GIUV2021-520
Aquest grup emmarca la seua recerca dins de les línies desenvolupades dins en el Departament d'Educació Comparada i Història de l'Educació: història, política i educació comparada. L'activitat investigadora del grup es limita, en particular, al Centre d'Educació Comparada de la Universitat de València (CECUV), que ja existia, reconegut per la Societat Espanyola d'Educació Comparada -membre del WCCES- i també reconegut per la Junta de la Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació. Des de la creació del CECUV s'han promogut diferents activitats de divulgació i interès científic (jornades, congressos, seminaris, conferències) així com l'atenció al component de recerca, a través de diverses publicacions científiques dels seus membres (articles, capítols de llibres, etc.). El CECUV compta amb un grup de professorat i personal investigador (FPU del Ministeri d'Educació i Formació Professional) de catorze persones, que, majoritàriament, han estat treballant de manera col·laborativa durant un període que ha ocupat els últims deu anys. Entre les activitats impulsades pel CECUV, pel que fa a l'apartat de formació, hi destaquen alguns seminaris impartits per diferents especialistes de...Aquest grup emmarca la seua recerca dins de les línies desenvolupades dins en el Departament d'Educació Comparada i Història de l'Educació: història, política i educació comparada. L'activitat investigadora del grup es limita, en particular, al Centre d'Educació Comparada de la Universitat de València (CECUV), que ja existia, reconegut per la Societat Espanyola d'Educació Comparada -membre del WCCES- i també reconegut per la Junta de la Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació. Des de la creació del CECUV s'han promogut diferents activitats de divulgació i interès científic (jornades, congressos, seminaris, conferències) així com l'atenció al component de recerca, a través de diverses publicacions científiques dels seus membres (articles, capítols de llibres, etc.). El CECUV compta amb un grup de professorat i personal investigador (FPU del Ministeri d'Educació i Formació Professional) de catorze persones, que, majoritàriament, han estat treballant de manera col·laborativa durant un període que ha ocupat els últims deu anys. Entre les activitats impulsades pel CECUV, pel que fa a l'apartat de formació, hi destaquen alguns seminaris impartits per diferents especialistes de reconegut prestigi en l'àmbit de l'educació comparada, tant a escala internacional com nacional. Destaca la conferència ¿Mapatge sobre les concepcions de qualitat educativa en els discursos de les polítiques per a l'educació obligatòria en els contextos d'Amèrica Llatina i Europa durant el període 2010-2018¿; "L'anàlisi crítica del discurs en la recerca educativa"; el taller de dades "Neoliberalisme i competències en l'escola pública, com afecta el professorat?"; entre altres. En l'apartat científic s'han dut a terme conferències, jornades i seminaris com el I Seminari sobre Neoliberalisme i Competències a les Escoles Públiques: Com Afecta el Professorat?; la conferència "Ubicant nocions de democràcia i educació: un viatge per les configuracions a Llatinoamèrica"; la Jornada de Celebració del 70è Aniversari de la Creació de la UNESCO; la I Jornada en línia d'Innovació Educativa en Educació Comparada (Universitat de València), entre d'altres. En relació amb les publicacions científiques, destaquen les derivades de la innovació docent del grup de treball, emmarcades dins dels projectes d'innovació de la UV (UVSFPIE_ RMD18-840974, UV-SFPIE_PID19-109756) i dels quals formen part els professors del CECUV. Entre altres, s'han publicat els següents treballs de divulgació científica: "Classe inversa i aprenentatge semipresencial en Educació Comparada i Política de l'Educació" a la Universitat de València; "Implementació de l'aprenentatge ubic (u-learning) en Educació Comparada i Política de l'Educació"; "Renovació de recursos i metodologies docents per fomentar l'aprenentatge ubic en les assignatures d'Educació Comparada i Política de l'Educació" a la Universitat de València. En la mateixa línia, els components del CECUV i els projectes esmentats han impulsat nombroses publicacions sobre innovació docent en l'àmbit de la docència universitària d'Educació Comparada (articles, capítols de llibre, actes, etc.). En definitiva, el Grup d'Educació Comparada persegueix la promoció de la recerca especialitzada en el seu àmbit i la transferència de resultats de recerca a diferents contextos educatius i institucionals, així com el suport a la docència i la innovació educativa en la disciplina.
[Llegir més][Ocultar]
[Llegir més][Ocultar]
- Estudio y analisis de las tendencias y politicas educativas internacionales y su influencia, en un contexto globalizado sobre, las practicas y culturas escolares.
