GIUV2015-218
TALIS va nàixer en resposta a la percepció que hi havia una gran falta d'assessoria tècnica i col·laboració de les universitats amb diferents agents socials, ONGDs per exemple, en matèria d'educació basada en el model AICLE /CLIC (aprenentatge integrat de contingut i llengües). És a dir, no s'estava creant material didàctic ni accions relacionades que englobaren tant l'aprenentatge de llengües com el contingut relacionat amb la solidaritat, l'Educació per al Desenvolupament i la interculturalitat d'una manera integrada, la qual cosa ens sembla fonamental per a ajudar en la construcció social d'un món més just, més igual i amb més consciència social, alhora que potenciem l'economia local. Així doncs, la investigació en aquest camp resulta absolutament imprescindible ja que fa falta comptar amb un marc teòric per al desenvolupament de la competència intercultural i una metodologia que permeta l'aplicació d'estratègies adequades per a la seua transposició didàctica.
D'altra banda, a causa de la formació dels professors implicats, es dona una especial importància a l'Aprenentatge Integral de Continguts i Llengües Estrangeres (AICLE, CLIL en el seu corresponent en anglés). Es...TALIS va nàixer en resposta a la percepció que hi havia una gran falta d'assessoria tècnica i col·laboració de les universitats amb diferents agents socials, ONGDs per exemple, en matèria d'educació basada en el model AICLE /CLIC (aprenentatge integrat de contingut i llengües). És a dir, no s'estava creant material didàctic ni accions relacionades que englobaren tant l'aprenentatge de llengües com el contingut relacionat amb la solidaritat, l'Educació per al Desenvolupament i la interculturalitat d'una manera integrada, la qual cosa ens sembla fonamental per a ajudar en la construcció social d'un món més just, més igual i amb més consciència social, alhora que potenciem l'economia local. Així doncs, la investigació en aquest camp resulta absolutament imprescindible ja que fa falta comptar amb un marc teòric per al desenvolupament de la competència intercultural i una metodologia que permeta l'aplicació d'estratègies adequades per a la seua transposició didàctica.
D'altra banda, a causa de la formació dels professors implicats, es dona una especial importància a l'Aprenentatge Integral de Continguts i Llengües Estrangeres (AICLE, CLIL en el seu corresponent en anglés). Es considera que el AICLE permet incorporar en aquest ensenyament-aprenentatge de llengües, un eix axiològic que incloga l'educació per al desenvolupament global o el clàssic ensenyament en valors. En aqueix sentit TALIS ha realitzat i realitza investigacions de tipus interdisciplinari que permeten marcs de realització amplis i al mateix temps realistes.
[Llegir més][Ocultar]
[Llegir més][Ocultar]
- Fomentar la investigacion interdisciplinar en la educacion intercultural y literaria, la educacion para el desarrollo y el aprendizaje de lenguas.
- Crear una red de investigadores en estos campos a nivel interuniversitario.
- Investigar el estado de la cuestion en estos campos tanto aisladamente como de manera interdisciplinar.
- Analizar materiales didacticos desde le perspectiva de estos temas.
- Desarrollar herramientas de investigacion teorica y aplicada para el desarrollo de los temas del grupo.
- Elaborar materiales que reflejen los avances del grupo en los temas del grupo.
- Educació Intercultural.Educació per al desenvolupament de la competència intercultural a través de la literatura.
- Aprenentatge de Llengües Estrangeres.Aprenentatge de llengües estrangeres a través de la literatura multicultural.
Nom | Caràcter de la participació | Entitat | Descripció |
---|---|---|---|
ELIA SANELEUTERIO TEMPORAL | Director-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
Equip d'investigació | |||
RICARD SILVESTRE VAÑO | Membre | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
MARIA ALCANTUD DIAZ | Membre | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
JUAN CARLOS CASAÑ NUÑEZ | Membre | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
MARIA MATILDE PORTALES RAGA | Col·laborador-a | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
ANA SEVILLA PAVON | Col·laborador-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
ROCIO DOMENE BENITO | Col·laborador-a | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
ANA CATHERINE REYES CASTILLO | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de doctorat UVEG |
MARIA AMPARO RODRIGO MATEU | Col·laborador-a | Instituto Cervantes | professor-a |
ALESSANDRA CARVALHO DE SOUSA | Col·laborador-a | Universidade Federal da Paraíba (Brasil) | professor-a |
ROCIO LOPEZ GARCIA-TORRES | Col·laborador-a | Universidad CEU Cardenal Herrera | professor-a contractat-da doctor-a |
CATALINA MILLAN SCHEIDING | Col·laborador-a | Berklee College Of Music | professor-a ajudant-a doctor-a |
CARLOS ANDRES OSPINA SALAZAR | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de doctorat UVEG |
ALBA PEREZ GARCIA | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de doctorat UVEG |
Eva París Huesca | Col·laborador-a | Ohio Wesleyan University (USA) | professor-a auxiliar |
Macarena García González | Col·laborador-a | Pontificia Universidad Católica de Chile (Chile) | professor-a adjunt-a |
Teresa Fernández Ulloa | Col·laborador-a | California State University (Bakersfield) | catedràtic-a d'universitat |
Rebeca Cristina López González | Col·laborador-a | Universidade de Vigo | professor-a contractat-da doctor-a |
AIDA RITAS GÓMEZ | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de doctorat UVEG |
MARTA BETORET RODRÍGUEZ | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de doctorat UVEG |
MARÍA ÁNGELES CHAVARRÍA AZNAR | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | professor-a contractat-da doctor-a |
FARAH ELENA HALLAL MUÑOZ | Col·laborador-a | Universidad Nacional Pedro Henríquez Ureña | investigador-a |
- Educación cultural.
- Didàctica de la Llengua i la Literatura
- Educación intercultural; literatura multicultural
- AICLE/CLIL; aprendizaje comunicativo; aprendizaje cooperativo; APS