangeres.Aprenentatge de llengües estrangeres a través de la literatura multicultural.
 
Components del grup:
Nom Caràcter de la participació Entitat Descripció
ELIA SANELEUTERIO TEMPORALDirector-aUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
Equip d'investigació
RICARD SILVESTRE VAÑOMembreUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
MARIA ALCANTUD DIAZMembreUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
JUAN CARLOS CASAÑ NUÑEZMembreUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
MARIA MATILDE PORTALES RAGACol·laborador-aUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
ANA SEVILLA PAVONCol·laborador-aUniversitat de ValènciaTitular d'Universitat
ROCIO DOMENE BENITOCol·laborador-aUniversitat de ValènciaProf. Permanent Laboral Ppl
ANA CATHERINE REYES CASTILLOCol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
MARIA AMPARO RODRIGO MATEUCol·laborador-aInstituto Cervantesprofessor-a
ALESSANDRA CARVALHO DE SOUSACol·laborador-aUniversidade Federal da Paraíba (Brasil)professor-a
ROCIO LOPEZ GARCIA-TORRESCol·laborador-aUniversidad CEU Cardenal Herreraprofessor-a contractat-da doctor-a
CATALINA MILLAN SCHEIDINGCol·laborador-aBerklee College Of Musicprofessor-a ajudant-a doctor-a
CARLOS ANDRES OSPINA SALAZARCol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
ALBA PEREZ GARCIACol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
Eva París HuescaCol·laborador-aOhio Wesleyan University (USA)professor-a auxiliar
Macarena García GonzálezCol·laborador-aPontificia Universidad Católica de Chile (Chile)professor-a adjunt-a
Teresa Fernández UlloaCol·laborador-aCalifornia State University (Bakersfield)catedràtic-a d'universitat
Rebeca Cristina López GonzálezCol·laborador-aUniversidade de Vigoprofessor-a contractat-da doctor-a
AIDA RITAS GÓMEZCol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
MARTA BETORET RODRÍGUEZCol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalestudiant-a de doctorat UVEG
MARÍA ÁNGELES CHAVARRÍA AZNARCol·laborador-aUniversitat de València - Estudi Generalprofessor-a contractat-da doctor-a
FARAH ELENA HALLAL MUÑOZCol·laborador-aUniversidad Nacional Pedro Henríquez Ureñainvestigador-a
 
CNAE:
  • Educación cultural.
 
Estructura associada:
  • Didàctica de la Llengua i la Literatura
 
Paraules clau:
  • Educación intercultural; literatura multicultural
  • AICLE/CLIL; aprendizaje comunicativo; aprendizaje cooperativo; APS