- Monitorizar las realizaciones internacionales en el campo de los derechos humanos, el derecho a la educacion y la educacion para la ciudadania global
- Contribuir al desarrollo epistemologico del campo de la Educacion Comparada e Internacional asi como a los procesos de enseñanza y aprendizaje de la misma
- Organismes internacionals i educació.En expressar i concretar l'agenda educativa global, les organitzacions internacionals s'han consolidat com els actors internacionals de l'educació per excel·lència. Marquen tant els temps com els continguts de les reformes i, a més, en donen suport al finançament de bona part.
- Moviment global de reforma educativa, neoliberalisme i privatització de l'educació pública.La globalització econòmica, la crisi del model keynesià de l'estat del benestar i l'augment dels preus del petroli des dels anys setanta han transformat el paradigma econòmic, filosòfic i polític global en què es troben les polítiques de privatització del sector públic.
- Epistemologia de l'educació comparada.La complexitat de l'educació comparada forma part de la seua existència. Hi ha tantes educacions comparades com contextos, és a dir, hi ha diverses formes, maneres i enfocaments des dels quals es fa educació comparada i, al seu torn, es qüestionen o s'han qüestionat.
- Dret a l'educació de la infància.Estudi de la situació de l'educació infantil des de la perspectiva dels drets.
- Educació per a la ciutatania global.El món del segle XXI presenta àmplies asimetries entre riquesa i pobresa, seguretat i conflictes, progrés i deteriorament ambiental i, en general, planteja un context internacional caracteritzat per la desigualtat econòmica, social i territorial.
- Innovació docent en educació comparada.Les tecnologies de la informació i la comunicació i la societat de la informació estan transformant les metodologies docents i les formes d'aprenentatge de l'alumnat.
Nom | Caràcter de la participació | Entitat | Descripció |
---|---|---|---|
LUIS MIGUEL LAZARO LORENTE | Director-a | Universitat de València | Emèrit/a Universitat |
Equip d'investigació | |||
JOAN M. SENENT SANCHEZ | Membre | Universitat de València - Estudi General | professor-a honorari-a UVEG |
MARIA JESUS MARTINEZ USARRALDE | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
MARIA DEL CARMEN LLORET CATALA | Membre | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
ANA ANCHETA ARRABAL | Membre | Universitat de València | Titular d'Universitat |
MIRIAM LORENTE RODRIGUEZ | Membre | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
PATRICIA ASENSIO RAMON | Membre | Universitat de València | Ajudant Doctor/a |
CRISTINA PULIDO MONTES | Membre | Universitat de València | Ajudant Doctor/a |
BORJA MATEU LUJAN | Membre | Universitat de València | Ajudant Doctor/a |
BORJA MATEU LUJAN | Membre | Fundación de la Comunidad Valenciana Universidad Internacional de Valencia | professor-a |
MANUEL LOPEZ TORRIJO | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | professor-a titular d'universitat |
ANDRES PAYA RICO | Col·laborador-a | Universitat de València | Catedràtic/a d'Universitat |
RAQUEL CONCHELL DIRANZO | Col·laborador-a | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
SANTIAGO MENGUAL ANDRES | Col·laborador-a | Universitat de València | Titular d'Universitat |
ROSER GRAU VIDAL | Col·laborador-a | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
MARIA ISABEL VIANA ORTA | Col·laborador-a | Universitat de València | Prof. Permanent Laboral Ppl |
MARIA ESTER ALVENTOSA BLEDA | Col·laborador-a | Universitat de València | Ajudant Doctor/a |
MARIA ESTER ALVENTOSA BLEDA | Col·laborador-a | Universitat de València - Estudi General | estudiant-a de doctorat UVEG |
- Educación preprimaria.
- Educación secundaria general.
- Educación secundaria técnica y profesional.
- Educación universitaria.
- Educación terciaria no universitaria.
- Educación cultural.
- Educació Comparada i Història de l'Educació
- Educación Para Todos; Organismos Internacionales; Informes internacionales de evaluación de competencias (PISA, TALIS, etc..); IEA; Desarrollo Humano;
- privatización educación; privatización endógena; privatización exógena, Nueva Gestión Pública, movimiento global de reforma educativa
- epistemología, educación comparada, metodología
- derecho a la educación, derechos del niño, educación universal, educación primaria, educación preprimaria, educación infantil
- educación, ciudadanía global, globalización, aprendizaje ético
- metodología, educación comparada, flipped teaching, blended learning, e-learning